Stránka 1 z 6

problem studenych startu tdi...

Napsal: 24 říj 2013, 18:34
od kubito
Zdravim, mam dotaz ohledne sveho seat toledo 1.9Tdi 81kw 1m2 najeto cca 202000km...

Problem je ve studenych startech kdy auto dlouho toci a bile se dymi z vufuku potom chytne....
jakmile uz bezelo ci neni uplne studene chyta bez problemu...

co jsem uz udelal:
zhavicky vsechny nove ok
rele 109 nove ok
privodni napeti na zhavicky ok
rozvody nejsou skocene sedi ok
klinek na klice v poradku ok
zkouska pridani nafty (startovaci davka) na start beze zmeny
do cerpadlsa nejdou bubliny
filtry nove
zkouska startu z pet lahve=vylouceni padani nafty beze zmeny
cidlo teploty vody nove

zkouska VaGem:
predvstrik je cca 57
3.8mg na zdvih
startovaci davka 32768
teplota nafty 46stupnu

samosdrejme vse na zahratem motoru cca 91stupnu


takze dle Vagu je vse ok. ?


takze doufam ze jsem vycerpal vse co je potreba zkontrolovat pred vydelanim cerpadla.

Edit: auto jede normalne krasne tahne bez cukani apod....


Prosim jen rady k tematu zajma me hlavne jestli muze byt vydrene cerpadlo ale HLAVNE co presne je vydrene! druhe cerpadlo mam rozhozene na stole a chci dat ze dvou jedno dohromady.


Takze rady typu: vymen cerpadlo a bude ok si prosim odpustte....


Dekuji Vsem co se vyjadri k dane problematice :)

Napsal: 24 říj 2013, 18:52
od p.s.
skus po ránu odpojit čidlo teploty žhavení pude na max cca 6 vteřin a skus start pokud chytí v pohodě udělej si to relé s odporem kterým dočasně překlemuješ čidlo teploty
někde tu je návod ;)

Napsal: 24 říj 2013, 19:09
od kubito
ouuu...

na tohle jsem zapomel...

samosrejme cidlo teploty je nove...
po odpojeni start lepsi je to znat... bohuzel po jeho vymene ne.


jedine co tam neni origo tak vaha vzduchu ale to doufam nema vliv dle vagu jsou jeji hodnoty ok.

dnes jsem zkousel jizdu a vsimnul jsem si ze kolem 3tis otacek auto mirne prestane tahnout a za chvilinku se vzpamatuje a jede...

(bylo to zkouseno bez koncoveho tlumice.) zavady jsou prazdne

jak byva zvykem zatuhne regulacni lopatky turba. = turbo je vycistene a chodi jako nove!

ale tohle si myslim ze nema nic spolecneho se zminenou problematikou startu...

posledni postreh: v cca 10stupnich coz je ted auto nezhavi jen problikne a hotovo. po odpojeni cidla teploty auto zhavi. ale podle toho co jsem procetl tak to je asi normalni?

Napsal: 24 říj 2013, 19:23
od DOLPH
a zkoušel jsi,jestli to opravdu žhaví?

Napsal: 24 říj 2013, 19:26
od dzonyy
Biely dym pri studenom motore a prvom štarte spôsobuje nespálená nafta. Odporúčam zmerať kompresiu, a keď už budeš mať dole vstreky, daj ich niekde odskúšať. Skontroloval si nastavenie predvstreku ??Niekedy býva problém aj s ventilom na pal. fitry, hlavne keď sa používajú rôzne lacné náhrady, a ventil dobre netesní. Aký tam máš snimač teploty (myslím farbu)???VAG nevypisuje žiadnu chybu ???V čerpadle bude najskôr vydretá hlava. Je to tá zadná časť, od ktorej idú vysokotlakové trubky, posielam ti vyobrazenie, pozícia50
ObrázekObrázek

Tej licenčnej váhe by som moc neveril, keď tak repas od BOSCHu..

Napsal: 24 říj 2013, 19:28
od kubito
jak jsem psal vyse. pri teplote cca 10 stupnu me to nezhavi vubec nejde napeti na zhavicky.

po odpojeni ciedla teploty ano nazhavi a tim padem i lepsi start ale porad se mi zda ze to toci dlouho(mozna jen pocit) kazdopadne start je podstatne lepsi.

Napsal: 24 říj 2013, 19:35
od kubito
Dzonny: ahoj pekna odpove dekuji. puvodni cidlo bylo modre tedka jsem tam dal zelene (nevim jaky je rozdil mezi nimy?)

vim ze bily dym je nespalena nafta to mi je jasne ale nevim z jakeho duvodu?

komprese jsem nemeril to je pravda... (zkusim zitra v praci)

vstriky jspou ok uz jsem je nechal zkontrolovat.

ventil na filtru nevim co myslis presne? zkousel jsem start z lahve tzn ten ventil i filtr a vsechno bylo mimo hru slo to primo do cerpadla.

VAG bez chybi.

predvstrik dej mi konkretni navod udelam kdyztak printscreeny zitra.

pokud hybu kolem cerpadla tzn. ladim predvstrik tak ho dam na max. tak auto startuje pekne ale motor ma tvrdy a velmi hlucny zvuk
kdyz ho snizim tak auto nechyta ale chod motoru je mekky....

rozdelovaci hlavu mam z druheho cerpadla zkusim vymenit..

spis jsem myslel na elektronicky presuvnk predvstriku?

Napsal: 24 říj 2013, 19:35
od dzonyy
kubito píše:jak jsem psal vyse. pri teplote cca 10 stupnu me to nezhavi vubec nejde napeti na zhavicky.

po odpojeni ciedla teploty ano nazhavi a tim padem i lepsi start ale porad se mi zda ze to toci dlouho(mozna jen pocit) kazdopadne start je podstatne lepsi.
Akej farby mas ten nový snimac??

Napsal: 24 říj 2013, 19:39
od kubito
dzonyy píše:
kubito píše:jak jsem psal vyse. pri teplote cca 10 stupnu me to nezhavi vubec nejde napeti na zhavicky.

po odpojeni ciedla teploty ano nazhavi a tim padem i lepsi start ale porad se mi zda ze to toci dlouho(mozna jen pocit) kazdopadne start je podstatne lepsi.
Akej farby mas ten nový snimac??
puvodni bylo modre. tedka je tam zelene (jaky je rozdil?)

Napsal: 24 říj 2013, 19:48
od Woko_O
Nastav si správně předvstřik.. potom se odvíjej dál. Tohle vypadá na špatný seřízení..

Je to jednoduchý..zahřej motor na cca 80°C. Potom dej ve VAGu základní nastavení, skupina 00 a dej start.. ve druhým políčku musí být hodnota cca 55.. Pro lepší zobrazení klikni na tlačítko Počátek vstřiku (TDI graf). Vyjede ti graf kde vpravo dole vybereš tvůj motor (kod a objem) . Bude ti tam běhat prusečík kterj musí bejt ideálně co nejblíže modrý přímce a nebo alespoň mezi modrou a zelenou přímkou.. Nesmí bejt pod ani moc nad. To by znamenalo předvstřik příliš brzo a nebo příliš pozdě. Seřizuje se to tak že na čerpadle povolíš tři šrouby (13ky ) a středovou matkou (22ka) otáčíš bud po směru a nebo proti směru - dopředu po jízdě číslo zvětšuješ a dozadu zmenšuješ.. Musíš to vychytat, je to strašně citlivý. Potom to zatáhneš,ozkoušíš.. až to seřídíš na tu hodnotu cca 55-60 tak to zatáhneš a necháš bejt. Motor by měl dobře startovat a i mít zvuk v pohodě.. :)

Napsal: 24 říj 2013, 19:57
od kubito
Woko_O píše:Nastav si správně předvstřik.. potom se odvíjej dál. Tohle vypadá na špatný seřízení..

Je to jednoduchý..zahřej motor na cca 80°C. Potom dej ve VAGu základní nastavení, skupina 00 a dej start.. ve druhým políčku musí být hodnota cca 55.. Pro lepší zobrazení klikni na tlačítko Počátek vstřiku (TDI graf). Vyjede ti graf kde vpravo dole vybereš tvůj motor (kod a objem) . Bude ti tam běhat prusečík kterj musí bejt ideálně co nejblíže modrý přímce a nebo alespoň mezi modrou a zelenou přímkou.. Nesmí bejt pod ani moc nad. To by znamenalo předvstřik příliš brzo a nebo příliš pozdě. Seřizuje se to tak že na čerpadle povolíš tři šrouby (13ky ) a středovou matkou (22ka) otáčíš bud po směru a nebo proti směru - dopředu po jízdě číslo zvětšuješ a dozadu zmenšuješ.. Musíš to vychytat, je to strašně citlivý. Potom to zatáhneš,ozkoušíš.. až to seřídíš na tu hodnotu cca 55-60 tak to zatáhneš a necháš bejt. Motor by měl dobře startovat a i mít zvuk v pohodě.. :)
jasne diky za radu.

TDI graf nemam udelanej printscreen.

ale v prvnim prispevku pisu ze mam predvstrik cca 57 to znamena ze je idealni ale porad auto nestartuje takze tohle bych vyloucil.

jeste edit k predchozimu prispevku: kdyby to nemelo tlaky tak motor neatartuje ani za tepla a uz vubec by nemel pravidelny chod a dobra tah ne?

takze tlaky bych vyloucil.

Napsal: 24 říj 2013, 20:08
od Woko_O
Aha..toho předvstřiku jsem si nevšiml..

Tlaky by se projevovaly at už špatným výkonem nebo i špatným startem..to by si asi postřehl.. Olej se ti neztrácí?

Žhavičky nemaj zas až takovej vliv.. i bez nich by to v těhlech teplotách mělo relativně dobře chytnout. Musí to být něco co je potřeba pro běžnej start dieselovýho motoru..to znamená.

Vzduch a dávka paliva.. Nepočítám to že všechno musí bejt udělaný tak aby to bylo provedenou ve správnou dobu (otevření ventilů a vstřiknutí paliva= dobře nastavený rozvody) ..to píšeš že máš.

Pokud máš v pořádku vedení vzduchu - klapka je otevřená,EGR čistý,sání čístý (schopný nasát vzduch), a máš v pořádku vstřiky (dobrej otevírací tlak a rozprášení) tak jinde vada moc nebejvá .. Pak už jedině čerpadlo, který právě nemusí dávat dostatenej tlak..tady nezbývá nic jinýho než vyzkoušet jiný..

Čidlo teploty apod ti vypíše VAG..

Ve skutečnosti moc věcí ovliňijících start není..ale příjít na tu pravou je dost obtížný..

Napsal: 24 říj 2013, 20:28
od kubito
rozvody jsou ok to jsem kontroloval dvakrat vse na origo pripravky zadny bastl na carkovani.

olej se neztraci

EGR je off. sani vycisteni bez jakychkoliv usazenim

vstriky del kontroly by meli byt ok.

prave ze auto jede pekne to si myslim ze bych odhalil a projevovalo by se to i jinak...

takze si myslim ze problem bude v cerpadle.

jen me tedka zajima co to je v tom cerpadle? zitra zkusim zhodil el. hlavu cerpadla jestli tam nebudou spony. bohuzel na aute to nbejde vymenit protoze el.hlava je pevne spojena s el. presuvnikem predvstriku a twen nevytahnu kvuli drzaku cerpadla...

takze cerpadlo musi jit ven ale kdyz uz to budu delat chtel bych vedet kam presne sahnout?

Napsal: 24 říj 2013, 20:36
od dzonyy
Súhlas, ak riešiš zlý štart, učíte treba mať na 100% nastavený predvstrek.
Zelený snímač je dobrý, a kompresiu ak máš možnosť, určite premeraj.

Napsal: 24 říj 2013, 21:06
od Woko_O
kubito píše:rozvody jsou ok to jsem kontroloval dvakrat vse na origo pripravky zadny bastl na carkovani.

olej se neztraci

EGR je off. sani vycisteni bez jakychkoliv usazenim

vstriky del kontroly by meli byt ok.

prave ze auto jede pekne to si myslim ze bych odhalil a projevovalo by se to i jinak...

takze si myslim ze problem bude v cerpadle.

jen me tedka zajima co to je v tom cerpadle? zitra zkusim zhodil el. hlavu cerpadla jestli tam nebudou spony. bohuzel na aute to nbejde vymenit protoze el.hlava je pevne spojena s el. presuvnikem predvstriku a twen nevytahnu kvuli drzaku cerpadla...

takze cerpadlo musi jit ven ale kdyz uz to budu delat chtel bych vedet kam presne sahnout?
Pokud ti můžu dobře a rozumně poradit.. ani nemysli na to že by ses do čerpadla pustil sám.. Bez vybavení nemáš šanci.. nerad bych te nařknul ale i bez znalostí systému si neškrtneš. Udělal bys víc škody než užitku..

V tomhle případě bych ti doporučil to dát někomu kdo má potřebný vybavení a znalosti.. Čerpadlo zrvona patří mezi preciznější části motoru a není radno si s tim zahrávat.. ;)