NO SMOKE NO FUN

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

NO SMOKE NO FUN

Příspěvek od Stingray »

Po dlhej uvahe som sa rozhodol pre 82mm piesty a to hlavne z dovodu vysokého spalovacieho tlaku ako aj použití novej DTT generacie variabilného turboduchadla schopného pracovat v optimalnom režime aj pri 4baroch plniaceho tlaku.

Takto to vyzera::::

Obrázek, Obrázek

Obrázek, Obrázek
...to be or not to be... - faster
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Vypadá to dobře. Ale pořizovací cena asi pořádně pohne kontem, co?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Hezký, to si necháváš někde dělat? Asi to nebude levná sranda. Jen malej dotázek je tam nějak řešený chlazení olejem?
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

ak si zoberiete že origo mahle piesty na toto auto stoja 4730Czk kus tak to nie je žiadny extrem. Pre mna je doležitá hlavne celková váha piestu a použité komponenty ako napr. piestne kružky odlahčené čapy a pod. Ak ušetrím váhu na 4 piestoch znizim straty a dostanem výkon bez potreby vačšej davky paliva, ak dam Hčka ojnice kde takisto ušetrim na váhe a pridam na pevnosti a to všetko na zosilnených ložiskách zase mam výkon. Omega komora je takisto prepracovaná a statický kompresný pomer je optimum pre tlak 2.8bar.

Ak si zoberiem že napr. Fabia RS ma najazdených 150tis km tak výbrus a osadenie nových piestov je tiež riešením zvlast ak vedlajším prejavom je zvýšenie výkonu.
...to be or not to be... - faster
včelař
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 01 bře 2006, 13:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Stč

Příspěvek od včelař »

Myslíš si že pří otáčkách 4-5tis/min Tě vytrhne nějakych 15-20 gr?
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

včelař píše:Myslíš si že pří otáčkách 4-5tis/min Tě vytrhne nějakych 15-20 gr?

Váha piestu generuje zataženie okolo 1800kg na ojnicu a to pri otačkach 4600. Ak si zoberiete 4 valec tak je to 7200kg teda ak znižim hmotnost radikálne pomozem motoru a hlavne jeho životnosti ako aj výkonu. Sila ojnice je hlavne v ojnicnych skrutkach pretože nie výkon trha a ničí ojnice ale zmena pohybu v HU a DU. Váha piestu pri zmenu pohybu v HU generuje obrovské pretaženie rádovo v tisíckach G ale nie na ojnicu ale na ojnicné skrutky, spalovaci tlak prenasa teleso ojnice. Ja len znižujem zataženie a znižujem straty motora a to je výkon ktorý sa straca.....najlepší tuning motora je znižovanie strat a zlepšenie efektivity.
...to be or not to be... - faster
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Při vyšších otáčkách rozhodují i desetiny gramu, takže 15 - 20 gramů je hmotnost cihly !!!!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

Marek77 píše:Při vyšších otáčkách rozhodují i desetiny gramu, takže 15 - 20 gramů je hmotnost cihly !!!!!
přesně tak
TDi
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

včelař píše:Myslíš si že pří otáčkách 4-5tis/min Tě vytrhne nějakych 15-20 gr?
človeče ty toho asi moc nevíš (LOL) jinak by jsi tohle nemohl napsat
TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem u svého upraveného motoru na Ladě vyrovnával hmotnost pístové skupiny na 0,2g. A to je benzinový motor s kompresním poměrem cca 10:1 a bez turba. Takže u takového motoru jako je TDi je to potřeba ještě přesněji.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
včelař
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 01 bře 2006, 13:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Stč

Příspěvek od včelař »

Ty půlgramy a gramy mají smysl u motoru který točí třeba 8-9tis.ot,má třeba 300-400gr těžkou ojnici a cca 250gr píst a kroužky.Jestli jsi měl někdy rozebraný nafťák tak asi víš co to tam váží a z toho je těch pár gramů opravdu nepodstatných.Aspoň pro tyhle otáčky.Nemyslím tím vyvážení na stejnou váhu mezi sebou,to trochu smysl má.Nebo to zkus cvičně spočítat a uvidíš ten rozdíl.Jinak toho opravdu moc nevím.
danone
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 21 úno 2007, 21:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od danone »

podla mna tie polgrami maju zmysel, a to dost velky, si zober ze ked ti to toci 4000ot\min tak to mas 66x za sekundu a ked to odlahcis tak usetris energiu ktoru by si musel vynalozit aby si tu hmotnost musel 66krat za sekundu vytlacit hore a dole, to je podla mna dost vela!!!
Takzed drzim palce, potom daj vediet ako sis tym dopadol
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To Stingray: To jsou nějaké seriové písty nebo něco dělaného na zakázku?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
mindo
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 20 pro 2006, 22:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Liptovsky Hradok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mindo »

Zase budú nočné na lupe??? (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash) :-D
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

no,taky bych ty půlgramy asi neřešil, když jsem ty písty z PD AUY vážil,tak měl bez kroužků a čepu cca 550g,takže 10 g dělá 2%....
dal jsem tam jiný písty z jinýho motoru, byly o přesně 10 g těžší, mají silnější dno. Nic jsem samozřejmě nepoznal a už jsem na to najel přes 60 tis, z toho 40 tis po reeshačipu (celkem má motor 240 tis) :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“