Stránka 1 z 2
Napínací kladka plochýho řemene drnčí
Napsal: 09 pro 2013, 22:41
od Lumirta

Zdravim kde seženu tohle ? a kolik me to vyjde ? vibruje to a dela to hroznej zvuk a občas v tom vrže jako by kov o kov a jak mile to přidržim tak motor najednou je uplne klidnej a nebo když přidam dela to hlavne na volnobeh . je to napinací kladka plochyho řemene řikam to dobře ?

1.9TDI AHU 66kw 1998 že jediny co jsem našel je VKM 31034 to podle schematu sedí a je to jediny tomu podobny ale nevypadá to stejně

Napsal: 09 pro 2013, 22:49
od Huml
celej problém je v napínaku na druhý straně tý hřídele co je na obrázku, je to takovej černej bubínek, ale nejlepší je dát na altík volnoběžku z AFN motoru a taky to přestane rachotit
Napsal: 09 pro 2013, 22:57
od Lumirta
takže volnobežku z afn na altik a mam klid jo ? a nemuže to byt vydřeny už nejak ?
Napsal: 09 pro 2013, 23:20
od romanespana
zkus posypat remen detskym pudrem na prdel, cca dva mesice pokoj

Napsal: 09 pro 2013, 23:35
od Lumirta
já bych to chtel opravit

Napsal: 09 pro 2013, 23:40
od Huml
ta volnoběžka je základ, ale záleží jak je vydrbanej ten napínák
Napsal: 09 pro 2013, 23:47
od ThrashTheTrash
To samý má jedna paní na passatu 1Z 66kw. To samý, dělá to rachot jak sviňa, jak se ale zahřeje,je to ok.
Co obnáší výměna toho bazmeku(kladka + ten buben černej)?
Děkuji.
Napsal: 09 pro 2013, 23:52
od Lumirta
za kolik a kde seženu tu volnobežku a bude tam sedet kuz za kus ? a za kolik ten napinak ? a stejne to ten sr.č bude chtit vymenit ale nikde sem ho nesehnal
Napsal: 10 pro 2013, 05:06
od leguan
Napsal: 10 pro 2013, 18:10
od Lumirta
tak tohle schema mi hodně pomohlo

tak už mam jasno a ta volnoběžka z AFN v čem je lepší ? nebo je to stejny ?
Napsal: 10 pro 2013, 18:58
od leguan
volnoběžka funguje jako cvrček u jízdního kola ty tam maš obyčejnou řemeničku
Napsal: 10 pro 2013, 23:29
od Jarda S.
vyměnit tu černou řemenici, dalo by se i ložisko v ní, nová stojí asi 500,- ale abys neskončil jak já, udělal sem tohle a chvilku na to sem dělal i altík

Napsal: 11 pro 2013, 20:02
od Lumirta
a kde to seženu ?

takže by bylo dobry vymenit i altík a nebo jenom tu volnoběžku na něm ?
Napsal: 26 pro 2013, 20:57
od miraspetrowski
Lumirta píše:a kde to seženu ?

takže by bylo dobry vymenit i altík a nebo jenom tu volnoběžku na něm ?
tady se zase někdo plácá,to černý je napínací kladka plochýho řemene,opticky vypadá dobře,ale uvnitř je zalité klasické kuličkové ložisko a to je právě volné v plastu-kladce,je to docela dost rachotivý zvuk,a každý to přisuzuje volnoběžnému ložisku od altiku,stačí něčím-sikama nebo přípravkem pootočit držákem aby se povolil plochej ř. a rukou vzít za to černé,co někdo označil za volnoběžku,bude tam třeba jako u mně možná 1 mm vakl,pokud jo, tak jseš domaa mužeš řešit,,nová samotná kladka stojí jak kde kolem 800,-,,,,,,ale jde jednoduše z all vytočit na soustruhu,ložisko stojí asi 50,-hliník + 1 hod.práce 200,-,pak už měníš každejch 80-100 tis.km jen to ložisko,to případ mojeho sharana AFN 81 kW,,kladku jse dělal asi v 180 tis. km teď bez 5500km mám najeto 3kila a napínák je ticho ani vůle
Napsal: 26 pro 2013, 23:46
od Slavkov
Ani ne...
1) opravit/vyměnit napínací kladku plochého řemene
2) na altík osadit řemenici s volnoběžkou (kterou tam teď pravděpodobně nemá), čímž se následně sníží rázy zatěžující napínací mechanizmus