Stránka 1 z 1

Problém spiatočky automat Jatco506e-Alhambra,Sharan,atd...

Napsal: 26 led 2014, 11:33
od TomiT
Zdravím Vas vsetkých,rad by som trochu podiskutoval o možných problemoch pri automate Jatco 506e,jedna sa konkretne o auto Seat Alhambra s prevodovkou FBN ak sa dobre pamatam/AG5/
Problem je v tom,že Auto prestalo cuvat,pri zaradeni do R sa nic nedeje,ani naznak pohybu vozidla.Ostatne rychlosti vpred idu bez problemovo.
Davnejsie prevodovka raz-dvakrat uz urobila to ze sa zaradilo R a auto nereagovalo uplne spravne na plyn,skratka akoby neprechadzala uplna sila na kolesa,trebalo spat vyradit do N a opat R a potom uz cuvalo normalne,ale ako vravim urobilo to len 1-2 krat za posledny rok.
Olej bol meneny este pred 2rokmi ked sa kupilo,monozstvo oleja je OK.
Trochu som uz presiel svetové fóra a tam sa dost casto objavuje prave tento problem spiatocky:zavery sú rozne ale najcastejsie sa sklonuje -prasknuta brzda
-prasknuty hlinikový kos spiatocky
-obcas elektromagneticke ventily
-kabeláž

Napsal: 26 led 2014, 13:13
od Vici
vag najde nějakou chybu?

Napsal: 26 led 2014, 17:05
od TomiT
No k tomu sa dostanem az ked pridem na Slovensko,momentalne som v Rakusku,len ma otec informoval a zavade.Akonahle pridem domov aj tak to bude prve,ze to poriadne prezrem diagnostikou,aj ci RJ zaznamena polohu paky v R.
To len zatial pripadne skusenosti,ktore sa vyskytuju,popripade cenovo to ako moze vychadzat ked sa urobi napr. komplet repas.Auto ma 198000km original 100%.No dufam ze to nebude treba ale treba sa pripravit.

Napsal: 01 úno 2014, 16:05
od TomiT
:? (hm)

Napsal: 02 úno 2014, 00:50
od lubomt
Ten spiatockovy kos je z hlinikovej zliatiny, kvoli odlahceniu a mensej zotrvacnosti, tak ako 1-ka. Zvacsa je na vymenu aj s lamelami a brzdovym pasom a niekedy poskodi aj pohon "D"

Napsal: 05 úno 2014, 12:00
od TomiT
Tak dnes som urobil diagnostiku,bola tam chyba Can komunikaciou hancieho ustrojenstva,no neprisudzujem tomu zavadu kedze auto stalo dlhsie baterka bola slaba a koli tomu to asi zapisalo chybu,can komunikacia bola aj v ABS,aj v airbagoch aj motore,vsetko vymazane nic sa nevratilo spat.Eletromagnety v prevodovke spinaju % sa pohybujupodla diagnostiky ako sa pridava plyn a premiestnuje volic stupnov,RJ registruje pohon R no auto pri pridani len stoji na mieste a otacky sa zvysuju.Ako som uz pisal pohon D aj Tiptronic aj 2,3,4 vsetko funguje ako ma.
Takze ine nezostava prevodovka von,rozobere sa a uvidime co je v nej poskodene.
Poprosil by som kontakt popripade na niekoho cez koho potom viem objednat ND do prevodovky.Dakujem vopred,LuboMT ratam s tebou tj od teba;)

Napsal: 05 úno 2014, 13:03
od lubomt
Niekedy je vadna aj RJ prevodovky, mame na odskusanie. Ale toto bude jasna mechanicka vada

Napsal: 13 úno 2014, 00:01
od TomiT
Tak dnes som rozobral prevodovku,prikladam par fotiek,pasova brzda zlomena,a jedno male tesnenie za supatkovou skrinou bolo natrhnute.Takze s najvacsou pravdepodobnostou chyba spiatocky je v zlomenej bzde.
Rozobral som aj kose s lamelami,a az na pocudovanie su vo velmi dobrom stave,hrubka lamiel v K2,K3 je okolo 1.58mm.
Ten hlinikovy kos spiatockovy som pozrel no na oko ziadne trhliny ani ziadna znamka poskodenia.Aj O kruzky tesniace su v dobrom stave uplne tazko islo vytiahnut takze aj tesnia ako maju.
No chcel by som podotknut jednu vec,otec hovoril ze v poslednej dobe zvyklo obcas pri vacsej akceleracii auto tak trosku posmyknut z 2 ky do 3stupna.ostatne rychlosti isli hladko a plynulo,aj tento problem medzi 2 a 3 sa vyskytol len ak bol dany vacsi plyn cize sviznejsie sa akcelerovalo vtedy to malo tendeciu na zlomok sekundy posmyknut otacky kus isli hore no potom sa to ustalilo a islo pekne dalej uz na 3ke.Mate niekto tip co by som mohol pozriet ohladom tochto problemu??????
mna napada len nieco pri supatkovej skrini,kedze mechanika je v peknom stave nic nezhorene a tak,pomohlo by precistenie supatkovej skrine napr???DakujemObrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 23 úno 2014, 08:46
od TomiT
takze prevodovka nahodena poskladana,auto cuva o 100 šest:)
na obrazku vidiet novu brzdu ako je uz z vyroby zosilnena oproti starej verzii.
Len to malinke posmyknutie pri preradovani z 2 na 3 tam je furt,prisiel om nato ze ked na dvojke kus uberem plyn pre preradenim krasne preradi auto bez posmyknutia.Takze mne z tochto vypliva ci nebude predsa spojka K1 co ma nastarosti aj 2ku klzat.Ak vie niekto napiste k tomu neco.DikObrázek
Obrázek

Napsal: 17 bře 2014, 18:51
od TomiT
Ako ,teda nikto nema typ ci ten symptom s posmyknutim prevodovky pri radeni z 2 do 3ky moze mat nieco s pripadnou pripchatou mechatronikou???mne to logicky vychadza,alebo na solenoid niektrory.Co vy nato????
uvitam kazdu rozumnu radu,auto jazdy inak skvele a kym sa tento problem nevyriesi jazdi sa s nim na dvojke ako s babetou tj pri momente ako chce preradit do
3ky sa ubere plyn a vtedy neposmykne ale hladko preradi a vali dalej:)

Napsal: 30 srp 2015, 10:29
od 0thomass0
zdravim od posledneho prispevku v tomto vlakne uz uplynula nejaka doba, mna by zaujimalo ci sa vam podarilo vyriesit problem s "cukanim" pri predadovani z 2-3 prevodoveho stupna. diky.

cukanie

Napsal: 14 říj 2015, 13:35
od lavega
Mne to robilo tiež, zobral som do servisu, po skušobnej jazde mi vymenili olej, technik mi hovoril že tam bolo o 1L menej ako malo byť. Ale tie prevodovky maju dosť velku netesnosť a treba častejšie dolievať olej. Odvtedy som najazdil 20 000km a teraz mi to začalo zase občas roiť. Tak sa chystam do sevisu na doliatie oleja.