Auto na olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Marles
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 26 lis 2013, 15:53

Auto na olej

Příspěvek od Marles »

Ahoj,

chtěl bych vás poprosit o radu ohledně koupě auta na oleje. Plánuji jezdit na trafo,řepkáč a občas naftu :)
Do včerejška jsem měl toledo 1.9 td a moc mi nevyhovovalo,tak je o dům dále. Na olej s benálem a naftou to nejelo, čadilo a žralo jako protržený.

Máte nějaký návrh na konktrétní auto? Cenová představa do 20000.

Přemýšlím o Citroenu xantia 1.9 td 66kw a nějakém starším mercedesu řad w202,w124 a 190. Jiným autům se taktéž nebráním,jen nechci Opla s Isuzu motorem.

Chtěl bych vozidlo již z výroby s vyhřívaným pal. filtrem.
Díky za rady a nápady! :)
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Re: Auto na olej

Příspěvek od Stewa »

Marles píše:Ahoj,

chtěl bych vás poprosit o radu ohledně koupě auta na oleje. Plánuji jezdit na trafo,řepkáč a občas naftu :)
Do včerejška jsem měl toledo 1.9 td a moc mi nevyhovovalo,tak je o dům dále. Na olej s benálem a naftou to nejelo, čadilo a žralo jako protržený.

Máte nějaký návrh na konktrétní auto? Cenová představa do 20000.

Přemýšlím o Citroenu xantia 1.9 td 66kw a nějakém starším mercedesu řad w202,w124 a 190. Jiným autům se taktéž nebráním,jen nechci Opla s Isuzu motorem.

Chtěl bych vozidlo již z výroby s vyhřívaným pal. filtrem.
Díky za rady a nápady! :)
Mercedesy jsou všechny dobrá volba, jen nevím jestli seženeš w202 v tvé požadované ceně. A pokud vím tak žádný z nich nemá z fabriky vyhřívaný palivový filtr, mají příhřev paliva od chladící kapaliny.
Mercedes-Benz W210 300D
Marles
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 26 lis 2013, 15:53

Příspěvek od Marles »

Jaký motor je od MB vhodnější? 200d nebo 250d (69kw,85kw)?

Má motor 1.9 td od citroenu/peugeotu předehřívaný pal. filtr?
burton.b
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Odpovědi: 0
Registrován: 21 kvě 2011, 18:33

Příspěvek od burton.b »

Ty novější mercedesy hlavně 200d a 220d mají čerpadlo lucas.
Ano Peugeot/citroen 1.9TD mají vyhřívaný palivový filtr. Mám 405 1.9Td. Jen nevím jestli je xantia štastná volba :)
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

Marles píše:Jaký motor je od MB vhodnější? 200d nebo 250d (69kw,85kw)?

Má motor 1.9 td od citroenu/peugeotu předehřívaný pal. filtr?
Víš ono záleží i na jeho stavu při koupi, nevím co za 20k od auta očekáváš.. jestli aby jezdilo na olej jak píšeš a žádné zázraky, minimální náklady na opravy, nevyžaduješ dynamičtější jízdu, máš rád prostor a pohodlí tak vem W124 250D, nebo línější 200D - ale to je opravdu hodně líné. Jestli chceš ušetřit kačky tak měj na paměti že tyhle koráby taky něco zbaští, nejsou to moderní eko motory s tunou elektriky a spotřebu u toho 250D se připrav okolo 7-8L.
Nevím přijde mi "hloupý" vybírat auto podle filtru, který si při troše zručnosti a pár kačkám můžeš dobastlit i do jiného auta - navíc předehřívaný filtr není předpokladem pro bezproblémovou jízdu na olej.
Myslím že celý tvůj dotaz je postaven na špatné myšlence (hm)
Mercedes-Benz W210 300D
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Xantie 1.9TD mají zespodu vodou ohřívaný palivový filtr. Je to taková černá plastová baňka nahoře na motoru u termostatu vody. Teplotu nafty tam hlídá termostat dole v baňce.
Jsem s Xantií spokojený, ale záleží na jak udržovaný kus narazíš a jak velké prase byl předchozí majitel, nebo servisák - jako u všeho. Keců o hydraulice se neboj, pokud to auto mělo aspoň trochu základní údržbu, tak to jsou fakt jen kecy :D V německé statistice (buď TÜV, nebo DEKRA, už nevím) byly ve své době Xantie co se týká spolehlivosti hodnocené stejně jako první Octavie TDi - rotačky a ty jsou považované za spolehlivá auta. Spotřeba Xantie 1.9TD je tak 6-7l, u HDi cca 5-6l/100km, ale do HDi určitě nelej friťák :D A kdybys nakonec kupoval tu Xantii 1.9TD a mohl si vybrat, tak na friťák vezmi určitě s čerpadlem Bosch a neber Lucase. Dole na fotce je Lucas.

Foto motoru máš tady, vyhřívaný filtr nafty je v červeném kroužku:Obrázek
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Marles
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 26 lis 2013, 15:53

Příspěvek od Marles »

Od tohoto auta očekávám, pohodlnost,prostor a tomu odpovídající spotřebu oleje. Nepotřebuji dělat z 0-100km/h za 7 vteřin. Avšak potřebuji,aby auto bez problémů udželo cestovní rychlost na dálnici.
Také hledám auto,na které nestojí náhradní díly velké částky, zkrátka hledám auto, které bude více sloužit mně, než já jemu :)

Jistě, filtr se nechá použít z jiného auta.

K té xantii-měl jsi nějaké vážnější problémy? Baští olej dobře? :)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Měnil jsem akorát těleso topení, původní vydrželo cca 15 let, tranzistory v regulaci otáček ventilátoru topení(u verze s klimou), jednu saharu a pár koulí na hydraulice(á cca 700 Kč, výměna 1 koule cca 5-10 minut). Jinak jen samé spotřební věci - destičky, kotouče, ložisko v kole, olej, filtry, silentbloky ramen, apod. Ceny asi jako u Oktávy. Jednou za 2 roky dofouknutí koulí a kontrola zvedání podvozku + případný drobný servis kolem hydrauliky asi za 1.300 Kč. Jo a dofouknutí klimy, výměna 1ks senzoru ABS(cca do 150 Kč) v kole a motůrku zamykání zadních dveří(druhoška za 60 Kč). To vše cca v 15 letech stáří auta. Karoserie není shnilá, je to pozink. Auto je super pohodlné. Mám sedačku posunutou až dozadu a i tak je za mnou dost místa na nohy pro ty vzadu. Xantie má cca o 23cm delší rozvor, než Octavia I. A doporučuju kombíka, je podstatně užitnější.
Olej baští v pohodě, ale mám Bosche. Hlavu u čerpadla mám z 1.9TDi, píst průměr 10mm. Když je teplo, tak jezdím na čistý friťák(filtruju na 1 mikron), teď do něho dávám cca 15-20 % Naturalu. Na olej se studený motor blbějc startuje a chvilku houpe volnoběh, ale cca po 200-300m jízdy, už jede normálně. Mám vyhozený termostat ohřevu nafty a ohřev otevřený pořád naplno i v létě.
Jinak jestli chceš vědět o Xantiích víc, tak koukni na www.xantiaclub.cz . Tam najdeš potřebné info, návody na opravy a poradí ti případně co a jak.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jm
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Odpovědi: 0
Registrován: 24 lis 2009, 13:54

Příspěvek od jm »

Tak tohle jsem nějak nepobral prosím o vysvětlení

Hlavu u čerpadla mám z 1.9TDi, píst průměr 10mm.]

Já mám s tímto motorem na trafo při zahřátém motoru
na otáčkoměru asi 12oo otáček, nějaké vysvětlení?
Jinak je to snad nejhorší motor na výměnu žh. svíček
A na td je xantie moc těžká.hdi je možná svižnější.
Jinak na meřo při 160 spotřeba min 11litrů což je zhruba 4tis. otáček
na naftu max. 8litrů a daleko živější v kopcích
vše včetně vifu 1ml na litr
vezmi raději 19td od vw,spotřeba min o litr méně, ale zase hnijou.
Nic proti combi ale Xantie 2 hatchback moc povedá desing-nově
opravdu pěkná na rok 1997.
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

jestli chces pohodlny auto tak si kup lancii kappu tds jak mam ja, ta basti uplne vsechno a bez problemu. auto pohodlny a sezenes ho kolem 10 tis
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

[quote="jm"]Tak tohle jsem nějak nepobral prosím o vysvětlení

Hlavu u čerpadla mám z 1.9TDi, píst průměr 10mm.]

Co je na tom nejasného? Origo má Xantie 1.9TD ve vstřikovací hlavě čerpadla pístek průměr 9mm. Mám na autě čerpadlo z BX 1.8TD a to mělo dokonce origo pístek 8mm. Mám tam vstřikovací hlavu z Oktávky, která má pístek průměr 10mm. Je to lepší, že má v případě opotřebení ještě rezervu množství vstřikované nafty a taky to mají rádi tuningáři na zvyšování výkonu, tj. množství vstřikované nafty. A ještě nějaké drobnosti, co mi říkal čerpadlář, ale ty už si nepamatuju. Vstřikovací hlavy čerpadel Bosch se dají mezi sebou bez problémů prohazovat, jde jen o to pak umět nastavit čerpadlo. Vyběhanou hlavu poznáš tak, že studené to chytá OK a teplé to nejde natočit. Pomůže polít hlavu studenou vodou a pak startovat.

Na MEŘO jedím taky, ale spíš na friťák a na ten mi to jede o dost lépe, než na naftu, lépe to tahá a pocitově má ten motor o pár koní více a spotřeba cca stejná. Volnoběh je na friťák vyšší, než na naftu. Žhavky se na něm mění blbě, to je pravda, ty 2 za čerpadlem a hlavně ta poslední u rozvodů. Koupil jsem ale NGK a jsem s nima spokojený, mám je tam už asi 3 roky a jsou OK. Předtím byly Bosche a nebyly nic moc, odešly asi po roce a půl. Spousta mechaniků říká, že Boschky už nejsou tak dobré, jako bývaly a doporučovali mi právě ty NGK. Jednou za pár let tu výměnu žhavek ale přežiju.
K tomu srovnání 1.9 TD od VW a PSA je něco málo tady hned na začátku článku, ale spíš tam srovnávají HDi a TDi... http://janhajekhajek.blog.idnes.cz/c/20 ... o-Hdi.html Jezdil jsem s oběma motory a výkonově je na tom PSA o něco lépe, spotřeba cca stejná.
Mně se líbí víc kombík, ale to je věc názoru. Záleží, co od toho auta chceš. Xantie 2 (od r. 98 ) je hezčí, než verze před faceliftem(do r. 97), ale to je pro mě priorita asi tak č. 264, kterou neřeším, rozhodující jsou pro mě užitné vlastnosti a kolik za to. Takže pro mě jasně kombík a jestli X1, nebo X2 už mě fakt netrápí :)
Když už motor od VW, tak vezmi 1.9TDi s rotačkou, nic jiného bych nebral. Je asi jedno, jestli starší řadu motorů A3(např. Golf 3), nebo novější A4(Golf 4, Octavia).
Ideální by bylo HDi, ale s rotačkou a ne s railem...njn, ale u PSA skočili bohužel od komůrkáčů s rotačkou rovnou k přímovstřikům, ale už s railem a dle mého nejlepší variantu HDi, ale s rotačkou přeskočili(emise, výkon) :( ...
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Marles
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 26 lis 2013, 15:53

Příspěvek od Marles »

Díky za odpovědi.
A máš na té lancii nějaké úpravy?

Xantia je pěkný vozítko x1 i x2, ale mně jde hlavně o službu a ne parádu :)
Pořád pročítám inzeráty a koukám, co mě ze zde navrhovaných aut zaujme :)
m.artty
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 23 bře 2012, 15:45

Příspěvek od m.artty »

Mám dobrou zkušenost s motorem 2,5 TD(s) (BMW E36, E39, Opel Omega). Jezdí na řepkáč stejně jak na naftu, startuje dobře, na bionaftu má asi 80 tisíc a teď na řepkáč kolem 10 tisíc. Spotřeba v Opelu od 7,3 do 8,5 litru.
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

Marles píše:Díky za odpovědi.
A máš na té lancii nějaké úpravy?
zadny upravy nemam.nejlip to jede na trafoolej, to i spotreba je nizsi nez na naftu.
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Není to trochu dost prasárna jezdit na trafoolej, když je karcinogenní (hm) ?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“