Stránka 1 z 3

Auto na olej

Napsal: 05 úno 2014, 21:48
od Marles
Ahoj,

chtěl bych vás poprosit o radu ohledně koupě auta na oleje. Plánuji jezdit na trafo,řepkáč a občas naftu :)
Do včerejška jsem měl toledo 1.9 td a moc mi nevyhovovalo,tak je o dům dále. Na olej s benálem a naftou to nejelo, čadilo a žralo jako protržený.

Máte nějaký návrh na konktrétní auto? Cenová představa do 20000.

Přemýšlím o Citroenu xantia 1.9 td 66kw a nějakém starším mercedesu řad w202,w124 a 190. Jiným autům se taktéž nebráním,jen nechci Opla s Isuzu motorem.

Chtěl bych vozidlo již z výroby s vyhřívaným pal. filtrem.
Díky za rady a nápady! :)

Re: Auto na olej

Napsal: 06 úno 2014, 08:51
od Stewa
Marles píše:Ahoj,

chtěl bych vás poprosit o radu ohledně koupě auta na oleje. Plánuji jezdit na trafo,řepkáč a občas naftu :)
Do včerejška jsem měl toledo 1.9 td a moc mi nevyhovovalo,tak je o dům dále. Na olej s benálem a naftou to nejelo, čadilo a žralo jako protržený.

Máte nějaký návrh na konktrétní auto? Cenová představa do 20000.

Přemýšlím o Citroenu xantia 1.9 td 66kw a nějakém starším mercedesu řad w202,w124 a 190. Jiným autům se taktéž nebráním,jen nechci Opla s Isuzu motorem.

Chtěl bych vozidlo již z výroby s vyhřívaným pal. filtrem.
Díky za rady a nápady! :)
Mercedesy jsou všechny dobrá volba, jen nevím jestli seženeš w202 v tvé požadované ceně. A pokud vím tak žádný z nich nemá z fabriky vyhřívaný palivový filtr, mají příhřev paliva od chladící kapaliny.

Napsal: 06 úno 2014, 15:17
od Marles
Jaký motor je od MB vhodnější? 200d nebo 250d (69kw,85kw)?

Má motor 1.9 td od citroenu/peugeotu předehřívaný pal. filtr?

Napsal: 06 úno 2014, 16:30
od burton.b
Ty novější mercedesy hlavně 200d a 220d mají čerpadlo lucas.
Ano Peugeot/citroen 1.9TD mají vyhřívaný palivový filtr. Mám 405 1.9Td. Jen nevím jestli je xantia štastná volba :)

Napsal: 06 úno 2014, 16:35
od Stewa
Marles píše:Jaký motor je od MB vhodnější? 200d nebo 250d (69kw,85kw)?

Má motor 1.9 td od citroenu/peugeotu předehřívaný pal. filtr?
Víš ono záleží i na jeho stavu při koupi, nevím co za 20k od auta očekáváš.. jestli aby jezdilo na olej jak píšeš a žádné zázraky, minimální náklady na opravy, nevyžaduješ dynamičtější jízdu, máš rád prostor a pohodlí tak vem W124 250D, nebo línější 200D - ale to je opravdu hodně líné. Jestli chceš ušetřit kačky tak měj na paměti že tyhle koráby taky něco zbaští, nejsou to moderní eko motory s tunou elektriky a spotřebu u toho 250D se připrav okolo 7-8L.
Nevím přijde mi "hloupý" vybírat auto podle filtru, který si při troše zručnosti a pár kačkám můžeš dobastlit i do jiného auta - navíc předehřívaný filtr není předpokladem pro bezproblémovou jízdu na olej.
Myslím že celý tvůj dotaz je postaven na špatné myšlence (hm)

Napsal: 06 úno 2014, 16:40
od pepe276
Xantie 1.9TD mají zespodu vodou ohřívaný palivový filtr. Je to taková černá plastová baňka nahoře na motoru u termostatu vody. Teplotu nafty tam hlídá termostat dole v baňce.
Jsem s Xantií spokojený, ale záleží na jak udržovaný kus narazíš a jak velké prase byl předchozí majitel, nebo servisák - jako u všeho. Keců o hydraulice se neboj, pokud to auto mělo aspoň trochu základní údržbu, tak to jsou fakt jen kecy :D V německé statistice (buď TÜV, nebo DEKRA, už nevím) byly ve své době Xantie co se týká spolehlivosti hodnocené stejně jako první Octavie TDi - rotačky a ty jsou považované za spolehlivá auta. Spotřeba Xantie 1.9TD je tak 6-7l, u HDi cca 5-6l/100km, ale do HDi určitě nelej friťák :D A kdybys nakonec kupoval tu Xantii 1.9TD a mohl si vybrat, tak na friťák vezmi určitě s čerpadlem Bosch a neber Lucase. Dole na fotce je Lucas.

Foto motoru máš tady, vyhřívaný filtr nafty je v červeném kroužku:Obrázek

Napsal: 06 úno 2014, 18:12
od Marles
Od tohoto auta očekávám, pohodlnost,prostor a tomu odpovídající spotřebu oleje. Nepotřebuji dělat z 0-100km/h za 7 vteřin. Avšak potřebuji,aby auto bez problémů udželo cestovní rychlost na dálnici.
Také hledám auto,na které nestojí náhradní díly velké částky, zkrátka hledám auto, které bude více sloužit mně, než já jemu :)

Jistě, filtr se nechá použít z jiného auta.

K té xantii-měl jsi nějaké vážnější problémy? Baští olej dobře? :)

Napsal: 06 úno 2014, 19:40
od pepe276
Měnil jsem akorát těleso topení, původní vydrželo cca 15 let, tranzistory v regulaci otáček ventilátoru topení(u verze s klimou), jednu saharu a pár koulí na hydraulice(á cca 700 Kč, výměna 1 koule cca 5-10 minut). Jinak jen samé spotřební věci - destičky, kotouče, ložisko v kole, olej, filtry, silentbloky ramen, apod. Ceny asi jako u Oktávy. Jednou za 2 roky dofouknutí koulí a kontrola zvedání podvozku + případný drobný servis kolem hydrauliky asi za 1.300 Kč. Jo a dofouknutí klimy, výměna 1ks senzoru ABS(cca do 150 Kč) v kole a motůrku zamykání zadních dveří(druhoška za 60 Kč). To vše cca v 15 letech stáří auta. Karoserie není shnilá, je to pozink. Auto je super pohodlné. Mám sedačku posunutou až dozadu a i tak je za mnou dost místa na nohy pro ty vzadu. Xantie má cca o 23cm delší rozvor, než Octavia I. A doporučuju kombíka, je podstatně užitnější.
Olej baští v pohodě, ale mám Bosche. Hlavu u čerpadla mám z 1.9TDi, píst průměr 10mm. Když je teplo, tak jezdím na čistý friťák(filtruju na 1 mikron), teď do něho dávám cca 15-20 % Naturalu. Na olej se studený motor blbějc startuje a chvilku houpe volnoběh, ale cca po 200-300m jízdy, už jede normálně. Mám vyhozený termostat ohřevu nafty a ohřev otevřený pořád naplno i v létě.
Jinak jestli chceš vědět o Xantiích víc, tak koukni na www.xantiaclub.cz . Tam najdeš potřebné info, návody na opravy a poradí ti případně co a jak.

Napsal: 06 úno 2014, 23:37
od jm
Tak tohle jsem nějak nepobral prosím o vysvětlení

Hlavu u čerpadla mám z 1.9TDi, píst průměr 10mm.]

Já mám s tímto motorem na trafo při zahřátém motoru
na otáčkoměru asi 12oo otáček, nějaké vysvětlení?
Jinak je to snad nejhorší motor na výměnu žh. svíček
A na td je xantie moc těžká.hdi je možná svižnější.
Jinak na meřo při 160 spotřeba min 11litrů což je zhruba 4tis. otáček
na naftu max. 8litrů a daleko živější v kopcích
vše včetně vifu 1ml na litr
vezmi raději 19td od vw,spotřeba min o litr méně, ale zase hnijou.
Nic proti combi ale Xantie 2 hatchback moc povedá desing-nově
opravdu pěkná na rok 1997.

Napsal: 07 úno 2014, 06:48
od Tomas-Oaza
jestli chces pohodlny auto tak si kup lancii kappu tds jak mam ja, ta basti uplne vsechno a bez problemu. auto pohodlny a sezenes ho kolem 10 tis

Napsal: 07 úno 2014, 19:22
od pepe276
[quote="jm"]Tak tohle jsem nějak nepobral prosím o vysvětlení

Hlavu u čerpadla mám z 1.9TDi, píst průměr 10mm.]

Co je na tom nejasného? Origo má Xantie 1.9TD ve vstřikovací hlavě čerpadla pístek průměr 9mm. Mám na autě čerpadlo z BX 1.8TD a to mělo dokonce origo pístek 8mm. Mám tam vstřikovací hlavu z Oktávky, která má pístek průměr 10mm. Je to lepší, že má v případě opotřebení ještě rezervu množství vstřikované nafty a taky to mají rádi tuningáři na zvyšování výkonu, tj. množství vstřikované nafty. A ještě nějaké drobnosti, co mi říkal čerpadlář, ale ty už si nepamatuju. Vstřikovací hlavy čerpadel Bosch se dají mezi sebou bez problémů prohazovat, jde jen o to pak umět nastavit čerpadlo. Vyběhanou hlavu poznáš tak, že studené to chytá OK a teplé to nejde natočit. Pomůže polít hlavu studenou vodou a pak startovat.

Na MEŘO jedím taky, ale spíš na friťák a na ten mi to jede o dost lépe, než na naftu, lépe to tahá a pocitově má ten motor o pár koní více a spotřeba cca stejná. Volnoběh je na friťák vyšší, než na naftu. Žhavky se na něm mění blbě, to je pravda, ty 2 za čerpadlem a hlavně ta poslední u rozvodů. Koupil jsem ale NGK a jsem s nima spokojený, mám je tam už asi 3 roky a jsou OK. Předtím byly Bosche a nebyly nic moc, odešly asi po roce a půl. Spousta mechaniků říká, že Boschky už nejsou tak dobré, jako bývaly a doporučovali mi právě ty NGK. Jednou za pár let tu výměnu žhavek ale přežiju.
K tomu srovnání 1.9 TD od VW a PSA je něco málo tady hned na začátku článku, ale spíš tam srovnávají HDi a TDi... http://janhajekhajek.blog.idnes.cz/c/20 ... o-Hdi.html Jezdil jsem s oběma motory a výkonově je na tom PSA o něco lépe, spotřeba cca stejná.
Mně se líbí víc kombík, ale to je věc názoru. Záleží, co od toho auta chceš. Xantie 2 (od r. 98 ) je hezčí, než verze před faceliftem(do r. 97), ale to je pro mě priorita asi tak č. 264, kterou neřeším, rozhodující jsou pro mě užitné vlastnosti a kolik za to. Takže pro mě jasně kombík a jestli X1, nebo X2 už mě fakt netrápí :)
Když už motor od VW, tak vezmi 1.9TDi s rotačkou, nic jiného bych nebral. Je asi jedno, jestli starší řadu motorů A3(např. Golf 3), nebo novější A4(Golf 4, Octavia).
Ideální by bylo HDi, ale s rotačkou a ne s railem...njn, ale u PSA skočili bohužel od komůrkáčů s rotačkou rovnou k přímovstřikům, ale už s railem a dle mého nejlepší variantu HDi, ale s rotačkou přeskočili(emise, výkon) :( ...

Napsal: 07 úno 2014, 20:35
od Marles
Díky za odpovědi.
A máš na té lancii nějaké úpravy?

Xantia je pěkný vozítko x1 i x2, ale mně jde hlavně o službu a ne parádu :)
Pořád pročítám inzeráty a koukám, co mě ze zde navrhovaných aut zaujme :)

Napsal: 08 úno 2014, 13:04
od m.artty
Mám dobrou zkušenost s motorem 2,5 TD(s) (BMW E36, E39, Opel Omega). Jezdí na řepkáč stejně jak na naftu, startuje dobře, na bionaftu má asi 80 tisíc a teď na řepkáč kolem 10 tisíc. Spotřeba v Opelu od 7,3 do 8,5 litru.

Napsal: 08 úno 2014, 21:49
od Tomas-Oaza
Marles píše:Díky za odpovědi.
A máš na té lancii nějaké úpravy?
zadny upravy nemam.nejlip to jede na trafoolej, to i spotreba je nizsi nez na naftu.

Napsal: 08 úno 2014, 21:52
od pepe276
Není to trochu dost prasárna jezdit na trafoolej, když je karcinogenní (hm) ?