strata chladiacej kvapaliny O1 ALH

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Bydliště: poprad

strata chladiacej kvapaliny O1 ALH

Příspěvek od puci »

Poslednú dobu mám problém so stratou chladiacej kvapaliny, moja žena môže jazdiť na aute aj mesiac a všetko je v pohode, sadnem do auta ja, trochu mu ponakladám a za chvíľu zasvieti chladiaca kvapalina na palubke a nádržka je prázdna. Pozeral som pod víčko oleja, pena tam nieje. Ked otvorím víčko na nádržke chl. kvapaliny, tak zasičí a stúpne hladina v nádržke. Neviem, či tam je pretlak alebo podtlak. V interieri chladiacu necítiť,ani mastné okná sa nekonajú a iné úniky z hadic v motorovom priestore som nenašiel. Čo to môže byť, tesnenie pod hlavou alebo prasknutá hlava???
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Power156
Aktivista
Příspěvky: 1613
Odpovědi: 0
Registrován: 10 čer 2006, 10:28

Re: strata chladiacej kvapaliny O1 ALH

Příspěvek od Power156 »

puci píše:Poslednú dobu mám problém so stratou chladiacej kvapaliny, moja žena môže jazdiť na aute aj mesiac a všetko je v pohode, sadnem do auta ja, trochu mu ponakladám a za chvíľu zasvieti chladiaca kvapalina na palubke a nádržka je prázdna. Pozeral som pod víčko oleja, pena tam nieje. Ked otvorím víčko na nádržke chl. kvapaliny, tak zasičí a stúpne hladina v nádržke. Neviem, či tam je pretlak alebo podtlak. V interieri chladiacu necítiť,ani mastné okná sa nekonajú a iné úniky z hadic v motorovom priestore som nenašiel. Čo to môže byť, tesnenie pod hlavou alebo prasknutá hlava???
může uplne klidne
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

muze a nejspis i bude. Zkus to overit pomoci PET lahve kam napojis vracecku. Pokud pujdou pri turovani bublinky bude spatny tesneni.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1728
Odpovědi: 0
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

já měl třeba prasklou hadičku mezi tandemem a přirubou na ohřev vody,ale teda PDčku ta hadička je obalená v takové černé hadře,bylo to díky oleju úplně měkký ta hadice a děravá a taky mě na palubce skákala kontrolka,nádobka každý den prázdná
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
milda.svo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Odpovědi: 0
Registrován: 12 led 2010, 18:05
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od milda.svo »

TomášTDI píše:já měl třeba prasklou hadičku mezi tandemem a přirubou na ohřev vody,ale teda PDčku ta hadička je obalená v takové černé hadře,bylo to díky oleju úplně měkký ta hadice a děravá a taky mě na palubce skákala kontrolka,nádobka každý den prázdná
Ja sem menil chladic kapal v pravem rohu::'(
Octavia combi 1,9 TDI 66kw motor ALH
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

jestli to udělá jen při náloži a jinak nemizí, tak těsnění 99%
kolik to má najeto?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Odpovědi: 0
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Bydliště: SVK

Re: strata chladiacej kvapaliny O1 ALH

Příspěvek od vilozx6 »

puci píše:Poslednú dobu mám problém so stratou chladiacej kvapaliny, moja žena môže jazdiť na aute aj mesiac a všetko je v pohode, sadnem do auta ja, trochu mu ponakladám a za chvíľu zasvieti chladiaca kvapalina na palubke a nádržka je prázdna. Pozeral som pod víčko oleja, pena tam nieje. Ked otvorím víčko na nádržke chl. kvapaliny, tak zasičí a stúpne hladina v nádržke. Neviem, či tam je pretlak alebo podtlak. V interieri chladiacu necítiť,ani mastné okná sa nekonajú a iné úniky z hadic v motorovom priestore som nenašiel. Čo to môže byť, tesnenie pod hlavou alebo prasknutá hlava???
Puci: si kópia toho, čo som mal ja na Golfe ALH. Keď dostal bomby voda v *iči. Keď light jazda - aj mesiac nič. Ja som mal tesnenie K.O a samozrejme hlava išla aj na vybrus. Tlakova skúška dopadla O.K ;)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20164
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

nejprve omrknout jestli to opravdu někde neteče, chladičm napojení vody nad převodovkou do hlavy atd, protože i tak to může těsnit při jízdě kadla-kadla a když dostane kakao, tak se to tlačí ven

ještě zkus, jestli tvrdnou hadice, jen na místě to párkrát vytočit jestli narůstá tlak v systému, jestli jsou hadice jak buřt, tak hlava dolů...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

ještě zkus celou nádobku a prostor kolem pořádně omýt a osušit. pokud to bude po jízdě oblité chl. kapalinou, tak není co řešit
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Odpovědi: 0
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

Puci: existuje taká sonda, ktorú dáš na nádržku chladiacej kvapaliny. V podstate to merá kysličnik uhličitý. Neviem ako sa to odborne volá. Je tam taká modrá tekutina a ak je tesnenie, alebo hlava GAME OVER tak to zozeleneje. ;) Ja som to tak meral u kámoša.
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20164
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jo, nebo Milošova metoda - dát za výfuk zrcátko a když se orosí, tak ochutnat jestli je v tom fridex :)
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Odpovědi: 0
Registrován: 30 pro 2010, 20:01

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Cau.Tymto som si prešiel .Tiež to robilo iba ked som tomu naložil. Vyhadzovalo vodu cez expanzku.Pravdepodobne maš podfuknute tesnenie pod hlavou na niektrom valci a tlakuje Ti vzduch do chladiaceho okruhu.POradim Ti osus okolo expanzky všetko daj si okolo nej nejaky servitky a chod tomu naložit a ked budu mokre vies že to je ono.Ešte ak chces mat istotu a to su take prvotne skušky napoj na VAG jazdi a sleduj teplotu vody cez VAG a ak pri naloženi skoči aj na 107°C a tebe sa na palubke nič neprejavy čiže bude ukazovat stale 90°c tak sa nediv .inzinieri to vymyslely dobre ukazuje uz od 67°C - 107°C stale 90°c a na PC je realita :) hlavne na dialnici mu skus naložit .Takže vela podfuknutych tesneni sa udeje prave aj kvoli tomu že ty tomu naložis že si myslis že už maš 90°c vodu a nemas mas len 67°C a kym to ohrejes na 90°c tak to este chvilu trva a to nehovorim že olej ešte ani z daleka nie je zohriaty :) Ak budeš mat ešte nejake otazky tak kludne napis SS rad pomožem.Mne to trvalo dva mesiace kym sme nato dosli že prečo a stalo ma to kopec penazi (chladič ,nova vodna pumpa a podobne) :) Maj sa.Samozrejme prvy priznak je aj to že ked mu naložis zastavis a otvoris expanzku a voda doslova vytryskne tak je to jasne!!Normalne len zasici trosku sa dvihne ale minimalne ale ak vyleti von alebo skoro von tak je to jasne nakolko voda pod tlakom nedokaže vriet akonahle otvoris expanzku začne vriet a vyleti von a musis mat aj tvrde hadice ale az ked to zohrejes poriadne a aj by si nemal mat zohriaty cely okruh ja som mal horuce iba hadice vstupujuce do chladica ale pri termostate studene takže som menil aj ten.proste islo iba oto že tam bol velky tlak a necirkulovala ta voda kvoli tomu .Zatial Ti to stiha ako tak chladit vonku je zima ale ak sa otepli tak to bude horsie a horsie az kym Ti neroztrha hadicu alebo to niekde proste uvaris po 5km ..


http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
Mik
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Odpovědi: 0
Registrován: 02 led 2007, 14:03
Bydliště: Pov. Bystrica

Příspěvek od Mik »

Zdravim Vas.
Tiež riešim stratu chladiacej kvapaliny na AHF. Cez týždeň som išiel cez Kľak a teplomer mi začal liezť na 110 °C, hore zastavim a spodná hadica od chladiča studena... V sobotu som vymenil termostat a keď som varil ten starý tak neotvaral. Tak dufam, že to bolo ono a nečaká ma tesnenie.
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

čaká ma zhodenie hlavy,
čo všetko mám vymeniť, čo treba dať nové, myslím, šruby atd? Auto má 420 tkm, hlava ešte dole nebola
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Uživatelský avatar
mecano
Přispěvovatel
Příspěvky: 375
Odpovědi: 0
Registrován: 24 dub 2006, 20:07
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od mecano »

Hlava přebrus,pro jistotu dělám i tlakování,kontrola vodítek,sedel,zabroušení ventilů,nové gufera na ventily,Guf. na vačku,nové šrouby hlavy,podle stavu zdvihátka....automaticky nový termostat...těsnění sání,výfuk
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“