Stránka 1 z 2
strata chladiacej kvapaliny O1 ALH
Napsal: 17 úno 2014, 18:48
od puci
Poslednú dobu mám problém so stratou chladiacej kvapaliny, moja žena môže jazdiť na aute aj mesiac a všetko je v pohode, sadnem do auta ja, trochu mu ponakladám a za chvíľu zasvieti chladiaca kvapalina na palubke a nádržka je prázdna. Pozeral som pod víčko oleja, pena tam nieje. Ked otvorím víčko na nádržke chl. kvapaliny, tak zasičí a stúpne hladina v nádržke. Neviem, či tam je pretlak alebo podtlak. V interieri chladiacu necítiť,ani mastné okná sa nekonajú a iné úniky z hadic v motorovom priestore som nenašiel. Čo to môže byť, tesnenie pod hlavou alebo prasknutá hlava???
Re: strata chladiacej kvapaliny O1 ALH
Napsal: 17 úno 2014, 19:08
od Power156
puci píše:Poslednú dobu mám problém so stratou chladiacej kvapaliny, moja žena môže jazdiť na aute aj mesiac a všetko je v pohode, sadnem do auta ja, trochu mu ponakladám a za chvíľu zasvieti chladiaca kvapalina na palubke a nádržka je prázdna. Pozeral som pod víčko oleja, pena tam nieje. Ked otvorím víčko na nádržke chl. kvapaliny, tak zasičí a stúpne hladina v nádržke. Neviem, či tam je pretlak alebo podtlak. V interieri chladiacu necítiť,ani mastné okná sa nekonajú a iné úniky z hadic v motorovom priestore som nenašiel. Čo to môže byť, tesnenie pod hlavou alebo prasknutá hlava???
může uplne klidne
Napsal: 17 úno 2014, 23:04
od Fulltank
muze a nejspis i bude. Zkus to overit pomoci PET lahve kam napojis vracecku. Pokud pujdou pri turovani bublinky bude spatny tesneni.
Napsal: 17 úno 2014, 23:37
od TomášTDI
já měl třeba prasklou hadičku mezi tandemem a přirubou na ohřev vody,ale teda PDčku ta hadička je obalená v takové černé hadře,bylo to díky oleju úplně měkký ta hadice a děravá a taky mě na palubce skákala kontrolka,nádobka každý den prázdná
Napsal: 18 úno 2014, 10:14
od milda.svo
TomášTDI píše:já měl třeba prasklou hadičku mezi tandemem a přirubou na ohřev vody,ale teda PDčku ta hadička je obalená v takové černé hadře,bylo to díky oleju úplně měkký ta hadice a děravá a taky mě na palubce skákala kontrolka,nádobka každý den prázdná
Ja sem menil chladic kapal v pravem rohu::'(
Napsal: 18 úno 2014, 10:27
od MirekX
jestli to udělá jen při náloži a jinak nemizí, tak těsnění 99%
kolik to má najeto?
Re: strata chladiacej kvapaliny O1 ALH
Napsal: 18 úno 2014, 10:34
od vilozx6
puci píše:Poslednú dobu mám problém so stratou chladiacej kvapaliny, moja žena môže jazdiť na aute aj mesiac a všetko je v pohode, sadnem do auta ja, trochu mu ponakladám a za chvíľu zasvieti chladiaca kvapalina na palubke a nádržka je prázdna. Pozeral som pod víčko oleja, pena tam nieje. Ked otvorím víčko na nádržke chl. kvapaliny, tak zasičí a stúpne hladina v nádržke. Neviem, či tam je pretlak alebo podtlak. V interieri chladiacu necítiť,ani mastné okná sa nekonajú a iné úniky z hadic v motorovom priestore som nenašiel. Čo to môže byť, tesnenie pod hlavou alebo prasknutá hlava???
Puci: si kópia toho, čo som mal ja na Golfe ALH. Keď dostal bomby voda v *iči. Keď light jazda - aj mesiac nič. Ja som mal tesnenie K.O a samozrejme hlava išla aj na vybrus. Tlakova skúška dopadla O.K

Napsal: 18 úno 2014, 10:39
od roman1648
nejprve omrknout jestli to opravdu někde neteče, chladičm napojení vody nad převodovkou do hlavy atd, protože i tak to může těsnit při jízdě kadla-kadla a když dostane kakao, tak se to tlačí ven
ještě zkus, jestli tvrdnou hadice, jen na místě to párkrát vytočit jestli narůstá tlak v systému, jestli jsou hadice jak buřt, tak hlava dolů...
Napsal: 18 úno 2014, 10:48
od MirekX
ještě zkus celou nádobku a prostor kolem pořádně omýt a osušit. pokud to bude po jízdě oblité chl. kapalinou, tak není co řešit
Napsal: 18 úno 2014, 12:12
od vilozx6
Puci: existuje taká sonda, ktorú dáš na nádržku chladiacej kvapaliny. V podstate to merá kysličnik uhličitý. Neviem ako sa to odborne volá. Je tam taká modrá tekutina a ak je tesnenie, alebo hlava GAME OVER tak to zozeleneje.

Ja som to tak meral u kámoša.
Napsal: 18 úno 2014, 12:23
od roman1648
jo, nebo Milošova metoda - dát za výfuk zrcátko a když se orosí, tak ochutnat jestli je v tom fridex

Napsal: 18 úno 2014, 12:37
od Fabia353ZZ
Cau.Tymto som si prešiel .Tiež to robilo iba ked som tomu naložil. Vyhadzovalo vodu cez expanzku.Pravdepodobne maš podfuknute tesnenie pod hlavou na niektrom valci a tlakuje Ti vzduch do chladiaceho okruhu.POradim Ti osus okolo expanzky všetko daj si okolo nej nejaky servitky a chod tomu naložit a ked budu mokre vies že to je ono.Ešte ak chces mat istotu a to su take prvotne skušky napoj na VAG jazdi a sleduj teplotu vody cez VAG a ak pri naloženi skoči aj na 107°C a tebe sa na palubke nič neprejavy čiže bude ukazovat stale 90°c tak sa nediv .inzinieri to vymyslely dobre ukazuje uz od 67°C - 107°C stale 90°c a na PC je realita

hlavne na dialnici mu skus naložit .Takže vela podfuknutych tesneni sa udeje prave aj kvoli tomu že ty tomu naložis že si myslis že už maš 90°c vodu a nemas mas len 67°C a kym to ohrejes na 90°c tak to este chvilu trva a to nehovorim že olej ešte ani z daleka nie je zohriaty

Ak budeš mat ešte nejake otazky tak kludne napis SS rad pomožem.Mne to trvalo dva mesiace kym sme nato dosli že prečo a stalo ma to kopec penazi (chladič ,nova vodna pumpa a podobne)

Maj sa.Samozrejme prvy priznak je aj to že ked mu naložis zastavis a otvoris expanzku a voda doslova vytryskne tak je to jasne!!Normalne len zasici trosku sa dvihne ale minimalne ale ak vyleti von alebo skoro von tak je to jasne nakolko voda pod tlakom nedokaže vriet akonahle otvoris expanzku začne vriet a vyleti von a musis mat aj tvrde hadice ale az ked to zohrejes poriadne a aj by si nemal mat zohriaty cely okruh ja som mal horuce iba hadice vstupujuce do chladica ale pri termostate studene takže som menil aj ten.proste islo iba oto že tam bol velky tlak a necirkulovala ta voda kvoli tomu .Zatial Ti to stiha ako tak chladit vonku je zima ale ak sa otepli tak to bude horsie a horsie az kym Ti neroztrha hadicu alebo to niekde proste uvaris po 5km ..
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
Napsal: 23 úno 2014, 16:54
od Mik
Zdravim Vas.
Tiež riešim stratu chladiacej kvapaliny na AHF. Cez týždeň som išiel cez Kľak a teplomer mi začal liezť na 110 °C, hore zastavim a spodná hadica od chladiča studena... V sobotu som vymenil termostat a keď som varil ten starý tak neotvaral. Tak dufam, že to bolo ono a nečaká ma tesnenie.
Napsal: 30 čer 2014, 17:57
od puci
čaká ma zhodenie hlavy,
čo všetko mám vymeniť, čo treba dať nové, myslím, šruby atd? Auto má 420 tkm, hlava ešte dole nebola
Napsal: 30 čer 2014, 18:07
od mecano
Hlava přebrus,pro jistotu dělám i tlakování,kontrola vodítek,sedel,zabroušení ventilů,nové gufera na ventily,Guf. na vačku,nové šrouby hlavy,podle stavu zdvihátka....automaticky nový termostat...těsnění sání,výfuk