Olej do 6q převodovky Castrol Syntrans FE 75W-80

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lift
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Odpovědi: 0
Registrován: 24 srp 2006, 19:01
Bydliště: Kopřivnicko

Olej do 6q převodovky Castrol Syntrans FE 75W-80

Příspěvek od lift »

Zdravím,dá se použít olej Castrol Syntrans FE 75W-80
místo předraženého originálu do 6q převodovky Golfa IV ASZ 4x4?
Prý je doporučen pro použití v 6-ti stupňových manuálních převodovkách vozů koncernu VW,tak uváději prodejci.Cenově je velmi zajímavý,dá se
okolo 250Kč za litr. Zkoušel to už někdo zaměnit?
Uživatelský avatar
tantor-bn
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Odpovědi: 0
Registrován: 08 dub 2012, 10:59

Příspěvek od tantor-bn »

v skodovke chcu zan cca 40eur za liter.
ja som kupoval stadeto www.vwdiely.sk/vyhladavanie/?PHPSESSID= ... hladavanie
ci je origo neviem ale lahsie sa radi ;) nic nehuci ani nic ( ani nehucalo )
Cupra TDI
mirdasR32
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2008, 18:45
Bydliště: Písek

Příspěvek od mirdasR32 »

dej tam co tam ma bejt. to oznaceni castrol odpovida pro použití PSA většiny převodovek
Combi ASZ
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Odpovědi: 0
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

Febi vyrábí náhradu, když chceš šetřit!
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Odpovědi: 0
Registrován: 13 bře 2009, 09:20

Příspěvek od STIB »

Tom.s píše:Febi vyrábí náhradu, když chceš šetřit!
Aby nakonec neprodělal (wallbash)
OCTAVIA- ALH
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Ten olej od Febi som dával do Octavia 2.0tdi 6q. Má originál normu pre VW.(G052171A2) Cenovo vychádza na 10eur/l. Pôvodný bol už čierny. Auto má cez 200 000 takže teraz radí lepšie.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Hlavně bacha na ty převody norem do produktu druhovýrobců, dělal jsem T5, na baňce servořízení nápis jak kráva Pouze minerální hydraulický olej podle normy VW Gxxxxxxx, dám do převodníku a vypadla ma mě Syntetická hydraulická kapalina Febi, což je blbost.
lift
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Odpovědi: 0
Registrován: 24 srp 2006, 19:01
Bydliště: Kopřivnicko

Příspěvek od lift »

Informace nejsou pro mě,ale i tak díky,zase jsem chytřejší a rozhodnutí
přenechám na dotyčném.(auta mě neživí,jen si je spravuji sám)
Uživatelský avatar
Dawson X
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2006, 12:17
Bydliště: Černý Důl

Příspěvek od Dawson X »

CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90 pojezdit 2roky nebo 60.000km a vyměnit, jako u všech převodových olejů.
Co nekouří není diesel
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

ale ne v 6Q převodovce. Tam existuje náhrada jak bylo psáno od FEBI nebo přímo od dodavatele (výrobce) z Austrálie http://www.penriteoil.com.au/products-c ... id_categ=4 akorát už si nepamatuju který olej to je..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já jsem použil , jak psal Bimbo ten olej pro ojeté převodovky skoro 300kč litr, ale samozřejmě byl jsem dost skeptický, skříň má min. půl mega/T4/ a bohužel olej nezabral. Ale je v tom nevinně..Můj synchron na 5 kvaltu byl ve stavu, že už prostě nemohl kolo brzdit, i kdyby jej zakleli. Lítal tam jako volný prstýnek.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Odpovědi: 0
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

DO 6Q JEN ORIGO.
A nebo pokud toutzis po nove prevodovce tak to tam nalej a uvidis....zatim jsou zkusenosti ze to nic jinyho nesnese
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Odpovědi: 0
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

patrik.kloucek píše:DO 6Q JEN ORIGO.
A nebo pokud toutzis po nove prevodovce tak to tam nalej a uvidis....zatim jsou zkusenosti ze to nic jinyho nesnese
Plně souhlasim. Je toho tady celkem dost napsano.Ale pokud chce novou tak proč ne.
lift
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Odpovědi: 0
Registrován: 24 srp 2006, 19:01
Bydliště: Kopřivnicko

Příspěvek od lift »

Nakonec to vyhrál origoš olej 635Kč za litr,ale žádná změna v řazení.Špatně
jde zpátečka a jednička,pedál je na podlaze a mašina se už cuká.Někde na foru je uvedeno špatně odvzdušněna spojka a že se to blbě dělá ,buď přes levé kolo brzdiče, nebo natlakovat přímo v nádobce.Dělá to od koupě vozu a
i nyní po výměně lamely a ložiska ,spíše je to horší.Poradí mi někdo,jak nejlépe odvzdušnit?Pár návodu jsem našel,ale který je nejučinější?Golf IV ASZ 96kw 4x4 6q.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Sešlápnout spojku, sikama seškrtit hadičku těsně před vstupem do ložiska, povolit pedál ( vrátit rukou ),(pozor aby v nádobce bylo dost kapaliny) a povolit seškrcení, kapalina se tlakem od přítlačáku vrátí přes systém do bandasky, úplně to "zahučí"
Pokud bys chtěl mít hodně jistotu, tak je možné ještě po vrácení pedálu na něj rukou začít tlačit, pomocník co ovládá sika kleště povolí sevření a obvykle pedál ještě ujede dolů, pak opět seškrtit sikama, vrátit pedál a povolit sikovky.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“