Stránka 1 z 3
Tlak oleje
Napsal: 25 čer 2007, 20:48
od crossic
Kolik má být tlak oleje při plném sešlápnutí plynu a při volnoběhu??? Dal sem budík a docela mě ta hodnota překvalipa, tak mě zajímá jestli je normální nebo někde něco blbě
Napsal: 25 čer 2007, 20:53
od Huml
nepíšeš teda cos naměřil, ale nedávno jsem měřil Transportéra a ten mazal zahřátej na volnoběh 1,5 baru, ve 4000ot. asi 5baru, jinak norma je min. 2 bary při 2000ot.
Napsal: 25 čer 2007, 21:00
od crossic
No já mám na volnoběh (930otáček) 3bary a když tomu dám, tak to vyletí až nakonec k 7...to asi není normální ne???
Napsal: 25 čer 2007, 21:07
od conti
crossic píše:No já mám na volnoběh (930otáček) 3bary a když tomu dám, tak to vyletí až nakonec k 7...to asi není normální ne???
Na studenym motoru je to vždycky víc. Jestli nemáš špatnej budík.
Napsal: 25 čer 2007, 21:07
od Huml
pokud ti ukazuje dobře tlakoměr, tak to asi moc dobrý není, pokud jsi to teda měřil až měl ten olej aspoň 80°C
Napsal: 25 čer 2007, 21:10
od FlashA4
Napsal: 25 čer 2007, 21:14
od crossic
Měl sem studenej olej...zítra zkusím znova
Napsal: 25 čer 2007, 21:56
od AlesShi
kam si dal to cidlo? slo by nekam nabastlit na 1z?
Napsal: 26 čer 2007, 08:01
od Marek77
Tlak oleje je potřeba měřit při teplotě oleje 80 - 100°C. Při nižší teplotě je tlak vyšší.
Hodnota tlaku oleje je dlouho diskutovaná. Závisí na teplotě, viskozitě a kvalitě (opotřebení) oleje.
Je-li olej nový či zánovní, mělo by platit, že na každých 1000 otáček je tlak oleje minimálně 1 Bar. Pokud je hodnota vyšší, nevadí. Kritická hodnota tlaku oleje bývá (podle motoru) někde kolem 5 - 7 Barů (tam začíná pracovat redukční ventil tlaku oleje, který je v čerpadle).
Dá se tedy říci, že provozní tlak oleje při provozní teplotě a provozních otáčkách má být mezi 2 - 6 Bary (podle momentálních otáček motoru).
Napsal: 26 čer 2007, 08:09
od crossic
Marek77 píše:Tlak oleje je potřeba měřit při teplotě oleje 80 - 100°C. Při nižší teplotě je tlak vyšší.
Hodnota tlaku oleje je dlouho diskutovaná. Závisí na teplotě, viskozitě a kvalitě (opotřebení) oleje.
Je-li olej nový či zánovní, mělo by platit, že na každých 1000 otáček je tlak oleje minimálně 1 Bar. Pokud je hodnota vyšší, nevadí. Kritická hodnota tlaku oleje bývá (podle motoru) někde kolem 5 - 7 Barů (tam začíná pracovat redukční ventil tlaku oleje, který je v čerpadle).
Dá se tedy říci, že provozní tlak oleje při provozní teplotě a provozních otáčkách má být mezi 2 - 6 Bary (podle momentálních otáček motoru).
OK super díky...já to včera zkoušel jen s olejem na 50 stupích tak to bude asi tím
Napsal: 26 čer 2007, 08:12
od crossic
AlesShi píše:kam si dal to cidlo? slo by nekam nabastlit na 1z?
Obě čidla jsou na nástavci, kterej sem dal mezi filtr a chladič oleje

Napsal: 26 čer 2007, 08:55
od Marek77
Určitě je to tím. Olej při 50°C je velmi vazký a tudíž jeho tlak v systému je vyšší.
Je dobré dát si plynulou jízdu cca 30 km a potom to měřit. Olej se pořádně prohřeje a potom je tlak v systému takový, jak udávají tabulky.
Napsal: 26 čer 2007, 09:06
od crossic
Mě to měří pořád...je to stálý budík v autě...jdu to project
Napsal: 26 čer 2007, 09:17
od conti
Tlakoměr se připojuje tam kde je normálně čidlo pro kontrolku tlaku oleje.
Jinak kritická hodnota tlaku by byla jen kdyby to mazalo málo. Nazývat kritickou hodnotu tlaku 5 - 7 je nesmysl. To je normální hodnota při vyšších otáčkách. Od toho je tam redukční ventil.
Jen kdyby došlo k jeho poruše, což jsem již také zažil, by tlak vystoupal do kritických hodnot. Zubové čerpadlo je schopné vytlačit tlak do závratných výšin.
Napsal: 26 čer 2007, 10:47
od Marek77
conti píše: Nazývat kritickou hodnotu tlaku 5 - 7 je nesmysl. To je normální hodnota při vyšších otáčkách. Od toho je tam redukční ventil.
Jen kdyby došlo k jeho poruše, což jsem již také zažil, by tlak vystoupal do kritických hodnot. Zubové čerpadlo je schopné vytlačit tlak do závratných výšin.
Přečti si, co jsi napsal a porovnej s mojí odpovědí.
Napsal jsem, že redukční ventil je v systému proto, aby tlak oleje nepřekročil kritickou hranici, která bývá (podle druhu motoru) v mezích 5 - 7 Barů. Nejprve tuto moji odpověď nazveš nesmyslem a následně napíšeš úplně totéž co já.
Zubové čerpadlo je velmi výkonné z hlediska množství, ale především tlaku. Pokud by tam redukční ventil nebyl, tlak oleje by ve vysokých otáčkách klidně překročil hranici 10 Barů i více, což by poškodilo některé části motoru (především by explodoval filtr).
Navíc přílišné zvýšení tlaku oleje má za následek jev úplně opačný než žádoucí - olej se v důsledku velkého tlaku trhá na kluzných plochách, vytváří nekvalitní a nepravidelný mazací film a může se tak motor poškodit.
Méně je mnohdy více !!!