Stránka 1 z 2

Brzdové kotouče Octavia I - vibrace v řízení

Napsal: 26 čer 2007, 19:15
od Ondra
Asi před rokem, když jsem koupil auto (Octavii I TDI 81kw - ojeté a lehce bourané na předek), tak se mi při brždění začal třepat volat. Jelikož brzdové kotouče byly již špatné, tak jsem je vyměnil. Koupil jsem Bremba. Nasadil jsem je a asi 3000 km v pohodě, potom začaly zase pomalu rozklepávat volat při brždění.Když už to bylo nesnesitelné, tak jsem si je nechal u soustružníka stáhnout. Nasadím je jezdím zase cca. 3000 km a už to začíná dělat pomalu znovu. Kde může být chyba????
a) Může být nějaký vadný třmen, který při brždění špatně tlačí na kotouč a tím ho nějak deformuje???
b) může být nějak zdeformovaná těhlice, podle které se ten kotouč po určité době vytvaruje (popřípadě jak to zjistit).

Díky

:? :? :?

Napsal: 26 čer 2007, 19:20
od cosby
Může být vše co píšeš.Mi se stalo přesně to co tobě.Nové ATE a po 4000 vibrace.nechal jsem stočit ty originály a byl klid.Ale samo,může být KO těhlice,vybité třmeny,volné uložení ramene atd.

Napsal: 26 čer 2007, 20:07
od conti
Pánové, přesně tohle se stává po špatné montáži.
Když ti tam někde na náboji zůstane nějakej rez, nebo bordel, takhle to dopadne.
Stačí málo, kotouč ti bude házet pár stovek, ty to zatím nepoznáš. A tím jak se nestejnoměrně odírá při brždění, při 3tis. km už to bude několik desetin. No a to už poznáš :))
Jo a pozor na špinavé a mastné ruce obtisknuté na kotouči. Má to stejný dopad.
No a nezapomenout řádně nové kotouče před montáží odmastit. To snad ale každej ví. (crazy)

Napsal: 26 čer 2007, 21:12
od origoš
Pokud bylo vozidlo havarované, dá se předpokládat poškozený náboj (hází). Chce to zkontrolovat úchylkoměrěm a v případě, že hází přetočit nebo vyměnit. Házení může dělat i poškozené ložisko, které může být zcela tiché a nemusí mít ani nadměrnou vůli. Pokud se děje, to, co výše uvádím, dojde u nových kotoučů k nestejnoměrnému opotřebení.

Napsal: 27 čer 2007, 05:33
od Ondra
conti píše:Pánové, přesně tohle se stává po špatné montáži.
Když ti tam někde na náboji zůstane nějakej rez, nebo bordel, takhle to dopadne.
Stačí málo, kotouč ti bude házet pár stovek, ty to zatím nepoznáš. A tím jak se nestejnoměrně odírá při brždění, při 3tis. km už to bude několik desetin. No a to už poznáš :))
Jo a pozor na špinavé a mastné ruce obtisknuté na kotouči. Má to stejný dopad.
No a nezapomenout řádně nové kotouče před montáží odmastit. To snad ale každej ví. (crazy)
No montáží to nebude. Dosedací plochu jsem perfektně očistil a kotouč samozřejmě taky ( i s odmaštěním).

Napsal: 27 čer 2007, 21:52
od miraspetrowski
Ondra píše:
conti píše:Pánové, přesně tohle se stává po špatné montáži.
Když ti tam někde na náboji zůstane nějakej rez, nebo bordel, takhle to dopadne.
Stačí málo, kotouč ti bude házet pár stovek, ty to zatím nepoznáš. A tím jak se nestejnoměrně odírá při brždění, při 3tis. km už to bude několik desetin. No a to už poznáš :))
Jo a pozor na špinavé a mastné ruce obtisknuté na kotouči. Má to stejný dopad.
No a nezapomenout řádně nové kotouče před montáží odmastit. To snad ale každej ví. (crazy)
No montáží to nebude. Dosedací plochu jsem perfektně očistil a kotouč samozřejmě taky ( i s odmaštěním).
můžou ti kotouče taky pěkně poskákat volný brzdový třmeny měl jsem to u Peugeota a ten je s tím dost proslavenej

Napsal: 27 čer 2007, 22:03
od Roman.Babcan
Nazdárek mě to dělalo taky a byl to vadný náboj kola :D

Napsal: 27 čer 2007, 22:39
od zdenace
Po bouračce jsem těch nábojů nebo ložisek vyměnil dost, může to být i tvůj případ.

Napsal: 27 čer 2007, 22:41
od zdenace
A taky těhlice bývají poškozeny.

Napsal: 28 čer 2007, 09:54
od conti
No myslim si, že nejlepší asi je, vždy po montáži nového kotouče vzít magnetický stojánek s hodinkama a kotouč zkontrolovat. Aspoň část pochybností vyloučíme. Pak se dá pátrat dál. Ono se to tak i v příručkách doporučuje. I když to málokdy děláme. (crazy)

Napsal: 09 čer 2014, 22:19
od Rob-in
Nechci zakládat nové téma.
Mám podobný problém, včera nové kotouče, náboje i ložiska a kotouče hází a auto se třese při brždění už od začátku.
Nic jiného kromě těhlice tam není. Vše ostatní, ramena, o.k.
Je možné, aby to dělala těhlice, abych ji neměnil zbytečně?
Kotouč a náboj pochopím, ale mám představu, že těhlice by způsobila spíše jiný úhel / odklon, ale ne házení..?

Napsal: 11 čer 2014, 16:46
od 81
Zkontrolujte si především zadní silentblok v rameni, Ten má za následek toto házení.

Napsal: 11 čer 2014, 17:10
od besoun
Náprava s brzdami je celkově podimenzovaná a generálka nápravy je na 30-40tkm než to začně dělat zas. Soudruzi z boleslavi někde udělali chybu.

Napsal: 13 čer 2014, 11:29
od roman1648
JJ, někteří výrobci kotoučů - myslím ATE vydali prohlášení že nebudou na toto přijímat reklamace z důvodu celkového poddimenzování
pravda je že ty zadní silentbloky vydrží prd, kór po těch našich cestách na vysočině

Napsal: 13 čer 2014, 12:05
od Biimbo
tam byl problém že psali o vůli v ložisku, kdy se celý náboj vykloní a kotouče se pak sjedou křížem ve dvou protilehlých místech. Což je píčovina, protože tohle se stane když háže náboj. Je zajímavý že 256mm kotouče na předku u 1.6 benzínů se nevlní. Nebo aspoň ne tolik a nápravu to má stejnou. A 288mm se nevlní taky, přitom celá náprava až na těhlici je stejná. A že by těhlice pro 280mm kotouč byla konstrukčně tak odlišná že by to bylo tou, není možný..
Prostě to dělají z bláta nebo háže náboj,s tím spojená vůle v silentbloku..