Nadmerna spotreba oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 230
Odpovědi: 0
Registrován: 11 črc 2010, 20:03

Nadmerna spotreba oleje

Příspěvek od sumi »

Ahoj, páni poprosil bych o radu. Mám benzinovej motor 1,6 kterej mel nadměrnou spotřebu oleje kolem dvou litru na tisíc km (LOL) shodil jsem z něj hlavu kterou odvezu nechat udělat . Ale jak zjistim pístní kroužky? Nechce se mi ty písty vyndavat. Někdo říkal zalejt benzinem, to jsem udělal cca v 10 večer a pohledove nic neubejvalo jenže rano v 8 jsem k. tomu přišel a po benzinu ani znamky. Je jasný ze se neco odpaří, ale ten večer jsem do válců rozlil pul litru. Jak dlouho by to podle vas melo držet??
Uživatelský avatar
Misík
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Odpovědi: 0
Registrován: 11 bře 2009, 19:52
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Misík »

Kolko mas natom najazdene km?Inak 1.6 Mpi je to choroba oni cca po 150 000 km vsetky zacnu papat olej a nepomoze iba spravit hlavu.Ak chces mat pokoj tak aj kruzky nove plus premerat ovalitu valcov pre istotu.
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20233
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jestli to chceš mít OK tak je potřeba i spodek udělat, nejlíp i nový písty ale to se už nevyplatí, takže překroužkovat a nazdar ;)
Uživatelský avatar
MadMar
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Odpovědi: 0
Registrován: 11 črc 2014, 21:55
Bydliště: Havlíčkův Brod a Brno

Příspěvek od MadMar »

nehci tady mahrovat ale nestačí vyměnit takový ty šprcky na ventilovejch tyčkách? netvrďte mi že motor z říše bude mít krouřky ko vylítanej to neni moc pravděpodobný, nesypals písek do oilu? nic nerozebírej, změř tlaky kompresní a na jejich základě řeš dál, ne? vím to je stírací kruh ale to mi neříkejte. že to bude tak zlý kady se s tím jezdilo a kdo to řídil?
Lupo 3L TDI, fše funkční fčetně brzd
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20233
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Napsal bych-nečteš,nevíš,ale ty čteš a nevíš stejně
az nějakou tu 1.6ku uvidis se 100litrama najetyma jak tam pisty vaklou,pochopiš...
A neni to o pisku v oleji (rofl)
rami
Aktivista
Příspěvky: 1666
Odpovědi: 0
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

Budes mit stiraci zapecene .
Pisty ven a dej nove krouzky.

Obrázek
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
n.ovcak
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:39
Bydliště: Kvasiny

Příspěvek od n.ovcak »

pokud máš hlavu dole, tak vyměnit kroužky už je to na chvilku. Taky jsem to na AEE letos dělal, a jde to docela pěkně, za tu investici to stojí.... Taky mi to žralo tolik oleje, možná i víc, a po výměně kroužků a simeringů na ventilech ke to ok...
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

ked mas dole hlavu tak vymen aj kruhy
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7560
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

taky myslím. AEE je celkem krám. Určitě bych ty kroužky okouknul/vyměnil, nebo to pak budeš dělat stejně
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nevím, jestli je AEE krám, ale můj kámoš měl Seata s tímto motorem, který najel neskutečné porce kilometrů, když to odstavil další majitel, mělo to skoro 400000 km, nejdřív odešla skříň/kterou jsem koupil tady a bezvadnou/, ale ten motor šlapal hlavně ke konci jako dělo a spotřeba oleje nebyla nic moc velká. Bylo vše původní, osobně jsem tomu nejdřív nevěřil, ale když už upadávaly z bloku kusy rezu, rozpadly se trubky okolo a nahodou se zrekapitulovaly kilometry, tak jsem sundal klobouk... :)
A auto se vyhazovalo z jiných důvodů než že motor je v háji..Naopak.
nepropadat panice...
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 321
Odpovědi: 0
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

O jakej typ motoru se jedná? Jestli AEE 75 koní, tak z 90 procent žerou olej po ventilech. Podle mě tenhle motor má životnost takřka nafťákovou.
Jestli to je AKL a příbuzná 100(+1) koňová jebka, tak -pokud mám správný informace- maj kroužky v hajzlu kolikrát i z výroby.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“