Problém 00542- snímač zdvihu jehly (G80) a bliká žhavení
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Problém 00542- snímač zdvihu jehly (G80) a bliká žhavení
Zdravím pánové,
Pročetl jsem si mnoho témat o blikajícím žhavení a chybě 00542 - snimac pro zdvih jehly (G80), ale vždy se jednalo jen o vadný spínač brzdových světel nebo vadný 3tí vstřikovač, ale já mám jiný problém.
Po výměně motoru z důvodu bla bla bla mi bliká žhavení asi po cca20 sekundách hned při nastartování studeného motoru a auto jede jak s hnojem, jakoby šlo hned od nouzáku.
Turbo se chytne až od teploty 55C do cca 75C. Od cca75C už to zase padá do nouzáku a bliká žhavení. Ovšem po vypnutí a
zapnutí klíčku to zase jede. Když je motor studený tak nepomůže ani vypnutí/zapnutí klíčku. A za další, teplota na budíku mi nikdy nedojde
na polovinu budíku, tak jak mi ti dělalo předtím. Je někde mezi ¼ až ½ ukazatele, ale palubní počítač ukazuje 90C.
Diagnostika ukazuje pouze: 00542- snímač zdvihu jehly (G80)
Vyměnil jsem ten 3tí vstřikovač a nepomohlo to. Měřil jsem odpor na vstřikovačích a je na obou kolem 110 Ohmů, tak ty by měli být OK. A ještě když úplně odpojím ten vstřikovač, tak se to chová úplně stejně??? Takže si myslím, že je to nějaký scestný údaj z diagnostiky.
Jelikož to má nějakou souvislost s teplotou, tak jsem ještě vyměnil 4pinové čidlo teploty, které je nahoře u hlavy v plastové trubce od vodního okruhu, ale opět nic.
Ještě jsem vypozoroval, že za studená kolísají otáčky, ale jen trochu, drží se to někde kolem 1000ot/min. a po nějaké době to spadne na standard cca 900ot/min.
Další věc je, že mám pocit, že to turbo vypíná (až při zahřátí motoru) jen nad 2000ot/min po cca 20 sekundách, takže když jedu po dálnicí 130, tak aby mi to nevyplo, tak raději co 5s povolím plynový pedál a zase sešlápnu a tak jsem schopen jet bez spadnutí do nouzáku, ale je to pakárna, občas se člověk zapomene a musí pak vypnout a zapnout klíček.
Nevíte někdo čím to je?
Děkuji
Pročetl jsem si mnoho témat o blikajícím žhavení a chybě 00542 - snimac pro zdvih jehly (G80), ale vždy se jednalo jen o vadný spínač brzdových světel nebo vadný 3tí vstřikovač, ale já mám jiný problém.
Po výměně motoru z důvodu bla bla bla mi bliká žhavení asi po cca20 sekundách hned při nastartování studeného motoru a auto jede jak s hnojem, jakoby šlo hned od nouzáku.
Turbo se chytne až od teploty 55C do cca 75C. Od cca75C už to zase padá do nouzáku a bliká žhavení. Ovšem po vypnutí a
zapnutí klíčku to zase jede. Když je motor studený tak nepomůže ani vypnutí/zapnutí klíčku. A za další, teplota na budíku mi nikdy nedojde
na polovinu budíku, tak jak mi ti dělalo předtím. Je někde mezi ¼ až ½ ukazatele, ale palubní počítač ukazuje 90C.
Diagnostika ukazuje pouze: 00542- snímač zdvihu jehly (G80)
Vyměnil jsem ten 3tí vstřikovač a nepomohlo to. Měřil jsem odpor na vstřikovačích a je na obou kolem 110 Ohmů, tak ty by měli být OK. A ještě když úplně odpojím ten vstřikovač, tak se to chová úplně stejně??? Takže si myslím, že je to nějaký scestný údaj z diagnostiky.
Jelikož to má nějakou souvislost s teplotou, tak jsem ještě vyměnil 4pinové čidlo teploty, které je nahoře u hlavy v plastové trubce od vodního okruhu, ale opět nic.
Ještě jsem vypozoroval, že za studená kolísají otáčky, ale jen trochu, drží se to někde kolem 1000ot/min. a po nějaké době to spadne na standard cca 900ot/min.
Další věc je, že mám pocit, že to turbo vypíná (až při zahřátí motoru) jen nad 2000ot/min po cca 20 sekundách, takže když jedu po dálnicí 130, tak aby mi to nevyplo, tak raději co 5s povolím plynový pedál a zase sešlápnu a tak jsem schopen jet bez spadnutí do nouzáku, ale je to pakárna, občas se člověk zapomene a musí pak vypnout a zapnout klíček.
Nevíte někdo čím to je?
Děkuji
Mitsubishi Colt 1.8D 1987 s ohrevem a s dvemi nadrzemi. Ted Ford Galaxy 1.9TDI 66kW s ohrevem a s dvemi nadrzemi.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
A máš všechno správně připojené? Mi podobné brikule dělal passat 1Z a po dlouhém bádání se přišlo na že je povytažený jeden pin v kulaté zásuvce na motoru.Nevím zda to má sharan taky tak ale určitě bych ještě kontroloval elektriku zda se něco nestalo při té výměně motoru.Nějaká zapomenutá kostra atd...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Miloši: Někde na jiném fórum, či vlákně zkoušel nějaký "Avatar" jezdit s odpojeným vstřikovačem a říkal že na výkonu to vůbec nepoznal. Už ovšem nevím zdali to bylo na stejném motoru. Každopádně jsem ještě zkoušel změřit, ty 2 dráty co jdou do vstřikovače, aby zjistil zda nejsou mrtvé a bylo na nich 5V. Tak se chci zeptat, zdali někdo nevíte, zda je to OK?
Tomas6: Jo, to je dobrý tip, protože ta zásuvka se také měnila
Tomas6: Jo, to je dobrý tip, protože ta zásuvka se také měnila
Naposledy upravil(a) Peťus dne 23 zář 2014, 05:10, celkem upraveno 1 x.
Mitsubishi Colt 1.8D 1987 s ohrevem a s dvemi nadrzemi. Ted Ford Galaxy 1.9TDI 66kW s ohrevem a s dvemi nadrzemi.
Na zásuvce nic neměř a pořádně zkontroluj jestli tam není něco špatně. Klidně i popřihýbej kontakty, podívej se zda některý není povytažený atd.Ta zásuvka dělá pakárnu když se s ní pohne.Se mnou to taky řádně vydrbalo.A taky po výměně motoru.Akorát mi to nechtělo chytit vůbec a tuším chyběla kostra k snímači na klice.Multimetrem jsem všechno naměřil po zatížení žárovkou se to dycky ztratilo.Přitom diag vůbec snímač kliky nepsala a bylo spoustu nesmyslných závad jako počátek vstřiku, teplota nafty a už nevím co ještě.
Nechápu proč tam tu blbou zásuvku dělali. Akorát zdroj problémů
Nechápu proč tam tu blbou zásuvku dělali. Akorát zdroj problémů
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="Peťus"]Miloši: Někde na jiném fórum, či vlákně zkoušel nějaký "Avatar" jezdit s odpojeným vstřikovačem a říkal že na výkonu to vůbec nepoznal.
třeba 1.9 2,5 TDi jede jak bez turba, netáhne, SDi to hulí divný zvuk žádný výkon jet se nedá,
jediný motor co nepotřebuje jehlu je s čerpadlem VP TEN JI MÁ JEN NA TDI GRAF
třeba 1.9 2,5 TDi jede jak bez turba, netáhne, SDi to hulí divný zvuk žádný výkon jet se nedá,
jediný motor co nepotřebuje jehlu je s čerpadlem VP TEN JI MÁ JEN NA TDI GRAF
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Co máš na mysli tím, nezobrazuje se ti doba vstřiku? To jako na diagnostice? Diagnostiku bohužel nemám, to mi dělal mechanik, ovšem jen vyjel chyby nic víc. Takže pokud tam je ještě někde možnost změřit dobu vstřiku, tak mu řeknu ať se na to podívá.
Jinak díval jsem se na tu kulatou zásuvku a vypadalo to vše ok.
Dále jsem zkoušel mačkat hadice za turbem a nevím jak moc mají být tvrdé, když se šlape na plyn, ale mohl jsem je normálně zmáčknout, jak kdyby v nich nebyl dostatečný tlak.
Jinak díval jsem se na tu kulatou zásuvku a vypadalo to vše ok.
Dále jsem zkoušel mačkat hadice za turbem a nevím jak moc mají být tvrdé, když se šlape na plyn, ale mohl jsem je normálně zmáčknout, jak kdyby v nich nebyl dostatečný tlak.
Mitsubishi Colt 1.8D 1987 s ohrevem a s dvemi nadrzemi. Ted Ford Galaxy 1.9TDI 66kW s ohrevem a s dvemi nadrzemi.