tdi 74 kW a 6 kvalt?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
tdi 74 kW a 6 kvalt?
Ahoj, mam moznost koupit oct tour, za normalnich okolnosti bych asi 74kw nechtel, ale vzhledem k tomu, ze auto znam a ma najeto 35tkm, tak nad tim uvazuju..zvyknul jsem si ale na 6 kvalt a tak me zajima, jestli by do 74kw sel dat a jak by to bylo narocne a co vse by se muselo menit? A jak je vubec ten 5 kvalt odstupnovanej? Je to jako 81kw, nebo to toci jiny otacky?
No 6q tam pujde dat , ale musl by jsi koupit prestavbovou sadu, neni to jen prevodovka
Asi tak toto
prevodovka 6q
Starter
poloosy
kompletni spojka 240mm , (lamela, setrvak, pritlak)nejlip SACHS
hydraulicke spojkove lozisko
plech mezi motor a prevodovku
spojkovou hadici s posilovacem ucinku
silentblok prevodovky na levy strane (oproti 5q je zesileny)
prodlouzeny srouby ke spojeni
mozna lanovody s kulisou razeni(ale nejspis by pasovaly ty co jsou v aute)
No a v neposledni rade budes potrebovat kone, jinak ten 6Q moc nevyuzijes/neuzijes, s tema 100 konikama to zrovna hitparada nebude
Vybirat pouze prevodovky s temito kody DRW EFF FMH ERF (bavime se o predohrabu)
jiny do O1 nedavej , jiny nepasujou nebo nemaji cidla
Jeste pozor u spojky - dily nejsou zamenne mezi SACHS a LUK
a lamelu si nech rovnou preoblozit, pro jistotu. Pokud koupis spojku starsi, tak urcite dej NOVY srouby na setrvak a na pritlak a utahni predepsanym momentem!!!
Pri montazi do auta namaz drazky na hnaci hrideli prevodovky (ta co jde do motoru) aby mohla lamela lehce jezdit , dle DP je to tuk G000100
EDIT : po upozorneni Mareny TDI musim samozrejmne doplnit info , ze pokud by se v těchto převodovkách menil olej, tak jen a pouze origo koncern VW , oznaceni G 052 171 A2 , množství do skrine při vymene 2,4 l, do zcela prazdny ještě + 1dcl
Tady par obrazku pro lepsi predstavu





Kdyztak prosim zkusenejsi o doplneni, upresneni
Asi tak toto
prevodovka 6q
Starter
poloosy
kompletni spojka 240mm , (lamela, setrvak, pritlak)nejlip SACHS
hydraulicke spojkove lozisko
plech mezi motor a prevodovku
spojkovou hadici s posilovacem ucinku
silentblok prevodovky na levy strane (oproti 5q je zesileny)
prodlouzeny srouby ke spojeni
mozna lanovody s kulisou razeni(ale nejspis by pasovaly ty co jsou v aute)
No a v neposledni rade budes potrebovat kone, jinak ten 6Q moc nevyuzijes/neuzijes, s tema 100 konikama to zrovna hitparada nebude
Vybirat pouze prevodovky s temito kody DRW EFF FMH ERF (bavime se o predohrabu)
jiny do O1 nedavej , jiny nepasujou nebo nemaji cidla
Jeste pozor u spojky - dily nejsou zamenne mezi SACHS a LUK
a lamelu si nech rovnou preoblozit, pro jistotu. Pokud koupis spojku starsi, tak urcite dej NOVY srouby na setrvak a na pritlak a utahni predepsanym momentem!!!
Pri montazi do auta namaz drazky na hnaci hrideli prevodovky (ta co jde do motoru) aby mohla lamela lehce jezdit , dle DP je to tuk G000100
EDIT : po upozorneni Mareny TDI musim samozrejmne doplnit info , ze pokud by se v těchto převodovkách menil olej, tak jen a pouze origo koncern VW , oznaceni G 052 171 A2 , množství do skrine při vymene 2,4 l, do zcela prazdny ještě + 1dcl
Tady par obrazku pro lepsi predstavu





Kdyztak prosim zkusenejsi o doplneni, upresneni

Naposledy upravil(a) cin dne 12 pro 2014, 21:18, celkem upraveno 1 x.
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
- marena tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3597
- Registrován: 02 dub 2009, 09:39
- Bydliště: Frýdek-Místek
Odpovědi: 0
Ta převodovka co mas bude hodne podobna jako ta 5q s 81kw verze. Nabízí se několik reseni, ale kazde ma svoje pro a proti, zkusim to sepsat, posoudit musíš sam
1, Jak ti radi cacinek - jde tam dat prevodovkaz Fabie 74kw , kod EWT nebo GGU, + se tusim musí upravit drzak a vymenit unasece, kdyby jsi no tom uvazoval, urcite si procti toto téma http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=19120, mistr Huml to tam popisuje, v kazdem pripade pocitej ze auto se bude chovat jaksi lineji, chce to mit vyssi vykon, do města to není nic moc
2, jdou vymenit jen 5kovy kolecka z těchto převodovek , 5 je hodne dlouha, skok ze 4 je cca 1000 otáček, nekomu to muze vyhovovat, podle mne nic moc, a taktéž by to chtelo s vykonem jit vyse
3, Jestli mas hodne penez , muzes zajet do Prahy, firma Eurotuning nabízí upravu stavajici převodovky , dodaa nejaky prodlouzeni hrideli a prida kola na 6stupen a doda nove viko převodovky. Práce udajne na 2-3 hodiny, cena bohužel kolem 28000,- kc bez DPH Vice asi najdes zde http://www.eurotuning.cz/ , nebo nabízí nejaky upravy třeba v tomto vlaknu http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
4, jit cestou prestavboveho kitu, jak jsem ti psal uz v předchozí odpovedi, dle mne nejlepší reseni, mas proste plnohodnotny 6q, velkou spojku, vetsi poloosy, negativem je , ze sehnat 6q převodovku v dobrym stavu, neli sadu je jak hledat jehlu v kupce sena, ale jde to, sem tam se tu vyskytne.
5, ted něco co se ti asi libit nebude, ale je taky reseni stavajici auto prodat a koupit jiny , kde uz 6q je
Takze je to na tobe, kdyby ještě nejaky reseni bylo, tak ho sem třeba někdo da

1, Jak ti radi cacinek - jde tam dat prevodovkaz Fabie 74kw , kod EWT nebo GGU, + se tusim musí upravit drzak a vymenit unasece, kdyby jsi no tom uvazoval, urcite si procti toto téma http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=19120, mistr Huml to tam popisuje, v kazdem pripade pocitej ze auto se bude chovat jaksi lineji, chce to mit vyssi vykon, do města to není nic moc
2, jdou vymenit jen 5kovy kolecka z těchto převodovek , 5 je hodne dlouha, skok ze 4 je cca 1000 otáček, nekomu to muze vyhovovat, podle mne nic moc, a taktéž by to chtelo s vykonem jit vyse
3, Jestli mas hodne penez , muzes zajet do Prahy, firma Eurotuning nabízí upravu stavajici převodovky , dodaa nejaky prodlouzeni hrideli a prida kola na 6stupen a doda nove viko převodovky. Práce udajne na 2-3 hodiny, cena bohužel kolem 28000,- kc bez DPH Vice asi najdes zde http://www.eurotuning.cz/ , nebo nabízí nejaky upravy třeba v tomto vlaknu http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
4, jit cestou prestavboveho kitu, jak jsem ti psal uz v předchozí odpovedi, dle mne nejlepší reseni, mas proste plnohodnotny 6q, velkou spojku, vetsi poloosy, negativem je , ze sehnat 6q převodovku v dobrym stavu, neli sadu je jak hledat jehlu v kupce sena, ale jde to, sem tam se tu vyskytne.
5, ted něco co se ti asi libit nebude, ale je taky reseni stavajici auto prodat a koupit jiny , kde uz 6q je
Takze je to na tobe, kdyby ještě nejaky reseni bylo, tak ho sem třeba někdo da

O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
jezdím s GGU město a krom dlouhý jedničky s tím nemám problém prostě na hopsání v kolonách to nejni 6q je sice prima ale nevýhoda je častě problémy s vytlučenýma hřídelema a seroucí se dvojhmoty ono dát za sadu cca 16-20 tis a pak se zabývat spojkou nebo chrastící převodovkou je nemilé
na obojí je potřeba 160hp+ a k tomu samozřejmě i brzdy....
na obojí je potřeba 160hp+ a k tomu samozřejmě i brzdy....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Láďo , mas pravdu, ten 6q je takovej nachylnejsi, nicmene u sady za 16tis bych ocekaval ze vse bude OK , ikdyz dovnitř samozrejmne nevidíš. Jinak lecos se da spravit, ted mam zrovna něco ve vyvoji. Spojka je nejlepší samozrejmne asi nova + lamelu preoblozit HDS, ale opravdu u sady za tyhle peníze by mělo byt vse OK a Komplet. Kone jsem mu psal hned na zacatku, chtelo by to posilit. Myslim ze zkuseny ladic by z toho AXR mohl snad tech 150 a 310 vydolovat, když nepojede nalozeny v 5 lidech, tak by se to myslim i dalo. O brzdách jsem nepsal, mela by to byt samozrejmost je posilit, za sebe bych dal 312/256, na tenhle vykon bych řekl plne dostacujici.
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
no měla ale víš jak to je jsou starší a obvykle to má už nějaký KM za sebou tak se dá očekávat že ze 70% budou komponenty spíš načnutý ať už na futrálu nebo jinde...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Chlapi, diky vsem za rady a postrehy..jsem ve fazi vyberu auta a tohle je nabidka kterou mam, kdyby v tom byla 96kw, tak nevaham ani vterinu, takhle me na tom aute lakaj asi hlavne ty km...na jezdeni po okreskaach atd je prevodovka z 81kw celkem dostacujici, nevyhoda je pak samozrejme dalnice atd, ale uvidim, jak se to vyvrbi. Me by se celkem libilo nejaky ARL, ale sehnat neco peknyho neni jednoduchy a auto s 200tkm je sazka do loterie, ale pokud bych vzal tu octavku, nemusel bych na ni (snad) par tkm sahnout, co se tyce oprav...je neco na co ty 74kw trpej a na co si davat pozor? Doporucili byste tento motor?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 551
- Registrován: 03 pro 2007, 20:14
- Bydliště: Doksy + Praha
Odpovědi: 0
jak hodne je dlouhá ta 1. ka?tedy o kolik je cca delší oproti serii, já jedu v Práglu v koloně na volnoběh cca 10 km/hLadas píše:jezdím s GGU město a krom dlouhý jedničky s tím nemám problém prostě na hopsání v kolonách to nejni 6q je sice prima ale nevýhoda je častě problémy s vytlučenýma hřídelema a seroucí se dvojhmoty ono dát za sadu cca 16-20 tis a pak se zabývat spojkou nebo chrastící převodovkou je nemilé
na obojí je potřeba 160hp+ a k tomu samozřejmě i brzdy....
díky, uvažuji taky o EWT.
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi