Stránka 1 z 2
tdi 74 kW a 6 kvalt?
Napsal: 11 pro 2014, 20:15
od golfIV
Ahoj, mam moznost koupit oct tour, za normalnich okolnosti bych asi 74kw nechtel, ale vzhledem k tomu, ze auto znam a ma najeto 35tkm, tak nad tim uvazuju..zvyknul jsem si ale na 6 kvalt a tak me zajima, jestli by do 74kw sel dat a jak by to bylo narocne a co vse by se muselo menit? A jak je vubec ten 5 kvalt odstupnovanej? Je to jako 81kw, nebo to toci jiny otacky?
Napsal: 11 pro 2014, 21:23
od cin
No 6q tam pujde dat , ale musl by jsi koupit prestavbovou sadu, neni to jen prevodovka
Asi tak toto
prevodovka 6q
Starter
poloosy
kompletni spojka 240mm , (lamela, setrvak, pritlak)nejlip SACHS
hydraulicke spojkove lozisko
plech mezi motor a prevodovku
spojkovou hadici s posilovacem ucinku
silentblok prevodovky na levy strane (oproti 5q je zesileny)
prodlouzeny srouby ke spojeni
mozna lanovody s kulisou razeni(ale nejspis by pasovaly ty co jsou v aute)
No a v neposledni rade budes potrebovat kone, jinak ten 6Q moc nevyuzijes/neuzijes, s tema 100 konikama to zrovna hitparada nebude
Vybirat pouze prevodovky s temito kody DRW EFF FMH ERF (bavime se o predohrabu)
jiny do O1 nedavej , jiny nepasujou nebo nemaji cidla
Jeste pozor u spojky - dily nejsou zamenne mezi SACHS a LUK
a lamelu si nech rovnou preoblozit, pro jistotu. Pokud koupis spojku starsi, tak urcite dej NOVY srouby na setrvak a na pritlak a utahni predepsanym momentem!!!
Pri montazi do auta namaz drazky na hnaci hrideli prevodovky (ta co jde do motoru) aby mohla lamela lehce jezdit , dle DP je to tuk G000100
EDIT : po upozorneni Mareny TDI musim samozrejmne doplnit info , ze pokud by se v těchto převodovkách menil olej, tak jen a pouze origo koncern VW , oznaceni G 052 171 A2 , množství do skrine při vymene 2,4 l, do zcela prazdny ještě + 1dcl
Tady par obrazku pro lepsi predstavu
Kdyztak prosim zkusenejsi o doplneni, upresneni

Napsal: 11 pro 2014, 22:00
od Fulltank
Fundovana odpoved

Napsal: 11 pro 2014, 22:16
od golfIV
Hmmm...diky za odpoved jak ma byt

ale musim rict, ze jsi me nepotesil

necekal jsem, ze toho bude tolik...a ma nekdo predstavu, jak je ta 74 zprevodovana? Jestli to toci stejne jako 81? Tam treba ta 6 na dalnici proste chybi...
Napsal: 11 pro 2014, 22:51
od golfIV
Jeste me tak napada - je v octavii 74kw stejna (dlouha 5°) prevodovka jako v 74kw fabii, ze ktere se dava do 81kw? A jak by byla pripadne tato zamena narocna?
Napsal: 11 pro 2014, 23:00
od cacinek
Predpokladam, ze v te o1 bude motorAXR, kdyz ma jen 35najeto. Prevodovka tam bude stejne dlouha jak v 81kw. Sla by tam prevodovka z ATD fabie, ta je podstatne delsi, ale 6q je 6q
Napsal: 12 pro 2014, 10:53
od marena tdi
Napsal: 12 pro 2014, 21:08
od cin
Ta převodovka co mas bude hodne podobna jako ta 5q s 81kw verze. Nabízí se několik reseni, ale kazde ma svoje pro a proti, zkusim to sepsat, posoudit musíš sam
1, Jak ti radi cacinek - jde tam dat prevodovkaz Fabie 74kw , kod EWT nebo GGU, + se tusim musí upravit drzak a vymenit unasece, kdyby jsi no tom uvazoval, urcite si procti toto téma
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=19120, mistr Huml to tam popisuje, v kazdem pripade pocitej ze auto se bude chovat jaksi lineji, chce to mit vyssi vykon, do města to není nic moc
2, jdou vymenit jen 5kovy kolecka z těchto převodovek , 5 je hodne dlouha, skok ze 4 je cca 1000 otáček, nekomu to muze vyhovovat, podle mne nic moc, a taktéž by to chtelo s vykonem jit vyse
3, Jestli mas hodne penez , muzes zajet do Prahy, firma Eurotuning nabízí upravu stavajici převodovky , dodaa nejaky prodlouzeni hrideli a prida kola na 6stupen a doda nove viko převodovky. Práce udajne na 2-3 hodiny, cena bohužel kolem 28000,- kc bez DPH Vice asi najdes zde
http://www.eurotuning.cz/ , nebo nabízí nejaky upravy třeba v tomto vlaknu
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
4, jit cestou prestavboveho kitu, jak jsem ti psal uz v předchozí odpovedi, dle mne nejlepší reseni, mas proste plnohodnotny 6q, velkou spojku, vetsi poloosy, negativem je , ze sehnat 6q převodovku v dobrym stavu, neli sadu je jak hledat jehlu v kupce sena, ale jde to, sem tam se tu vyskytne.
5, ted něco co se ti asi libit nebude, ale je taky reseni stavajici auto prodat a koupit jiny , kde uz 6q je
Takze je to na tobe, kdyby ještě nejaky reseni bylo, tak ho sem třeba někdo da

Napsal: 12 pro 2014, 21:12
od cin
Fulltank píše:Fundovana odpoved

Dekuju, od profika to potesi, nicmene svého casu jsem tim prosel, takze jsem si dovolil naky ty rady

Napsal: 12 pro 2014, 21:31
od Ladas
jezdím s GGU město a krom dlouhý jedničky s tím nemám problém prostě na hopsání v kolonách to nejni 6q je sice prima ale nevýhoda je častě problémy s vytlučenýma hřídelema a seroucí se dvojhmoty ono dát za sadu cca 16-20 tis a pak se zabývat spojkou nebo chrastící převodovkou je nemilé
na obojí je potřeba 160hp+ a k tomu samozřejmě i brzdy....
Napsal: 12 pro 2014, 21:46
od cin
Láďo , mas pravdu, ten 6q je takovej nachylnejsi, nicmene u sady za 16tis bych ocekaval ze vse bude OK , ikdyz dovnitř samozrejmne nevidíš. Jinak lecos se da spravit, ted mam zrovna něco ve vyvoji. Spojka je nejlepší samozrejmne asi nova + lamelu preoblozit HDS, ale opravdu u sady za tyhle peníze by mělo byt vse OK a Komplet. Kone jsem mu psal hned na zacatku, chtelo by to posilit. Myslim ze zkuseny ladic by z toho AXR mohl snad tech 150 a 310 vydolovat, když nepojede nalozeny v 5 lidech, tak by se to myslim i dalo. O brzdách jsem nepsal, mela by to byt samozrejmost je posilit, za sebe bych dal 312/256, na tenhle vykon bych řekl plne dostacujici.
Napsal: 12 pro 2014, 22:22
od Ladas
no měla ale víš jak to je jsou starší a obvykle to má už nějaký KM za sebou tak se dá očekávat že ze 70% budou komponenty spíš načnutý ať už na futrálu nebo jinde...
Napsal: 13 pro 2014, 10:03
od golfIV
Chlapi, diky vsem za rady a postrehy..jsem ve fazi vyberu auta a tohle je nabidka kterou mam, kdyby v tom byla 96kw, tak nevaham ani vterinu, takhle me na tom aute lakaj asi hlavne ty km...na jezdeni po okreskaach atd je prevodovka z 81kw celkem dostacujici, nevyhoda je pak samozrejme dalnice atd, ale uvidim, jak se to vyvrbi. Me by se celkem libilo nejaky ARL, ale sehnat neco peknyho neni jednoduchy a auto s 200tkm je sazka do loterie, ale pokud bych vzal tu octavku, nemusel bych na ni (snad) par tkm sahnout, co se tyce oprav...je neco na co ty 74kw trpej a na co si davat pozor? Doporucili byste tento motor?
Napsal: 13 pro 2014, 16:52
od maiello
Ladas píše:jezdím s GGU město a krom dlouhý jedničky s tím nemám problém prostě na hopsání v kolonách to nejni 6q je sice prima ale nevýhoda je častě problémy s vytlučenýma hřídelema a seroucí se dvojhmoty ono dát za sadu cca 16-20 tis a pak se zabývat spojkou nebo chrastící převodovkou je nemilé
na obojí je potřeba 160hp+ a k tomu samozřejmě i brzdy....
jak hodne je dlouhá ta 1. ka?tedy o kolik je cca delší oproti serii, já jedu v Práglu v koloně na volnoběh cca 10 km/h
díky, uvažuji taky o EWT.
Napsal: 13 pro 2014, 16:55
od Ladas
změřím ti to ale jezdit se s tím dá když si zvykneš