Stránka 1 z 2

tdi 74 kW a 6 kvalt?

Napsal: 11 pro 2014, 20:15
od golfIV
Ahoj, mam moznost koupit oct tour, za normalnich okolnosti bych asi 74kw nechtel, ale vzhledem k tomu, ze auto znam a ma najeto 35tkm, tak nad tim uvazuju..zvyknul jsem si ale na 6 kvalt a tak me zajima, jestli by do 74kw sel dat a jak by to bylo narocne a co vse by se muselo menit? A jak je vubec ten 5 kvalt odstupnovanej? Je to jako 81kw, nebo to toci jiny otacky?

Napsal: 11 pro 2014, 21:23
od cin
No 6q tam pujde dat , ale musl by jsi koupit prestavbovou sadu, neni to jen prevodovka

Asi tak toto

prevodovka 6q
Starter
poloosy
kompletni spojka 240mm , (lamela, setrvak, pritlak)nejlip SACHS
hydraulicke spojkove lozisko
plech mezi motor a prevodovku
spojkovou hadici s posilovacem ucinku
silentblok prevodovky na levy strane (oproti 5q je zesileny)
prodlouzeny srouby ke spojeni
mozna lanovody s kulisou razeni(ale nejspis by pasovaly ty co jsou v aute)
No a v neposledni rade budes potrebovat kone, jinak ten 6Q moc nevyuzijes/neuzijes, s tema 100 konikama to zrovna hitparada nebude

Vybirat pouze prevodovky s temito kody DRW EFF FMH ERF (bavime se o predohrabu)
jiny do O1 nedavej , jiny nepasujou nebo nemaji cidla

Jeste pozor u spojky - dily nejsou zamenne mezi SACHS a LUK
a lamelu si nech rovnou preoblozit, pro jistotu. Pokud koupis spojku starsi, tak urcite dej NOVY srouby na setrvak a na pritlak a utahni predepsanym momentem!!!

Pri montazi do auta namaz drazky na hnaci hrideli prevodovky (ta co jde do motoru) aby mohla lamela lehce jezdit , dle DP je to tuk G000100

EDIT : po upozorneni Mareny TDI musim samozrejmne doplnit info , ze pokud by se v těchto převodovkách menil olej, tak jen a pouze origo koncern VW , oznaceni G 052 171 A2 , množství do skrine při vymene 2,4 l, do zcela prazdny ještě + 1dcl

Tady par obrazku pro lepsi predstavu


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Kdyztak prosim zkusenejsi o doplneni, upresneni :)

Napsal: 11 pro 2014, 22:00
od Fulltank
Fundovana odpoved :P

Napsal: 11 pro 2014, 22:16
od golfIV
Hmmm...diky za odpoved jak ma byt :-) ale musim rict, ze jsi me nepotesil :-D necekal jsem, ze toho bude tolik...a ma nekdo predstavu, jak je ta 74 zprevodovana? Jestli to toci stejne jako 81? Tam treba ta 6 na dalnici proste chybi...

Napsal: 11 pro 2014, 22:51
od golfIV
Jeste me tak napada - je v octavii 74kw stejna (dlouha 5°) prevodovka jako v 74kw fabii, ze ktere se dava do 81kw? A jak by byla pripadne tato zamena narocna?

Napsal: 11 pro 2014, 23:00
od cacinek
Predpokladam, ze v te o1 bude motorAXR, kdyz ma jen 35najeto. Prevodovka tam bude stejne dlouha jak v 81kw. Sla by tam prevodovka z ATD fabie, ta je podstatne delsi, ale 6q je 6q

Napsal: 12 pro 2014, 10:53
od marena tdi

Napsal: 12 pro 2014, 21:08
od cin
Ta převodovka co mas bude hodne podobna jako ta 5q s 81kw verze. Nabízí se několik reseni, ale kazde ma svoje pro a proti, zkusim to sepsat, posoudit musíš sam :)

1, Jak ti radi cacinek - jde tam dat prevodovkaz Fabie 74kw , kod EWT nebo GGU, + se tusim musí upravit drzak a vymenit unasece, kdyby jsi no tom uvazoval, urcite si procti toto téma http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=19120, mistr Huml to tam popisuje, v kazdem pripade pocitej ze auto se bude chovat jaksi lineji, chce to mit vyssi vykon, do města to není nic moc

2, jdou vymenit jen 5kovy kolecka z těchto převodovek , 5 je hodne dlouha, skok ze 4 je cca 1000 otáček, nekomu to muze vyhovovat, podle mne nic moc, a taktéž by to chtelo s vykonem jit vyse

3, Jestli mas hodne penez , muzes zajet do Prahy, firma Eurotuning nabízí upravu stavajici převodovky , dodaa nejaky prodlouzeni hrideli a prida kola na 6stupen a doda nove viko převodovky. Práce udajne na 2-3 hodiny, cena bohužel kolem 28000,- kc bez DPH Vice asi najdes zde http://www.eurotuning.cz/ , nebo nabízí nejaky upravy třeba v tomto vlaknu http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=

4, jit cestou prestavboveho kitu, jak jsem ti psal uz v předchozí odpovedi, dle mne nejlepší reseni, mas proste plnohodnotny 6q, velkou spojku, vetsi poloosy, negativem je , ze sehnat 6q převodovku v dobrym stavu, neli sadu je jak hledat jehlu v kupce sena, ale jde to, sem tam se tu vyskytne.

5, ted něco co se ti asi libit nebude, ale je taky reseni stavajici auto prodat a koupit jiny , kde uz 6q je

Takze je to na tobe, kdyby ještě nejaky reseni bylo, tak ho sem třeba někdo da :)

Napsal: 12 pro 2014, 21:12
od cin
Fulltank píše:Fundovana odpoved :P
Dekuju, od profika to potesi, nicmene svého casu jsem tim prosel, takze jsem si dovolil naky ty rady :)

Napsal: 12 pro 2014, 21:31
od Ladas
jezdím s GGU město a krom dlouhý jedničky s tím nemám problém prostě na hopsání v kolonách to nejni 6q je sice prima ale nevýhoda je častě problémy s vytlučenýma hřídelema a seroucí se dvojhmoty ono dát za sadu cca 16-20 tis a pak se zabývat spojkou nebo chrastící převodovkou je nemilé
na obojí je potřeba 160hp+ a k tomu samozřejmě i brzdy....

Napsal: 12 pro 2014, 21:46
od cin
Láďo , mas pravdu, ten 6q je takovej nachylnejsi, nicmene u sady za 16tis bych ocekaval ze vse bude OK , ikdyz dovnitř samozrejmne nevidíš. Jinak lecos se da spravit, ted mam zrovna něco ve vyvoji. Spojka je nejlepší samozrejmne asi nova + lamelu preoblozit HDS, ale opravdu u sady za tyhle peníze by mělo byt vse OK a Komplet. Kone jsem mu psal hned na zacatku, chtelo by to posilit. Myslim ze zkuseny ladic by z toho AXR mohl snad tech 150 a 310 vydolovat, když nepojede nalozeny v 5 lidech, tak by se to myslim i dalo. O brzdách jsem nepsal, mela by to byt samozrejmost je posilit, za sebe bych dal 312/256, na tenhle vykon bych řekl plne dostacujici.

Napsal: 12 pro 2014, 22:22
od Ladas
no měla ale víš jak to je jsou starší a obvykle to má už nějaký KM za sebou tak se dá očekávat že ze 70% budou komponenty spíš načnutý ať už na futrálu nebo jinde...

Napsal: 13 pro 2014, 10:03
od golfIV
Chlapi, diky vsem za rady a postrehy..jsem ve fazi vyberu auta a tohle je nabidka kterou mam, kdyby v tom byla 96kw, tak nevaham ani vterinu, takhle me na tom aute lakaj asi hlavne ty km...na jezdeni po okreskaach atd je prevodovka z 81kw celkem dostacujici, nevyhoda je pak samozrejme dalnice atd, ale uvidim, jak se to vyvrbi. Me by se celkem libilo nejaky ARL, ale sehnat neco peknyho neni jednoduchy a auto s 200tkm je sazka do loterie, ale pokud bych vzal tu octavku, nemusel bych na ni (snad) par tkm sahnout, co se tyce oprav...je neco na co ty 74kw trpej a na co si davat pozor? Doporucili byste tento motor?

Napsal: 13 pro 2014, 16:52
od maiello
Ladas píše:jezdím s GGU město a krom dlouhý jedničky s tím nemám problém prostě na hopsání v kolonách to nejni 6q je sice prima ale nevýhoda je častě problémy s vytlučenýma hřídelema a seroucí se dvojhmoty ono dát za sadu cca 16-20 tis a pak se zabývat spojkou nebo chrastící převodovkou je nemilé
na obojí je potřeba 160hp+ a k tomu samozřejmě i brzdy....
jak hodne je dlouhá ta 1. ka?tedy o kolik je cca delší oproti serii, já jedu v Práglu v koloně na volnoběh cca 10 km/h
díky, uvažuji taky o EWT.

Napsal: 13 pro 2014, 16:55
od Ladas
změřím ti to ale jezdit se s tím dá když si zvykneš