Otackomer na Evasione

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Otackomer na Evasione

Příspěvek od TomasNM »

Zdravim pani.

Pred casom som menil motor na Evasione.
Povodny bol XUD11BTE s cerpadlom Lucas Epic a riadiacou skrinkou,nahradny je XUD11ATE s mechanickym cerpadlom Bosch.
Riadiacu skrinku som vybral a aj preto mi nefunguje otackomer,ta totiz otackomeru posiela signal.
Teraz otazka:
Vie niekto,aky signal tam ta skrinka posiela?
Je to analog? Je to PWM? Je to nieco ine?
Najlepsie sa na ten drat pripojit osciloskopom,ale u mna to neni mozne,pac BTE je uz davno prec.
Potrebujem identifikovat signal a potom uz nejaky prevodnik vyrobim a pridam cidlo otacok,aby to fungovalo.

Dik za odpovede,Tomas.

Doplnim: tuto temu som sa snazil riesit uz na viac forach,ale zatial nikto nebol schopny dat normalnu odpoved. Vsetci sa tam hraju na hrdinov a prt z toho. Dufam,ze sa mi to aspon tu podari a dufam,ze existuje aspon jediny clovek s osciloskopom a 21Lucasom. :)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Tohle by mě taky zajímalo. Mám 2.1TD ještě s Epicem a na jaře tam chci dávat Bosche. 2.1TD s Epicem mám, ale osciloskop ne. Pokud se najde někdo s osciloskopem z okolí, nabízím ho na pokus. Auto mi stojí u Benešova, momentálně sice nejezdí(hydraulika), ale motor běhá.

TomasNM: A tachometr ti funguje? Předpokládám, že máš elektrický, tak jestli funguje i bez ŘJ motoru samostatně.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

Ja mam zase osciloskop a nemam Epica.
A Benesov mam trochu od ruky:(
Tachometer funguje bez problemu,jedine ten otackomer nefunguje.
Neviem,ci Epic nemal v sebe snimac otacok,ktoreho signal nasledne presiel cez ECU. Treba zistit,ako to ta ECU prechrumala.
Naposledy upravil(a) TomasNM dne 08 led 2015, 16:49, celkem upraveno 1 x.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

TomasNM píše:Ja mam zase osciloskop a nemam Epica.
A Benesov mam trochu od ruky:(
Tachometer funguje bez problemu,jedine ten otackomer nefunguje.
Neviem,ci Epic nemal v sebe snimac otacok,ktoreho signal nasledne presiel cez MCU. Treba zistit,ako to ta MCU prechrumala.
Škoda. Zkusím sehnat někoho ze svého okolí, kdo by to změřil, protože elektrice nerozumím. Kde se to dá nejlépe měřit? Asi na konci kabelu na štekru čidla, ne?
Máš už tachometr s displejem? A jestli ano, tak jak ti displej ukazuje různé údaje bez ŘJ?
Co je to MCU? Předpokládám, že to U je Unit-jednotka. ŘJ motoru? Jsem v oboru elektro laik, na mě nesmíš s takovými výrazy. :D
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

Ne,je este klasicky. 3 male rucky,2 velke. Je tam aj display,ale to je len teplomer. Ak tam mas palubny pocitac,tak to bude mat silne obmedzenu funkcnost s mechanikou.
http://bartebben.nl/dailySQL/Images/img_ic/hb0qdip2.jpg
MCU = MicroController Unit.
Jo,spravne by malo byt ECU = Engine Control Unit(cize RJ) - upravil som to.
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

Podla schemy,co som zohnal,by to mal byt tento kablik(zvyrazneny).Obrázek
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Schéma je z Evasiona? Xantie II to asi bude mít jinak, ale kouknu zezadu na budíky, který pin to je.
Nevím, jestli mám palubní počítač, ale asi jo, protože je to nejvyšší verze Exclusiv rok 1998. Ten displej dole v tachometru by měl ukazovat denní ujeté km, celkové ujeté km a ukazatel údržby. Takže to asi bude mít MFA, ale jak to stopro poznám?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

Tak to nemam sajnu,jak to poznas.
Schema je z Jumpyho,co by malo byt rovnake.
Ja mam pocitadla este mechanicke(ktore su u tohto auta absolutne neviditelne,btw). Ani neviem,kolko mam nabehane.
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Ted jsem měnil na 2.1td čerpadlo za bosch a tu řídící jednotku jsem tam musel nechat právě kvůli otačkoměru.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Hmm, ale já jí tam nechci, protože mi tam překáží a Bosch jí nepotřebuje. Na jejím místě bude malá startovací nádržka na naftu a v původní nádrži bude friťák.
Přesně, jak psal TomasNM, budu si muset nechat dodělat nějaký převodník, nebo budu bez otáčkoměru. Zkusím sehnat ten osciloskop i s obsluhou a pak možná uděláme TomasoviNM kšeft :D
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

Ja som tam skusal tu ECU hodit,ale aj tak to neslo.
Su 2 moznosti:
1.nieco neni pripojene po vymene motora,alebo
2.cidlo,podla ktoreho ECU robila signal otackomeru muselo byt v cerpadle.
Vlastne,ten nahradny motor je z XM a mozno aj tomu chyba nejake to cidlo,mozno preto to nefunguje. Mozno,keby som menil iba cerpadlo,tak by to snad slo,ale ja som menil motor komplet z ineho typu auta.
OT:sa mi to pacilo,ako sa milion zilovy kabel zredukoval na jediny...chcipak. :)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Přesně tak, nemá se tam co podělat, v jednoduchosti je krása :D
Koukal jsem na Citroen Service a u 2.1TD motoru v XM, Xantia, Evasion od typu P8B výše bylo stejné čidlo, ale u motoru P8A mi to už nic neukázalo, už to Citroen v katalogu neuvádí, takže jestli je tam stejné čidlo nevím... V těch novějších typech motorů má origo čidlo č. 1920 W9 a mělo by mít 370 Ohmů. Jestli jsou to nové i to staré čidlo umístěné na stejném místě, tak budou na 99,99 % stejná, protože tyhle čidla se používala ve spoustě motorů a dlouhou dobu, žádné extra velké inovace :-) To ale znamená, že je v ŘJ opravdu něco, co převádí signál čidla na nějaký jiný :-( Nebo není něco zapojené, jak píšeš.
Tady http://www.eurovan.howto.cz/?page_id=1191 píšou, že ECU si bere signál ze snímače otáček a dodává signál otáčkoměru.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

A jak to má řešene 1.9td tam je taky snímač otaček na převodovce na setrváku ale je to bez řídící jednotky. Co to třeba předělat?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

To sice jo,ale nevime,jestli vezmou budiky signal rovnou od otackomeru,ktery nejde pres jednotku,aby se tam neco pri tomhle neoverenem zapojeni nezku*vilo.
Chtel jsem si dat do Xantie II 2.1TD budiky z XII 1.9D protoze tyhle motory nemely zadnou RJ motoru,takze sel signal z cidla otacek rovnou do budiku,ale tyhle motory se uz do XII bohuzel nedavaly.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

To je prave ta tema. :)
Neupravi ta ECU nejako ten signal od cidla?
Otazka za 1000 bodov.

Este doriesit tu strasnu kombinaciu: Auto+Osciloskop a bude to OK. :)

Btw,Evasion ma kod P8C original,teraz tam mam P8B.
Este davnejsie som mal Volvo 460 a tam bol otackomerovy signal privedeny z alternatora. Benzinaky to mali od inducky,atd. Tych variant je asi vela.
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“