Megane II 1,9dci problem pri studenom motore
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Megane II 1,9dci problem pri studenom motore
caute, potreboval by som radu..môj megane ma taký problém, že pri studenom motore skacu otacky od 800 do 1000 ot/min. akonáhle sa zohreje to prestane...meral som kompresie za studena 1.v.-10bar, 2.v.- 29bar, 3.v.-29bar, 4.v.-30bar...takže problem asi bude na prvom valci..po zohriatí som tiež odmeral kompresie a vtedy na prvom valci bolo 28bar-ov.. co to podla vas moze sposobovat ? olej a vodu vobec nezere..moze to byt nejaka mala prasklinka na hlave a tadial unika tlak..a po zohriati sa material roztiahne a zacne tesnit? diky za rady..
Renault Megane II Grandtour 1,9dci r.v.2004
Ved to, ze piestne kruzky ani odskusat nemozem, lebo pri diseloch olejova skuska je nanic( aspon u renaultoch.) ale olej by mal zacat tesnit uz po par min , ked to je nastartovane..a ja ked aj necham bezat par min a zmeram kompresie tak ostava tych 10 barov, respektive pomalicky narasta s teplotou..dufam, ze fakt bude s tym ventilom..fakt sa mi nechce vyhadzovat ten motor na prebrus.. a olej vobec nezere..pred 15000km som menil olej a je 5am tak isto ako po vymene..
Renault Megane II Grandtour 1,9dci r.v.2004
ked bude teplejsie, tak urcite odmeram volu. ale zdvihatka nezviknu odchadzat po 200t. km. to by som musel mat najazdene ovela viac. ci? Co myslis pod pojmom stratu motora? Inac teraz ako je vonku -5 a menej som meral zase kompresiu na 1. val. a ukazovalo mi len 4bar... cim je vonku chladnejsie tym je mensi tlak..
Renault Megane II Grandtour 1,9dci r.v.2004
Testujes, kde po natlakovani valca sa ti straca tlak a kolko pri urcitom tlaku. Tzv meranie strat vo valci. Nastavis piest do HU, natlakujes valec tlakom 4bar, podla typu meraka a sledujes na kolko ti klasne rucicka meraka. Rucicka ti ukaze na stupnici, ze valec straca tlak asi na 40% a ty potom pocuvas, kde ti sici tlak. Ak vo vyfuku, mas vadne ventily vyfukovej casti. Ak v sani, tak sacie. Ked to fuci do veka ventilov, tak to pusta cez kruzky. Ja to robim zakaznikovi popri merani kompresie, aby vedel na com je aspon zhruba. Na 3 valcoch nameram tlak 14 a 1valci 7, tak mu este odmeriam straty. Natlakujes, pocujes, ze to sici vo vyfuku a povies. Tak pane, najpravdepodobnejsie budu podpalene ventily na vyfukovej strane 
