Stránka 1 z 1

Megane II 1,9dci problem pri studenom motore

Napsal: 17 úno 2015, 23:37
od peter1987
caute, potreboval by som radu..môj megane ma taký problém, že pri studenom motore skacu otacky od 800 do 1000 ot/min. akonáhle sa zohreje to prestane...meral som kompresie za studena 1.v.-10bar, 2.v.- 29bar, 3.v.-29bar, 4.v.-30bar...takže problem asi bude na prvom valci..po zohriatí som tiež odmeral kompresie a vtedy na prvom valci bolo 28bar-ov.. co to podla vas moze sposobovat ? olej a vodu vobec nezere..moze to byt nejaka mala prasklinka na hlave a tadial unika tlak..a po zohriati sa material roztiahne a zacne tesnit? diky za rady..

Napsal: 18 úno 2015, 08:23
od jericho-3
Vůle ventilu..Zastudena netěsní, po ohřátí se vůle zvětší a ventil začne těsnit..Zastudena bych dal válec do Hů na pálení , vyndal žhavičku a zkusil tam fouknout..Mělo by to syčet.

Napsal: 18 úno 2015, 08:37
od peter1987
Diky za odpoved, bývali majitel dal k autu aj repasovanu hlavu, takze ked to vymenim, malo by to byť ok. ja som sa bal, aby neboly piestne kruzky mimo, lebo nechcelo by sa mi posielat blok na prebrus valcov a podobne. Este raz dik za radu.. :)

Napsal: 18 úno 2015, 13:13
od ROMEK
ešte než sa pustíš do rozoberania motora skontroluj či tesní dobre vstrikovač resp.podložka pod ním

.. skus ten vstrik nejak zalit a zastudena nastartuj uvidíš či nepujdu bubliny

Napsal: 18 úno 2015, 13:18
od peter1987
To som uz skusal, dokonca aj vstreky boli menene a vtedy bol vycisteny otvor a aj dosadacia plocha+ menene tesnenie a nepomohlo to... :(

Napsal: 18 úno 2015, 20:18
od ROMEK
tak potom ventily alebo piestne kružky :(

Napsal: 18 úno 2015, 20:27
od peter1987
Ved to, ze piestne kruzky ani odskusat nemozem, lebo pri diseloch olejova skuska je nanic( aspon u renaultoch.) ale olej by mal zacat tesnit uz po par min , ked to je nastartovane..a ja ked aj necham bezat par min a zmeram kompresie tak ostava tych 10 barov, respektive pomalicky narasta s teplotou..dufam, ze fakt bude s tym ventilom..fakt sa mi nechce vyhadzovat ten motor na prebrus.. a olej vobec nezere..pred 15000km som menil olej a je 5am tak isto ako po vymene..

Napsal: 19 úno 2015, 23:03
od jericho-3
Tak co změřit zastudena vůli?

Napsal: 20 úno 2015, 07:52
od roman1648
to nemá hydra ?

Napsal: 20 úno 2015, 08:37
od dodi911
Pokial zmeras stratu motora, tak zistis ci to fuci sanim, výfukom, alebo kruzkami.

Napsal: 20 úno 2015, 08:56
od peter1987
ked bude teplejsie, tak urcite odmeram volu. ale zdvihatka nezviknu odchadzat po 200t. km. to by som musel mat najazdene ovela viac. ci? Co myslis pod pojmom stratu motora? Inac teraz ako je vonku -5 a menej som meral zase kompresiu na 1. val. a ukazovalo mi len 4bar... cim je vonku chladnejsie tym je mensi tlak..

Napsal: 20 úno 2015, 12:07
od dodi911
Testujes, kde po natlakovani valca sa ti straca tlak a kolko pri urcitom tlaku. Tzv meranie strat vo valci. Nastavis piest do HU, natlakujes valec tlakom 4bar, podla typu meraka a sledujes na kolko ti klasne rucicka meraka. Rucicka ti ukaze na stupnici, ze valec straca tlak asi na 40% a ty potom pocuvas, kde ti sici tlak. Ak vo vyfuku, mas vadne ventily vyfukovej casti. Ak v sani, tak sacie. Ked to fuci do veka ventilov, tak to pusta cez kruzky. Ja to robim zakaznikovi popri merani kompresie, aby vedel na com je aspon zhruba. Na 3 valcoch nameram tlak 14 a 1valci 7, tak mu este odmeriam straty. Natlakujes, pocujes, ze to sici vo vyfuku a povies. Tak pane, najpravdepodobnejsie budu podpalene ventily na vyfukovej strane ;)

Napsal: 20 úno 2015, 12:15
od peter1987
Aha..ty si myslel test tesnosti..no to v sobotu v praci tiez vyskusam..diky za rady..