Stránka 1 z 1
Kouřivost motoru 1,6 HDI 55kw
Napsal: 17 dub 2015, 13:48
od MiSm53
Zdravím.
na STK mi byla naměřena vysoká kouřivost 5,82 místo dovolené 1,42.
Je to r.v. 2009.najeto 115 tis. km. Kde může být závada ?Na co se
zaměřit ?
Děkuji,Mi.
Napsal: 17 dub 2015, 15:40
od Dr.Spiegel
Předně vstřiky, pak třeba turbo.....na diagnostice si to měl napíchlý?
Napsal: 17 dub 2015, 17:37
od romanespana
ja bych to videl na sani zazdeny bordelem od egru
Napsal: 17 dub 2015, 20:55
od geo
Jaké trasy jezdíš?Jak už ti psali pokud jedeš kolem komína a ještě to šetříš tak to bude všechno v sání a ve výfuku.Chce to trojku a pořádně vyvětrat.Nebo chtěl technik do kapsičky

Napsal: 18 dub 2015, 07:47
od mesi3
kuchlý DPF ?

Napsal: 18 dub 2015, 10:00
od HonzaC1
Pro mesi3: Tohle auto nikdy nemelo DPF/FAP.
pro MiSm53:
Hele, pokud mas vysi kourivost, tak je evidentne neco spatne. Seradim to od nejlevnejsich veci:
- kontrola saciho traktu, zda nekde neni unik
- kontrola EGR (muze byt pootevreny ani diagnostika to nepozna. Nejlepe ven, vycistit a zkontrolovat jeho stav, zvlaste pokud mas pres 100.000km).
- kontrola vstriku. Pokud nejaky spatne rozprasuje, vytvari vice sazi
Ale ono celkove je treba zhodnotit stav auta, kolik mas najeto, jak se auto chova (nejake problemy - skubani, hooupavy vykon, chod motoru po startu, stav zahavicich svicek atd). Asi dobre zajet na diagnostiku nekam, zde tomu rozumi - tj, udeaji vice, nez jen sproste precteni chyb z RJ. Musi umet interpretovat hodnoty motoru za jeho jizdy a to tezko radit, kde takove mechaniky hledat.
Napsal: 18 dub 2015, 10:10
od HonzaC1
Ted jsem si prosel tve starsi prispevky. Pises tam skubani pri rozjezdu - pocitam ze to skubne i pri prerazeni - jakoby nejprve jaky by prida - kdyz poustis spojku, ale jeste nez ji zcela pustis tak kratce ubere, jakoby jsi trochu ubrral a pak vystreli konecne vpred. Je to tak?
Napsal: 20 dub 2015, 11:09
od MiSm53
Díky za odpovědi.Jízda je zcela bez vady,žadné problémy nepozoruji.
Trhavý je pouze rozjezd,když se nechá spojka proklouznout.Dle techni-
ka na STK to může být kouřivost způsobena defenzivní jízdou.Což je asi
můj případ.Jezdím na spotřebu,v rychlostním limitu 70-90 km/h,motor
nevytáčím,max. kolem 2000ot/min.Palubní počítač mi při takové jízdě
vykazuje 4,8-5,3l/100km.Technik radil,při takovém stylu jízdy jednou za
čas vytočit na 4000ot/min a zvlášť před technickou.Na diagnostice
jsem nebyl,asi by to mělo být to první co udělat.
Mi.
Napsal: 20 dub 2015, 12:56
od HonzaC1
Pri prerazovani msrem nahoru a prokluzu spojky uz to neskubne?
Napsal: 20 dub 2015, 14:13
od MiSm53
Ne,neškubne,pouze trhavý rozjezd.Pán od kterého jsem to kupoval,měl výjezd
ze sklepní garáže prudce do kopce,tak to tipuji na spálenou a křivou lamelu.