F1 - hřejí zadní kola

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Odpovědi: 0
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

F1 - hřejí zadní kola

Příspěvek od boobika »

když po jízdě sáhnu na obě zadní kola, docela pálí (skoro nebrzdím a přední kola jsou jen vlažné). měnil jsem i kotouče a desky (desky byly zevnitř sjeté kvůli zarezlým vodícím čepům), nicméně kola jsou dále teplá. táhla ruční brzdy jsou opřeny o doraz, tudíž ručka nevisí a kdykoliv stačí jen trošku drbnout do auta a hýbe se (takže to nebrzdí).

má někdo nápad? detaily jako očištené dosedací plochy, držáky apod. ani nezmiňuji.

díky
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

RedBull a nebo McLaren monopost?
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Odpovědi: 0
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

ferrari :D ale má to zase výhodu, protože mechanici mění rozpálené kolo ještě rychleji.

jedná se o fábiu 1 s kotoučema. předpokládál jsem, že se to dá pochopit :D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Zarezlé válečky.
nepropadat panice...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3675
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Táhla ruční brzdy ale nemají být opřeny o doraz...
Oct asv 2000, DieselPower
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Odpovědi: 0
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

válečky - pokud jsou myšleny šulky s prachovkou nahoře a dole držáku desek, tak ty chodí naprosto volně a jsou promazané. jediné co mne překvapilo a nejsem si tím jist - na každé straně je vždy jeden šulek rovný a druhý do kužele se schodky, ovšem na jedné straně je kuželový dole a na druhé straně nahoře. má to nějaký význam nebo je to nějaká modernizace?

táhlem jsem myslel páčky, do kterých je zakleslá kulička lanka brzdy u třmenu. když povolím ručku, opřou se o plechové L, které drží na třmenu bowden lana. to nemá být při povolené brzdě takhle?
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Odpovědi: 0
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

1) Ne ty malý šulky (vodící čepy) ale ten velkej šulek (noteeth) co tlačí na vnitřní desku a musel si ho zatlačit. btw jak si postupoval při výměně?
2) Ano, nemá se to opírat.
Člověk se pořád učí.
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Odpovědi: 0
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

výměna proběhla normálně - sundal lanko, sundal třmen, sundal desky, očistil jsem vše, vyzkoušel vodící čepy, přípravkem zatočil pístek dovnitř s přiotevřeným odvzdušňovákem, namazal plošky stříbrným hovnem na brzdy, dal nové plíšky pod desky, nasadil kotouč, dal desky, nasadil třmen, dal nové šroubky, nahodil lanko, našlapal, vyzkoušel - vše se točilo volně.


cca před půl rokem jsem dával nové prachovky na pístek a těsnící kroužky. ale mám doma ještě jednu sadu od trw, tak můžu zkusit.

jak má být tedy seřízena ručka, aby se páčky na třmenu nedotýkaly dorazu?
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Odpovědi: 0
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

koukal jsem do příručky a píšou tam, že páčky ruční brzdy na třmenu mají mít mezeru od dorazu cca 1-3mm. ale tohle určitě nemá vliv na to, že kolo hřeje. tohle bych spíš tipnul na to, aby nevyklouzlo lanko ručky?

co ty vodící čepy? je jedno který je nahoře a který dole?
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3675
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Oct asv 2000, DieselPower
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Odpovědi: 0
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

tak mi to nedalo, vše jsem znovu rozdělal, vodící čepy dal tak, jak mají být, pístky chodí úplně volně. složil jsem, kolo se točí naprosto bez odporu i po několika zabrzdění, přes to jsem ujel cca 10km a kolo je teplý tak, že ruku téměř neudržím.
jediné co bylo zajímavé, tak že po demontáži desek byl materiál na nich rozpuštěný jako plast a držel po bocích ve hrudkách. takhle jsem to ještě neviděl. přitom kotouče nejsou viditelně přehřáté.
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3675
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Není to zavzdušněný? A co rozměr pneu? Stejnej jako předek?
Oct asv 2000, DieselPower
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Odpovědi: 0
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

vzduch není a kola všude stejný.

dnes když je kolem 20st, tak zadní kola jsou vlažná. přední úplně studená.
tak nevím jestli je to ok nebo co.
TKTDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 513
Odpovědi: 0
Registrován: 13 zář 2010, 21:18

Příspěvek od TKTDI »

A co zátěžový regulátor co je na zadní nápravě, nemůže to mít s tím nějakou souvislost?
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Odpovědi: 0
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

nemá to regulátor - jsou zde kotouče s abs
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“