P 306 1,4 8V potká se?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
P 306 1,4 8V potká se?
Mám tu tohle vozítko. Majitel normálně přijel a druhý den nenastartoval. Motor točil jako bez komprese.
Zkusil jsem dát rozvody na kolíky a sedělo to. Při startování jsem si všiml, že trochu hází vačkový kolo. Takže kolo dolů a podezření se potvrdilo - šroub povolenej a ten jakoby klínek ucvaklej. Vačka byla vůči řemenici asi o čtvrt otáčky mimo.
A teď přijde to nejlepší - dal jsem kolo do správný polohy a stáhnul ho šroubem. Nasadil jsem rozvody a motor normálně chytil a zdá se, že běží normálně. Je trochu slyšet cvakání jednoho ventilu, nevím ale jestli to dělalo dřív.
Je možný, že se to nenakoplo? Ventily na písty normálně dosáhnou - když jsem měl kliku v HU, tak vačkou nešlo otočit.
Zkusil jsem dát rozvody na kolíky a sedělo to. Při startování jsem si všiml, že trochu hází vačkový kolo. Takže kolo dolů a podezření se potvrdilo - šroub povolenej a ten jakoby klínek ucvaklej. Vačka byla vůči řemenici asi o čtvrt otáčky mimo.
A teď přijde to nejlepší - dal jsem kolo do správný polohy a stáhnul ho šroubem. Nasadil jsem rozvody a motor normálně chytil a zdá se, že běží normálně. Je trochu slyšet cvakání jednoho ventilu, nevím ale jestli to dělalo dřív.
Je možný, že se to nenakoplo? Ventily na písty normálně dosáhnou - když jsem měl kliku v HU, tak vačkou nešlo otočit.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Dostalo to asi pusu, teď jsem dodělal potkanou 1,4 i od Renaultu a ten motor je velmi podobný..A byly ohnuty téměř všechny, některé neznatelně, ale byl to kafemlejnek.Ale motor chcípl při jízdě...V tvém případě je možné že u čtvrt kola to nebylo tak kritické a ventily "prošly" ..Pokud to chytá, zkontroloval bych ventily ..Pokud bude nějaká větší vůle, je možné že nějaký je cinknutý. Jinak bych jezdil...
nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33532
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
delal sem mistnimu koumakovi 106 1,1 ten motor je technicky stejny s 1,4, a kdyz to nechtelo chytit tak to tahali na lane dalsich asi 5km a pak zjistili ze nemaj remen tak to pritahli, nahodil sem novy remen a sel na 3,, jeden ventil to odsral takze potkat se to muze ale musi k tomu byt prirozeny talent
Rapid 1.0
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33532
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
dnes jsem si vzpoměl na toto téma
citroen ZX 1,4i, přijizdě motor utl a nic
tak normál jde palivo? jde jiskra? vše šlo na oči i ucho v pohodě, čím to?
sdělal jsem deklík na rozvody a
řemínek praskl, doufám že dopadnu stejně jak jarda , že se nepotkal, mám zrovna hodně práce, rozvody prej nedávno měněné je tam starý dajko krystalicky rozpraskaný 
citroen ZX 1,4i, přijizdě motor utl a nic
tak normál jde palivo? jde jiskra? vše šlo na oči i ucho v pohodě, čím to?
sdělal jsem deklík na rozvody a


Kopnutych rozvodov som robil x a co si pametam tak to prezil iba benz. opel a daewoo co je vlastne ten isty motor.
Ked je kapku tuknuty ventyl nemoze sa pocase odlomit???
Ja to skusam vo vrtacke ci su rovne...
Ked je kapku tuknuty ventyl nemoze sa pocase odlomit???
Ja to skusam vo vrtacke ci su rovne...

KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...

renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33532
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
To riziko je, v dobách nedostatku se ventily rovnaly a kolikrát jsem se napálil, když jsem ve staré vyhoněné vrtačce ventily zkoušel, vypadaly o.k. ale jen na oko. Pak jsem si koupil brusku na ventily za pár šupů a tam jsem to poznal nebo ventil srovnal...Ale nezapomenu , jak jsem sledoval opravu Seatu s motorem Porsche, kdy borci nijak zatížení sklonem k perfektní práci, dali hlavu na špalek, vzali hliníkový narážeč a ventily postupně zarazily do sedel... Povídám jim, to nebude těsnit..Hlavu dali na motor a motor běžel na 4 válce... Svět se zbláznil..mtapaj píše:Kopnutych rozvodov som robil x a co si pametam tak to prezil iba benz. opel a daewoo co je vlastne ten isty motor.
Ked je kapku tuknuty ventyl nemoze sa pocase odlomit???
Ja to skusam vo vrtacke ci su rovne...

nepropadat panice...