Stránka 1 z 2

P 306 1,4 8V potká se?

Napsal: 11 zář 2015, 18:33
od Jarda-k
Mám tu tohle vozítko. Majitel normálně přijel a druhý den nenastartoval. Motor točil jako bez komprese.

Zkusil jsem dát rozvody na kolíky a sedělo to. Při startování jsem si všiml, že trochu hází vačkový kolo. Takže kolo dolů a podezření se potvrdilo - šroub povolenej a ten jakoby klínek ucvaklej. Vačka byla vůči řemenici asi o čtvrt otáčky mimo.

A teď přijde to nejlepší - dal jsem kolo do správný polohy a stáhnul ho šroubem. Nasadil jsem rozvody a motor normálně chytil a zdá se, že běží normálně. Je trochu slyšet cvakání jednoho ventilu, nevím ale jestli to dělalo dřív.

Je možný, že se to nenakoplo? Ventily na písty normálně dosáhnou - když jsem měl kliku v HU, tak vačkou nešlo otočit.

Napsal: 11 zář 2015, 18:52
od dreizig5
tak změř komprese

Napsal: 11 zář 2015, 19:04
od Jarda-k
Jj zítra je změřím.

Napsal: 12 zář 2015, 10:35
od Jarda-k
Tak jsem změřil tlaky, nevypadají až tak špatně. Je to měřené za studena.

Obrázek
uploading pictures

Napsal: 12 zář 2015, 10:48
od jericho-3
Dostalo to asi pusu, teď jsem dodělal potkanou 1,4 i od Renaultu a ten motor je velmi podobný..A byly ohnuty téměř všechny, některé neznatelně, ale byl to kafemlejnek.Ale motor chcípl při jízdě...V tvém případě je možné že u čtvrt kola to nebylo tak kritické a ventily "prošly" ..Pokud to chytá, zkontroloval bych ventily ..Pokud bude nějaká větší vůle, je možné že nějaký je cinknutý. Jinak bych jezdil...

Napsal: 12 zář 2015, 11:13
od Jarda-k
Jj motor normálně startuje a běží pravidelně. Jak píšeš, přejdu vůle ventilů, seženu jiný vačkový kolo a vyšlu ho do světa.... :)

Napsal: 12 zář 2015, 16:00
od Jarda-k
Zkontroloval jsem ty vůle. Výfuky měly všechny trochu míň, ale sací měly zase víc. Řekl bych, že ty sací si možná kleply. Uvidíme, dáme mu šanci, po seřízení běží pěkně tiše.

Napsal: 12 zář 2015, 16:06
od dreizig5
tak to neřeš,čas ukáže :D

Napsal: 15 zář 2015, 19:29
od Jarda-k
Dal jsem jiný vačkový kolo a zdá se, že motor funguje normálně. Jede jak má, tak uvidíme jestli se něco neukáže časem.
Vypadá to, že majitel měl štěstí... :)

Napsal: 19 zář 2015, 10:53
od slovacek.milos
motor se nepotká a pokud by to dokázal praskne ti vahadlo ;)

Napsal: 21 zář 2015, 19:20
od papouch22
delal sem mistnimu koumakovi 106 1,1 ten motor je technicky stejny s 1,4, a kdyz to nechtelo chytit tak to tahali na lane dalsich asi 5km a pak zjistili ze nemaj remen tak to pritahli, nahodil sem novy remen a sel na 3,, jeden ventil to odsral takze potkat se to muze ale musi k tomu byt prirozeny talent

Napsal: 06 říj 2015, 06:35
od slovacek.milos
dnes jsem si vzpoměl na toto téma

citroen ZX 1,4i, přijizdě motor utl a nic

tak normál jde palivo? jde jiskra? vše šlo na oči i ucho v pohodě, čím to?

sdělal jsem deklík na rozvody a :o řemínek praskl, doufám že dopadnu stejně jak jarda , že se nepotkal, mám zrovna hodně práce, rozvody prej nedávno měněné je tam starý dajko krystalicky rozpraskaný ;)

Napsal: 06 říj 2015, 07:54
od mtapaj
Kopnutych rozvodov som robil x a co si pametam tak to prezil iba benz. opel a daewoo co je vlastne ten isty motor.
Ked je kapku tuknuty ventyl nemoze sa pocase odlomit???
Ja to skusam vo vrtacke ci su rovne... :)

Napsal: 06 říj 2015, 11:27
od slovacek.milos
:( potkal se výfukový na třetím byla tam tarošku větší vůle tak jsem začal třetí tlakovat a foukal do výfuku hlava už je dole ;)

Napsal: 06 říj 2015, 12:13
od jericho-3
mtapaj píše:Kopnutych rozvodov som robil x a co si pametam tak to prezil iba benz. opel a daewoo co je vlastne ten isty motor.
Ked je kapku tuknuty ventyl nemoze sa pocase odlomit???
Ja to skusam vo vrtacke ci su rovne... :)
To riziko je, v dobách nedostatku se ventily rovnaly a kolikrát jsem se napálil, když jsem ve staré vyhoněné vrtačce ventily zkoušel, vypadaly o.k. ale jen na oko. Pak jsem si koupil brusku na ventily za pár šupů a tam jsem to poznal nebo ventil srovnal...Ale nezapomenu , jak jsem sledoval opravu Seatu s motorem Porsche, kdy borci nijak zatížení sklonem k perfektní práci, dali hlavu na špalek, vzali hliníkový narážeč a ventily postupně zarazily do sedel... Povídám jim, to nebude těsnit..Hlavu dali na motor a motor běžel na 4 válce... Svět se zbláznil.. :)