Stránka 1 z 2

peugeot 106 elektrika motoru

Napsal: 10 říj 2015, 09:00
od chyldrex
Zdravím,
na 106tce 1.4 motor kfw mám neustále zaplou saharu i po vypnutí motoru - musím odpojit baterku a na palubce svítí kontrolka vody. Vyměnil jsem obě čidla teploty a problém pořád stejný. Dohledal jsem si, že to dělá spínač/čidlo, který je z boku pod hlavou a vede k němu jeden drát (měl by spínat saharu při 120°C). Nevíte do kterého pinu ŘJ je ten spínač vyveden? Popř. i to druhé čidlo teploty, které je z horní strany? Někde jsem se dohledal, že by to mělo být Ce4 a Cd4, ale nerad bych něco domršil. Díky

Napsal: 10 říj 2015, 12:23
od slovacek.milos
musis na pc a zjistit bloku měřech hodnot proc ti jede ventilátor

Napsal: 24 říj 2015, 23:43
od chyldrex
Diagnostika vyhodila vadné čidlo teploty (screenshot budu mít, pokud bude nutností). Schodli jsme se na tom, že je někde přerušený obvod. Ví teda někdo do jakého pinu čidla vedou? Momentálně nemám čas rozebírat čtvrt motoru, abych se dostal po svazku a auto musí jezdit..

Napsal: 25 říj 2015, 08:32
od geo
Změř odpor čidla.Pak píchni multimetr do zásuvky od jednotky a bude jasný co se děje.

Napsal: 25 říj 2015, 17:03
od chyldrex
na zásuvkách od jednotky jsem ho nikde nenaměřil, proto jsem se ptal na pozici pinu a něchtěl jsem vrtat do kabeláže, dokud jsem neměl jistotu (což mám určitě po diagnostice). Potřeboval bych to vědět od spínače co je pod hlavou a pro jistotu i od čidla.. ty stejně mluvíš o čidle, které jsem měnil a podle infa co jsem si našel to dělá ten spínač.. kdybych měl v okolí někoho se stejnou jednotkou, tak si to proměřím, ale...

Napsal: 25 říj 2015, 17:21
od geo
Nejsem si jistej protože to maj frantíci pokaždý jinak ale to s jedním drátem bude budík otestuj to jednoduše šlusni ho na kostru a sleduj teplotu na budíku.Většinou jsou na saharu a pro jednotku dvoupinové z boku hlavy na domečku zelená nebo modrá barva pokud je odpojenej štekr tak jdou sahary porád.

Napsal: 26 říj 2015, 09:32
od chyldrex
Má to palubku bez ukazatele teploty. Nakonec jsem na ŘJ naměřil jak spínač (ten na kostru nezkratuje) tak i jeden kontakt z čidla. Barvy mi teď úplně vypadly, ale čidlo mám 3 piny s 2 kabely na výstup. Podle el schéma z uloz.to co tu dávám, by mělo být 3NR (13) čidlo, 5JN (14) ŘJ, ale kde najdu 3BE (12)? Proměřoval jsem to a kontakt s kostrou nemá, tak by to mohlo být tam..

el. schéma
http://uloz.to/xfDCXAAC/el-v-p106-pdf

Napsal: 17 lis 2015, 07:35
od chyldrex
Tak nejspíš mám problém s jednotkou a potřeboval bych koupit jinou. Podle jakého označení se mám držet, abych něco nedomršil a zbytečně neplatil? Sagem s2000 jsou všechny co jsem našel, ale údajně tam jsou rozdíly v softwaru.

Obrázek[/img]

Napsal: 17 lis 2015, 07:55
od slovacek.milos
Momentálně nemám čas rozebírat čtvrt motoru, abych se dostal po svazku a auto musí jezdit..

abych něco nedomršil a zbytečně neplatil?

pokud nemáš čas, peníze ani zkušenosti kup si dvoulinku a vypínač odpoj si relé ventilátorů nebo přímo ventilátor, on ten ventilátor při normlním jezdění je k ničemu ;)

Napsal: 17 lis 2015, 08:36
od geo
Pokud máš klimu tak odpoj snímač tlaku a proměř.Načíst lexií ostatní jednotky.

Napsal: 17 lis 2015, 11:29
od slovacek.milos
snímač tlaku ? tam je tlakový spínač a když je ko klima se nespustí

Napsal: 17 lis 2015, 11:49
od geo
Pokud hlásí vysoký tlak v klimě tak jede sahara porád.Astry to dělaj běžně.

Napsal: 17 lis 2015, 12:28
od slovacek.milos
geo píše:Pokud hlásí vysoký tlak v klimě tak jede sahara porád.Astry to dělaj běžně.
kdyby tak chyldrex prozradil jestli tam tu klimu má :?

Napsal: 17 lis 2015, 12:43
od chyldrex
ne ne, klimu nemám. Elektriku jsem proměřil skoro celou, vyměnil snad všechny čidla a relátka by měly být taky všechny ok. Poslední možnost už je jen ŘJ, která dá impuls. Našel jsem tady tuto, ale jak jsem říkal.. pár lidí mě postrašilo se softwarem:

Obrázek

Napsal: 17 lis 2015, 12:53
od slovacek.milos
[quote="chyldrex"]

nechápu co řešíš

zaprve na chladiči máš teplotní spínaš ventilátoru dvoupinový je tam?