Superb 1.9 TDI 96kw houká turbo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Ajbi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Odpovědi: 0
Registrován: 12 bře 2014, 09:14
Bydliště: Uh. Hradiste

Superb 1.9 TDI 96kw houká turbo

Příspěvek od Ajbi »

Ahoj chlapi. Nějak jsem začal pozorovat houkáni turba. Mam jej od léta repas Garret a zda se mi, že mírně pohoukava. Auto jede jak má, olej se neztrácí, auto nekouří... Je to normální u turba? Zjistil jsem, že se jedna o repas z Polska. Houkáni není nijak hrozne, že by se za mnou někdo otáčel apod. Jen jestli se nejedna o nějaký nemily příznak. Děkuji za zkusenosti
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Odpovědi: 0
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Superb 1.9 TDI 96kw houká turbo

Příspěvek od čoud »

Ajbi píše:Ahoj chlapi. Nějak jsem začal pozorovat houkáni turba. Mam jej od léta repas Garret a zda se mi, že mírně pohoukava. Auto jede jak má, olej se neztrácí, auto nekouří... Je to normální u turba? Zjistil jsem, že se jedna o repas z Polska. Houkáni není nijak hrozne, že by se za mnou někdo otáčel apod. Jen jestli se nejedna o nějaký nemily příznak. Děkuji za zkusenosti
Pokud dobře turbo tlačí tak prostě píská nejvíc je to slyšet když se jede okolo nějaké zdi. Dyž má těch 150 tis otáček za minutu (ve festový zátěži) tak aby nepískalo. Pak píská taky když má od nějakého nasátého smetí omlácenou vrtulku na sací straně. No a pokud se repas třeba nějak nezdařil a opírá se Ti sací vrtulka o skřín karter(při poklesu otáček), tak by to dělalo pazvuky. Jinak pokud nic tak neřešit :-)
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Odpovědi: 0
Registrován: 26 zář 2014, 22:24

Příspěvek od pavska »

Taky mi 20Tkm houká už od 1300ot a dnes jsem se koukal na sací vrtulku a ejhle vybroušená drážka v obalu a vůle. Ale jinak lopatky bez poškození dle ohledání dle zrcátka . Tak že sháním new turbo.
Ajbi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Odpovědi: 0
Registrován: 12 bře 2014, 09:14
Bydliště: Uh. Hradiste

Příspěvek od Ajbi »

Díky za radu. Zatím to řešit asi nebudu. Filtry a olej měním pravidelne každých 10 tis. No uvidím co to udělá ;)
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Odpovědi: 0
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Turbo se dá zkurvit tím že ho nedochladíš sjedeš z dálnice na odpočívadlo a chcípneš. Vemsi že na dálnici kde ty turba dostávaj záhul a jdou v létě ta litina na nich skoro do červena a jsou chlazený jen protékajícím olejem a pak to najednou někdo chcípne tak co myslýš že udělá ten olej v středu turba(ve středovým uzlu) zapečese nebo spíš připečese karbon na středovou hřídel a na ložisko o které se opírá na skřín a časem začne propouštět olej. Takže pro všechny kdo to čtou tak dochlazovat turba po jízdě ;)
Ajbi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Odpovědi: 0
Registrován: 12 bře 2014, 09:14
Bydliště: Uh. Hradiste

Příspěvek od Ajbi »

Jasně, dochlazuji poctivě. Auto za studena nevytáčím. Dá se říct, že po každé jízdě nechám auto asi minutku dochladit. Jen mě začíná štvát to menší houkání. V létě jsem ho vyměnil a najel asi 10 tis a začíná pohoukávat. Jak jsem už psal, olej to nežere a auto nijak nekouří. Tak to bude snad O.k. Ale už bych Polský repas nebral. Špatná zkušenost. Ještě mě napadá zkusit projet kladky, jestli není některá K.o
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“