Stránka 1 z 3
motorový olej do pd 5w-50
Napsal: 17 bře 2016, 13:56
od johnyM128
ahoj!
chcel by som sa spýtať, či má niekto praktické skúsenosti s 5w-50 olejom do PD.
Momentálne dávam 5w-30 mobil esp /vynikajúce parametre, hlavne HTHS viskozita vo svojej triede/ splna 505.01 a 507.00 čo je horšie je low saps a preto aj nižšie TBN...
ACEA C2, C3
API SN/SM
mobil 5w-50 peak life splna len 505.00, ale oficiálne žiadny olej viskozity 5w-50 nemá schválenie 505.01 ani 507.00
acea a3/b3 a3/b4 (môže sa použiť pre diesel s priamym vstrekovaním, olej pre vysokú záťaž)
API sn/sm
V skratke 5w-50 znesie podstatne viac fritovania

:D

Napsal: 17 bře 2016, 14:04
od Marek77
Do PD v žádném případě!!!
Napsal: 17 bře 2016, 14:41
od johnyM128
Marek77 píše:Do PD v žádném případě!!!
prečo? okrem argumentu nesplna normu
Napsal: 17 bře 2016, 14:54
od Marek77
To je dostatečný argument, nemyslíš?
Napsal: 17 bře 2016, 15:04
od johnyM128
Marek77 píše:To je dostatečný argument, nemyslíš?
ok, poviem to ináč - prosím aby nikto neprispieval argumentom "lebo nesplna normu"
Je jasné že túto normu nebude splnať - totiž výrobcovia oleja platia nemalé peniaze aby na olej normu mohli napísať... tento olej sa bežne dáva do športových áut kde sú komponenty brutálne namáhané... znesie fritovanie vysoké otáčky a záťaž.... preto ma zaujímajú skúsenosti ľudí čo upravujú autíčka...
Priamo v Mobile mi ich technik povedal, že ten olej má vysokotlakové prísady atd atd ale mi ho nemôže oficiálne odporučiť, lebo nemá PD normu...
imho viem o 3ks PD motorov, kde sa od začiatku od nova dávalo 10w-40 /nikto nevie prečo/ a majú cez 200000km a verte tomu či nie ani na jednom sa nemenila vačka...
imho doležitosť noriem nepodceňujem....
Napsal: 17 bře 2016, 15:12
od Marek77
No, tak jinak:
Motory PD jsou specifické v tom, že k vytvoření tlaku nafty se využívá mechanického stlačení pístu do vstřikovací jednotky. Toto stlačení zajišťuje vačkový hřídel a speciálně tvarované vahadlo. K vytvoření tlaku paliva 2100 Bar (=210 MPa) je třeba opravdu nemalá síla. V místech styku vačky a vahadla dochází k enormnímu tření. Toto tření "běžné" oleje neumějí umazat a uchladit. Proto vznikly oleje se speciálním aditivem, které toto dokáže zajistit. Toto aditivum není zmíněno v žádné z tabulek, v nichž se s takovou oblibou vrtáš. Ale být tam musí. Pokud motor PD budeš mazat jiným olejem, který specifikaci VW pro tento typ motoru neplní, bude docházet k nadměrnému opotřebení vačkového hřídele a vahadel ovládajících PD vstřikovače. A bude to drahé.....
Pár takto zničených motorů jsem v rukách měl. A dal bych krk za to, že olej v nich měnili lidé, kteří si stejně jako Ty mysleli, že traktor je traktor.
Napsal: 17 bře 2016, 17:18
od johnyM128
bez urážky - čítal si čo som písal??? Nepísal som že všetko je drahé a chcem niečo lacné najlepšie tesco olej.... o olejoch viem dosť ale prax a skúsenosť je niečo iné...
ooo fakt tak funguje pd? to má vačku? no to som fakt nevedel... prosím Ta, správaš sa rovnako ako pár blbov na tomto fóre - najmúdrejší a iných len urážať... dakujem nestojím o Tvoje rady.
nemám dôvod šetriť na oleji, mením max 10000km... celkovo na aute nešetrím tak prečo tie reči o traktoroch?
ps: 5w-50 bez normy bude určite lepší ako starline s normou....
ps2: zatial nikto nikde nedefinoval to zázračné aditívum čo je v olejoch 505.01
ps3: ako je v popise, prekračuje normy udávané výrobcami... aj ked to môže byť len marketing

Napsal: 17 bře 2016, 18:13
od Vici
Kdyz jsi tak chytry tak proc se vubec ptas?

Napsal: 17 bře 2016, 18:13
od eazy20
johnyM128 píše:
ps: 5w-50 bez normy bude určite lepší ako starline s normou....
naco sem potom davas tento topic ak vies co je lepsie?
Napsal: 17 bře 2016, 19:17
od matesfox
Ho spíš zajímala vaše osobní zkušenost...
Napsal: 17 bře 2016, 19:19
od Vici
Tak ta norma asi neni jen tak a vacka na pd trpi hodne fest.co k tomu vic dodat
Napsal: 17 bře 2016, 20:49
od turbo kamna power
Nevím proč vymýšlet ptákoviny, když je ověřené, že v PD fungují dobře oleje 5w-40 505.01, třeba Valvoline Durablend a další...
Nikdy bych tam nenalil nějaký olej, který neplní normu, i kdyby výrobce tvrdil, že je to nejlepší olej na světě, rotačka nebo CR by to asi zkously bez problémů, ale u PD bych neriskoval.
Napsal: 17 bře 2016, 21:40
od fabiátor
A ja se zas celkem nedivim dotazu. Sam vyrobce prispechal sveho casu s promennym intervalem a 507.00 s 5w-30. S touhle emulzi ta vacka jde po 100tkm pod kytky stejne, akorat je rozdil v tom, ze to mate oficialne schvaleny v ty brozure od VW (navod k obsluze)
Klicovym parametrem pro mazani vacky je HTHS viskozita. Bylo by dobry sem hodit udaje i pro 505.01 5w-40, abychom porovnali rozdily.
Napsal: 17 bře 2016, 22:29
od L
Marek77- říkáš to pěkně, to je pravda, ale dovol mi otázku- u PD motorů odchází především palce vačky, které ovládají ventily- viď? A jak teda souvisí systém PD s normou na olej, když zatím všechny vačky PD, které mi prošly rukama, se musely měnit hlavně kvůli ojetým palcům ventilů a ne kvůli palcům vstřikovačů?
Takže z mě- specifická norma pro PD je blud a pokud to není blud a oleje pro PD mají skutečně lepší mazací vlastnosti, tak se tam musí lít ne proto, že tenhle motor je PD, ale spíš proto, že tenhle motor má blbě vyřešený mazání vačky jako takové....
Napsal: 18 bře 2016, 06:17
od nogis
podívej se na šířku ventilových palců PD vačky, tam je hlavní problém
