
kryt na masce (fabia 1. generace)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
kryt na masce (fabia 1. generace)
Ahoj, udělal jsem si kryt na masce ve fabii, tak, že jsem si vystřihnul z plastu přesný tvar masky a přichytil to utahovacími páskami. Rapidně se zlepšila aerodynamika auta a spotřeba šla až o litr dolu, je to fakt super, ale mám trochu strach s chlazením v létě, hlavně v kolonách, ikdyž je chladič prakticky chlazen zespoda, nevím jak moc je naddimenzován, abych to kdyžtak stihnul sundat a nepřehřál si motor. Zdali se tam vytváří zespoda větrný pytel, který chladí celý chladič... Nevím jak to vymyslet, protože tohle fakt bezvadně funguje a jezdim průměr 4,5l a to se vůbec neloudám...
díky za názor

Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
foto není potřeba
je pouze zakrytá přední maska, jde mi o to abych nepřehříval motor, hlavně v kolonách a pod výkonem...:/ udělal jsem prakticky to, co mají nové vozy běžně, zakrytou přední masku, kvůli efektivnosti proudění vzduchu a pod kapotou se nevytváří žádné víry a vzduchový pytel a auto daleko více dojede na volnoběh, tam kde s těžkým passatem jedu z kopce 90, s fabíí 110/120, funguje to opravdu bezvadně, jen mám strach co na to chlazení,(hlavně v létě) které je chlazeno zespodu, zdali je dostatečně chlazen motor, a zdali vzduch, který naráží zespodu na chladič vytváří větrný pytel tak, aby dosáhl vítr na celý chladič. Teplota zatím neroste, vše v pořádku, čidlo teploty nové (origo) termostat nový (Wahler)...

Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: 24 led 2006, 14:00
- Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Na to ti tady odpoved asi nikdo neda. To je na seriozni vyzkum a mereni. Kazdopadne lze predpokladat, ze ve vedrech bude s chlazenim asi problem. Kazdopadne ten pytel je tam at uz masku mas zakrytou, nebo ne. U Fa1 je pri vyssich rychlostech tak masivni, ze to vytlacuje spodni plastovej dekl od motoru.
Za mych studentskych let se naopak vyrezavala tesnici guma v zadni casti vika motoru, nebo se delaly vydechy do karoserie, aby nasaty vzduch odproudil prirozenou cestou ven z motorovyho prostoru a netvorila se kapsa. Jenze dnes jsou motory zadeklovany a tepelne zaizolovany zamerne kvuli teplotni stabilite a emisim. Takze tezko rict, co takovej zasah ve skutecnosti udela ve vsech rezimech.
Za mych studentskych let se naopak vyrezavala tesnici guma v zadni casti vika motoru, nebo se delaly vydechy do karoserie, aby nasaty vzduch odproudil prirozenou cestou ven z motorovyho prostoru a netvorila se kapsa. Jenze dnes jsou motory zadeklovany a tepelne zaizolovany zamerne kvuli teplotni stabilite a emisim. Takze tezko rict, co takovej zasah ve skutecnosti udela ve vsech rezimech.
Mám BKD upravené na 205 koní, zadeklovaný celý horní vstup vzduchu a část toho spodního + utěsněné okolí chladiče tak, aby všechen vzduch musel přes chladič a neutíkal štěrbinami okolo.
Motor se ani v nejteplejším létě při běžných jízdních režimech nepřehřívá. Samozřejmě, nejezdím s tím brzda-plyn po městě, to bych ho asi uvařil, ale mimo město ani při častém využívání výkonu teplota neleze přes 93 stupňů.
Jen bych asi mírnil kolegův optimismus ohledně vlivu této drobné úpravy na spotřebu.
Mám na autě mnoho aerodynamických úprav včetně kompletně zadeklovaného spodku a ani s takto komplexní úpravou zdaleka nedosáhnu snížení spotřeby až o litr.
Možná, kdybych to pořád hnal po dálnici 200, tak si to vezme 7l místo osmi, ale v běžném provozu ani omylem.
Motor se ani v nejteplejším létě při běžných jízdních režimech nepřehřívá. Samozřejmě, nejezdím s tím brzda-plyn po městě, to bych ho asi uvařil, ale mimo město ani při častém využívání výkonu teplota neleze přes 93 stupňů.
Jen bych asi mírnil kolegův optimismus ohledně vlivu této drobné úpravy na spotřebu.
Mám na autě mnoho aerodynamických úprav včetně kompletně zadeklovaného spodku a ani s takto komplexní úpravou zdaleka nedosáhnu snížení spotřeby až o litr.
Možná, kdybych to pořád hnal po dálnici 200, tak si to vezme 7l místo osmi, ale v běžném provozu ani omylem.
Nejde ani tak o snížení spotřeby, které nyní v této úpravě dlouhodobě spatřuji, jezdím stejné trasy, je možné, že si motor po 300 Tkm vytvořil vůle na klice nebo si sednul po časté výměně oleje... a dlouhodobe užívání vifu mi po 3 letech vycistilo konečně paliv. Soustavu, ale jak je možné, že z kopce s touto úpravou jedu 120 km/h, tam kde předtím 90...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
No tak ale už přistaň nohama na zem. Rozdíl odporu vzduchu při 90kmh a 120kmh je asi 1:2, tak si ten dekl zase vyndej a uvidíš. Není to spíš vyšší teplotou okolní teplotou vzduchu a letníma pneu?zero1724 píše:Nejde ani tak o snížení spotřeby, které nyní v této úpravě dlouhodobě spatřuji, jezdím stejné trasy, je možné, že si motor po 300 Tkm vytvořil vůle na klice nebo si sednul po časté výměně oleje... a dlouhodobe užívání vifu mi po 3 letech vycistilo konečně paliv. Soustavu, ale jak je možné, že z kopce s touto úpravou jedu 120 km/h, tam kde předtím 90...
Oct asv 2000, DieselPower
Důvodů může být spousta.
Odpor vzduchu je jen jedna složka z celkového odporu, které musí vozidlo během jízdy překonávat a s rychlostí se jeho podíl zvětšuje, ale aby ses při zachování všech ostatních proměnných dostal z 90 na 120, musel bys koeficient odporu vzduchu snížit minimálně o 20 procent, což snížením množství vzduchu, které projde přes motorový prostor, není možné dosáhnout.
Odpor vzduchu je jen jedna složka z celkového odporu, které musí vozidlo během jízdy překonávat a s rychlostí se jeho podíl zvětšuje, ale aby ses při zachování všech ostatních proměnných dostal z 90 na 120, musel bys koeficient odporu vzduchu snížit minimálně o 20 procent, což snížením množství vzduchu, které projde přes motorový prostor, není možné dosáhnout.
Stejné gumy, stejné auto, stejnej úsek dálnice, měřeno 5x bez a s krytem masky, třeba je to nesmysl...Pája 19 píše:No tak ale už přistaň nohama na zem. Rozdíl odporu vzduchu při 90kmh a 120kmh je asi 1:2, tak si ten dekl zase vyndej a uvidíš. Není to spíš vyšší teplotou okolní teplotou vzduchu a letníma pneu?zero1724 píše:Nejde ani tak o snížení spotřeby, které nyní v této úpravě dlouhodobě spatřuji, jezdím stejné trasy, je možné, že si motor po 300 Tkm vytvořil vůle na klice nebo si sednul po časté výměně oleje... a dlouhodobe užívání vifu mi po 3 letech vycistilo konečně paliv. Soustavu, ale jak je možné, že z kopce s touto úpravou jedu 120 km/h, tam kde předtím 90...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
To je rozdíl skoro 33%.
Je mi líto, ale ani kdybys skákal na hlavě a odrážel se ušima není možné takového výsledku dosáhnout jen drobnou úpravou karoserie.
Já na svém autě dosáhl snížení spotřeby celkem o 30%, ale stálo mě to kompletní aerodynamickou optimalizaci karoserie, několik HW úprav na motoru, přečasování ventilového rozvodu a od základu předělanou kalibraci ŘJ (celkem 97 map).
Je mi líto, ale ani kdybys skákal na hlavě a odrážel se ušima není možné takového výsledku dosáhnout jen drobnou úpravou karoserie.
Já na svém autě dosáhl snížení spotřeby celkem o 30%, ale stálo mě to kompletní aerodynamickou optimalizaci karoserie, několik HW úprav na motoru, přečasování ventilového rozvodu a od základu předělanou kalibraci ŘJ (celkem 97 map).