kryt na masce (fabia 1. generace)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

kryt na masce (fabia 1. generace)

Příspěvek od zero1724 »

Ahoj, udělal jsem si kryt na masce ve fabii, tak, že jsem si vystřihnul z plastu přesný tvar masky a přichytil to utahovacími páskami. Rapidně se zlepšila aerodynamika auta a spotřeba šla až o litr dolu, je to fakt super, ale mám trochu strach s chlazením v létě, hlavně v kolonách, ikdyž je chladič prakticky chlazen zespoda, nevím jak moc je naddimenzován, abych to kdyžtak stihnul sundat a nepřehřál si motor. Zdali se tam vytváří zespoda větrný pytel, který chladí celý chladič... Nevím jak to vymyslet, protože tohle fakt bezvadně funguje a jezdim průměr 4,5l a to se vůbec neloudám... :) díky za názor
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
kiklop32
Přispěvovatel
Příspěvky: 870
Registrován: 26 bře 2011, 19:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od kiklop32 »

Foto?
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

foto není potřeba :) je pouze zakrytá přední maska, jde mi o to abych nepřehříval motor, hlavně v kolonách a pod výkonem...:/ udělal jsem prakticky to, co mají nové vozy běžně, zakrytou přední masku, kvůli efektivnosti proudění vzduchu a pod kapotou se nevytváří žádné víry a vzduchový pytel a auto daleko více dojede na volnoběh, tam kde s těžkým passatem jedu z kopce 90, s fabíí 110/120, funguje to opravdu bezvadně, jen mám strach co na to chlazení,(hlavně v létě) které je chlazeno zespodu, zdali je dostatečně chlazen motor, a zdali vzduch, který naráží zespodu na chladič vytváří větrný pytel tak, aby dosáhl vítr na celý chladič. Teplota zatím neroste, vše v pořádku, čidlo teploty nové (origo) termostat nový (Wahler)...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

A jejda, to jsem se zase něco dozvěděl o chladičích a jejich naddimenzovanosti...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

Názor asi nikdo nedá, protože by vznikla jako běžně hádka. Můj je ten, jít s tím do Boleslavi a podat si zlepšovací návrh.
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

:D o to mi nejde, jde mi o to abych pak ve 30°C neuvařil motor, funkci to má na aerodynamiku super = zlepšení spotřeby, ale jaký to má vliv na chlazení motoru, abych to ještě jednou uvedl na pravou míru, zakrytá je celá plocha masky fabie 1. generace tím, že jsem si vytvořil přesnou kopii plastu a ten jen samoutahováky upevnil na masku, vůz je za jízdy chlazen pouze spodní částí otvoru v nárazníku, jako dnešní moderní vozy (superb, fabia 3. generace)... jde mi o to zdali odpor vzduchu který chladič za jízdy klade vytvoří větrný pytel natolik dostačující, aby se dostal spodkem vzduch na celý chladič... Díky.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Na to ti tady odpoved asi nikdo neda. To je na seriozni vyzkum a mereni. Kazdopadne lze predpokladat, ze ve vedrech bude s chlazenim asi problem. Kazdopadne ten pytel je tam at uz masku mas zakrytou, nebo ne. U Fa1 je pri vyssich rychlostech tak masivni, ze to vytlacuje spodni plastovej dekl od motoru.

Za mych studentskych let se naopak vyrezavala tesnici guma v zadni casti vika motoru, nebo se delaly vydechy do karoserie, aby nasaty vzduch odproudil prirozenou cestou ven z motorovyho prostoru a netvorila se kapsa. Jenze dnes jsou motory zadeklovany a tepelne zaizolovany zamerne kvuli teplotni stabilite a emisim. Takze tezko rict, co takovej zasah ve skutecnosti udela ve vsech rezimech.
tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

Mám BKD upravené na 205 koní, zadeklovaný celý horní vstup vzduchu a část toho spodního + utěsněné okolí chladiče tak, aby všechen vzduch musel přes chladič a neutíkal štěrbinami okolo.

Motor se ani v nejteplejším létě při běžných jízdních režimech nepřehřívá. Samozřejmě, nejezdím s tím brzda-plyn po městě, to bych ho asi uvařil, ale mimo město ani při častém využívání výkonu teplota neleze přes 93 stupňů.

Jen bych asi mírnil kolegův optimismus ohledně vlivu této drobné úpravy na spotřebu.
Mám na autě mnoho aerodynamických úprav včetně kompletně zadeklovaného spodku a ani s takto komplexní úpravou zdaleka nedosáhnu snížení spotřeby až o litr.

Možná, kdybych to pořád hnal po dálnici 200, tak si to vezme 7l místo osmi, ale v běžném provozu ani omylem.
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Nejde ani tak o snížení spotřeby, které nyní v této úpravě dlouhodobě spatřuji, jezdím stejné trasy, je možné, že si motor po 300 Tkm vytvořil vůle na klice nebo si sednul po časté výměně oleje... a dlouhodobe užívání vifu mi po 3 letech vycistilo konečně paliv. Soustavu, ale jak je možné, že z kopce s touto úpravou jedu 120 km/h, tam kde předtím 90...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3684
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

zero1724 píše:Nejde ani tak o snížení spotřeby, které nyní v této úpravě dlouhodobě spatřuji, jezdím stejné trasy, je možné, že si motor po 300 Tkm vytvořil vůle na klice nebo si sednul po časté výměně oleje... a dlouhodobe užívání vifu mi po 3 letech vycistilo konečně paliv. Soustavu, ale jak je možné, že z kopce s touto úpravou jedu 120 km/h, tam kde předtím 90...
No tak ale už přistaň nohama na zem. Rozdíl odporu vzduchu při 90kmh a 120kmh je asi 1:2, tak si ten dekl zase vyndej a uvidíš. Není to spíš vyšší teplotou okolní teplotou vzduchu a letníma pneu?
Oct asv 2000, DieselPower
tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

Důvodů může být spousta.
Odpor vzduchu je jen jedna složka z celkového odporu, které musí vozidlo během jízdy překonávat a s rychlostí se jeho podíl zvětšuje, ale aby ses při zachování všech ostatních proměnných dostal z 90 na 120, musel bys koeficient odporu vzduchu snížit minimálně o 20 procent, což snížením množství vzduchu, které projde přes motorový prostor, není možné dosáhnout.
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Pája 19 píše:
zero1724 píše:Nejde ani tak o snížení spotřeby, které nyní v této úpravě dlouhodobě spatřuji, jezdím stejné trasy, je možné, že si motor po 300 Tkm vytvořil vůle na klice nebo si sednul po časté výměně oleje... a dlouhodobe užívání vifu mi po 3 letech vycistilo konečně paliv. Soustavu, ale jak je možné, že z kopce s touto úpravou jedu 120 km/h, tam kde předtím 90...
No tak ale už přistaň nohama na zem. Rozdíl odporu vzduchu při 90kmh a 120kmh je asi 1:2, tak si ten dekl zase vyndej a uvidíš. Není to spíš vyšší teplotou okolní teplotou vzduchu a letníma pneu?
Stejné gumy, stejné auto, stejnej úsek dálnice, měřeno 5x bez a s krytem masky, třeba je to nesmysl...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Ja to urcite nechci zpochybnovat, jen je asi treba mirnit optimismus. Pocitals taky se smerem a rychlosti proudeni vzduchu ? Jednou fouka do zad, jednou proti a je z toho jinej vysledek. Chapes co tim naznacuju ?
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Nevím, ale třeba Boleslav - Děčín, jsem jel podle předpisů za 3,7l/100... před půl rokem třeba za 5-5,5l
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

To je rozdíl skoro 33%.
Je mi líto, ale ani kdybys skákal na hlavě a odrážel se ušima není možné takového výsledku dosáhnout jen drobnou úpravou karoserie.

Já na svém autě dosáhl snížení spotřeby celkem o 30%, ale stálo mě to kompletní aerodynamickou optimalizaci karoserie, několik HW úprav na motoru, přečasování ventilového rozvodu a od základu předělanou kalibraci ŘJ (celkem 97 map).
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“