Stránka 1 z 4

STK+Emise "po novu"

Napsal: 03 kvě 2016, 11:33
od roman1648
Už někdo něco ví jak to bude/nebude ??
Já se bavil s několika lidma a´t už majitelama STK nebo technikama a nikdo nic pořádně neví, navíc není prej žádnej požadavek na nákup online sledovacího systému emisí atd..?
Nebo někdo má jiné informace ?

Napsal: 03 kvě 2016, 22:09
od HonzaXM
Údajně máme do konce června ještě jakž takž šanci lehce podvádět. A pak? Už čtyřletá auta budou nejspíš shozena z útesu, protože neprojde žádné. :x

Napsal: 04 kvě 2016, 06:09
od roman1648
No jo, ale to by se fakt už muselo něco začít pomalu chystat / měnit ne ??
když ani provozovatelé STK o tom nic neví

Napsal: 04 kvě 2016, 06:19
od roman1648
HonzaXM píše:Údajně máme do konce června ještě jakž takž šanci lehce podvádět. A pak? Už čtyřletá auta budou nejspíš shozena z útesu, protože neprojde žádné. :x
nevím jak to jako plánují, tuhle mi tam týpek říkal že tam měl borec na MB GL 4 roky starým plno závad na motoru - ale žádní kontrolka nesvítila,nic,auto jede normálně...tak jak to mám do prdele vědět že se s autem něco děje ? to mám jako jezdit preventivně jednou měsíčně na diag ?

Nebo tam byl takovej strejda s favoritem, tak jsme se dali do řeči - on mi říká, víte, já už si jiný auto nekoupím, protože na ně nebudu mít, mám důchod 9tis.zaplatím běžný věci, nechám si něco na jídlo a zbyde mě prd, až mě nedají technickou tak to budu muset zrušit a potichu doma umřít protože se ani k tomu doktorovi nedostanu...

Napsal: 04 kvě 2016, 09:55
od Forest
roman1648 píše:...tak to budu muset zrušit a potichu doma umřít protože se ani k tomu doktorovi nedostanu...
A usetri na duchodech, vedlejsi meziprodukt, chapeme? ;) ... :blbe:

... akorat si neuvedomuji, ze to postihne i mlade chude rodiny, ktere jsou v produktivnim veku a maji vychovavat budouci drice, platice dani, prispevovatele do systemu (crazy)

Napsal: 04 kvě 2016, 09:57
od roman1648
jo, asi jo, my se žádnýho důchodu nedožijem, takže jsem klidnej (rofl)

Napsal: 04 kvě 2016, 10:42
od blefa
Zejtra by to měli projednávat http://www.asem.cz

Napsal: 04 kvě 2016, 10:53
od roman1648
no, to jsem fakt zvědavej :

Za necelý měsíc (5. 5. 2016) se sejde odborná skupina k poslednímu připomínkování nové emisní metodiky, aby korigovala detaily, které byly vypozorovány v přechodné době


vsadil bych se že o tom bude z 95% rozhodovat lidi, kteří nějaký měření emisí v životě neviděli a novela bude spíš jen buzerace..
včera jsem tam byl s P406 HDi, v paměti závad něco se žhavičkama, emise OK,výkon taky, kontrolka motoru nesvítí
prý, no, správně bych tě měl vyhodit...
říkám - a kolik aut přijede s čistou pamětí závad ?? no...moc ne
a kokotiny v podobě readiness...jdu blejt (crazy)

Napsal: 04 kvě 2016, 11:22
od Míšánek
Pánové, ještě se mi fakt nepovedlo zjistit, co vlastně ty readiness kódy jsou a jak, resp. přes jaký interface jsou přístupné. Dovede mi to tady už někdo konečně vysvětlit?

Když se budu bavit konkrétně, tak se mi jedná o E39 530D po facliftu, tzn. už s obd. Takže de facto nové emise se asi budou do budoucna týkat i mě i když mám r.v. 2000, ne? Někde jsem zase totiž četl, že se to bude týkat jenom aut s r.v. 02 a výše. Jinde zase píšou že všech aut s obd automaticky, tak fakt už nevim.

Každopádně by mě fakt zajímalo, co vlastně ten readiness ve skutečnosti je a kde jej najdu. Jestliže se pojmem readiness myslí výpis závad v jednotce motoru (tedy v případě BMW v jednotce DDE), tak to chápu. Nicméně pokud to takhle je, tak nerozumím tomu jak technik zjistí jestli byl její obsah chybových hlášek těsně před zkouškou smazaný či nikoliv, jelikož žádnou takovou položku s datumem či aktuálním kilometrovým nájezdem řekněme "poslední editace" nenašel, ač jsem se snažil sebevíc. No a tenhle parametr by u hodnot readiness někde být měl, ne? Soudím to aspoň podle toho, že se všude všeobecně říká, že zásah do readinessu technik pozná a že se po vymazání musí najet větší porce kilometrů (řádově 500-700) aby se dal při kontrole brát v potaz.


Takže co vlastně tedy ten readiness je a co si pod tím mám představit?

Díky moc za případné objasnění ;)

Napsal: 04 kvě 2016, 12:41
od roman1648

Napsal: 04 kvě 2016, 18:51
od Biimbo
co jsem se ptal, tak zatím nikdo neví ani co si mají koupit za zařízení který po nich má být od července požadováno k tomu, aby se nedaly readiness očůrat. Doteď se zadávají ručně a emise zavisí na tom kterém technikovi.
Jediný co mě zajímá jsou ty žhavičky. Na každým druhým PD svítí chyba i po jejich výměně. I když to se taky dá vymazat za tepla, u TDI se readiness načte bez problému za 10km a pak přijet s ohřátým na SME.

Myslím že ti kteří budou umět udělat i seriový soft na STK tak, že nebude podporovat pamět závad(stejně jako to dělali nějací amatérští odstraňovači DPF kdy to pak nehlásilo žádnou závadu) a zároveň bude hlásit čistý readiness, budou mít žně.

Napsal: 04 kvě 2016, 20:31
od Míšánek
roman1648 píše:je toho plnej net...

http://www.chiptuning.cz/clanek/seznam- ... o-vas-ceka
Díky moc za článek, nicméně stejně mi nevysvětluje, kde tyhle readiness kódy píšou, kdy byly naposledy editovány či jejich chyby mazány.
Nějak tomu stále nerozumím a hlavně jak jsem řekl - ve svém autě se k těmto readiness hovadinám ani nijak nedovedu dostat

Napsal: 04 kvě 2016, 21:04
od turbo kamna power
protože E39 ještě readiness neumí :) na emisích ti maximálně vyčtou paměť závad :-D diesely podporují EOBD většinou až od euro 4 (cca 2004+)

Napsal: 04 kvě 2016, 21:21
od Míšánek
Přesně tohle jsem chtěl vědět!! Moc díky za info kolego ;) Konečně vím na čem jsem :)

Zlatá Euro trojka. Ještě že jsem se na tu F11 naštěstí vykašlal... :)

Napsal: 05 kvě 2016, 05:37
od roman1648
turbo kamna power píše:protože E39 ještě readiness neumí :) na emisích ti maximálně vyčtou paměť závad :-D diesely podporují EOBD většinou až od euro 4 (cca 2004+)
jj, e 39 vychází koncepčně z devadesátých let (noteeth) , i když máš už OBD2 a ne kulatou zásuvku, nic to neznamená