peugeot 306 záměna čerpadla lucas a delphi

Moderátoři: šulda, Moderátoři

M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

peugeot 306 záměna čerpadla lucas a delphi

Příspěvek od M4rt4s »

Ahoj, potřebuju poradit, měnim zadřenej motor (1.9D 51kW kod WJY) za jinej - stejnej typ a koukal jsem, že čerpadla jsou každý jinej výrobce (delphi/lucas), jeden motor byl z peugeota 306 a druhej z citroena.

kody čerpadel:
- delphi R8448B182C
- lucas R8448B391B

Mám čerpadla měnit nebo můžu nechat ?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Až tak odborník na frantíky nejsem, ale Delphi v určitém roce koupil Lucase a poté je to jen Delphi, ale základní pricip snad zůstal.
Immo mají oba ne?
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

jj, imo maj oba, i čerpadla vypadaj stejně:)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20154
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nech to tam, tady je to jedno, čerpadlo tady immem blokovaný není
Předpokládám že máš motor DW8 z Peugeota což je to samý jak WJY...
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Jo, já to poplet (imo)

Motor sem tam dal i s čerpadlem, tak se nechám překvapit :D

Potřeboval bych radu, nejni tu někdo kdo má peugeota 1.9 doma ?
Myslel sem, že všechny konektory budou blbovzdorný jako všude, ale tady jsou 3 který jsou stejný a nevim kterej kamdát, abych něco neodpálil, nebo aspon schéma zapojení, kde budou i piny ŘJ abych to moch dohledat.

Jde mi o konektory na snímač zdvihu jehly, el.mag. ventil co je chycenej ke krytu baterky - na podtlaky a ventil na sání - asi ovládá chcípací klapku, všechny maj 2 piny a jsou černý, auto je rozebraný přes 14 dní a nevim kterej kam.
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Tak co, nikdo neví ? :-)
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Tak motor už běží, ale hlásí chybu P0170 úprava paliva- chybná funkce
Zkoušel jsem hejbnout počátkem vstřiku ale houby platný.

Co by to mohlo dělat ?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33529
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

M4rt4s píše:Tak motor už běží, ale hlásí chybu P0170 úprava paliva- chybná funkce
Zkoušel jsem hejbnout počátkem vstřiku ale houby platný.

Co by to mohlo dělat ?
musíš seřídit zátěžák, na čerpadle potenciometr tři dráty jak se přidává plym
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Ahá, tak to bude velkolepé :D to se dělá jak? Nám ve škole říkali, že na t se nesahá, že to se nastavuje na stolici :-)

Přišel jsem na to, že když rozvody a čerpadlo hodim na základní nastavení (aretace na kolíky) tak motor vynechává jde občas až na 2 ale chybu to neháže, když dám trochu větší počátek vstřiku místo 13° 20° tak už motor nekouři bíle, jde jak má, ale pak bliká kontrolka a hlásí to zmiňovanou závadu.

Motor tam mám po výměně, ale osadil jsem ho komponentama, který byly na původním motoru, takže čerpadlo a vstřiky jsou původní a normálně to na ně jezdilo. Akorát je mi divný, že tam je čerpadlo Delphi, který co sem koukal se do peugeotů 306 1.9D nemontovalo - už toasi nekdo upravoval a běhalo to před výměnou motoru.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Udělal jsi křížence, pokud to jede dobře, vykašli se na kontrolku, protože tohle je dost háklivé. Stačí měnit řemen a trochu nakřivo dát kolík a už kontrolka svítí ..Někdy ne, ale rozsvítí se za chvilku...Chce to vyzkoušet, trochu pojezdit a pokud to nebude problém, "vyndat žárovku".. :)
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Odpovědi: 0
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ja jednu 306ku robievam a ak sa nemýlim veru tam je čerpadlo už so štítkom Delphi. A ešte kedysi niekto predo mnou vytrhal z toho všetky štekre, nechal len cievku a fachčí to. Pri takom starom kráme sa už na nejaké svietiace kontrolky moc nehrá, hlavne aby to išlo a nehúlilo.
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Kříženec to byl a se starým motorem to makalo a nic nesvítilo (kody motoru jsou stejný) :-)

Auto sem předal s tim že bliká kontrolka, ale auto jede a nekouří, je to "skoro tchána" takže ho budu průběžně pozorovat. Už jsem našel člověka kterej to auto servisoval předemnou, a nejspíš z toho křížence udělal, když bude nejhůř sjedu k němu.

NEbo bych usel nějak ŘJ jednostce vysvětlit nebo nějak přenastavit rozvody aby spočtená a nestavená hodnota počátku byla stejná s s tim že počátek musí bejt ten co tam je teď.

Spočtená je cca 13° a skutečná 18° ještě mě napadlo povoli šrouby na vačce a kousek hnout klikou, proože to asi dopočátvá podle cívky na 4. válci a kdyby se klika hnula oproti všemu o těch 5° tak by se hodnoty rovnaly ? Nebo je to jen moje špatná úvaha ? :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nevím, ale jestli motor chytá a není hlučný a kola na obou čerpadlech která tam patří tak jsou stejná , bude to problém . A když kontrolka zhasne, motor je podforován a blafe posluchově ne na všechny válce a hulí bíle..? Tak nějak jsi to psal , je to jako by to bylo o zub...A jsi v nezáviděníhodné situaci, budoucí tchán musí vědět, že jsi expert a neděláš polovičatá řešení..Soustřeď se a ještě to zkus... :)
nepropadat panice...
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

O zub to nejni :-) i tu možnost jsem zkoušel, tak jsem to zkoušel přesadit o zub a na řemenici to jakoby vrátit a to už bylo moc.

A je to jak píšeš když se vše zaaretuje tak motor kouří bíle a vynechává a na testovací jízdu to ani nejni :D .

Už sem se tim zabejval dost dlouho a on potřeboval jezdit, tak sem mu auto zatim dal s tim že na něj bliká kontrolka občas při brždění motoru z kopce zasne a pak se zase rozsvítí.

Jediný co mě napadlo že by mohlo pomoct, povoli šrouby na vačce a hnout s klikou aby se hodnoty vypočtenýho a skutečnýho počátku srovnaly, to bude určovat asi cívka na vstřikovači a snímač klikovky. Takže když se pohne klikou správným směrem moch by bejt klid :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A kola obou čerpadel jsou stejná i drážky v těch kolech na klínek?
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“