Stránka 1 z 2
peugeot 306 záměna čerpadla lucas a delphi
Napsal: 04 srp 2016, 19:45
od M4rt4s
Ahoj, potřebuju poradit, měnim zadřenej motor (1.9D 51kW kod WJY) za jinej - stejnej typ a koukal jsem, že čerpadla jsou každý jinej výrobce (delphi/lucas), jeden motor byl z peugeota 306 a druhej z citroena.
kody čerpadel:
- delphi R8448B182C
- lucas R8448B391B
Mám čerpadla měnit nebo můžu nechat ?
Napsal: 04 srp 2016, 22:24
od Tomas.cz
Až tak odborník na frantíky nejsem, ale Delphi v určitém roce koupil Lucase a poté je to jen Delphi, ale základní pricip snad zůstal.
Immo mají oba ne?
Napsal: 05 srp 2016, 05:40
od M4rt4s
jj, imo maj oba, i čerpadla vypadaj stejně:)
Napsal: 05 srp 2016, 06:27
od roman1648
Nech to tam, tady je to jedno, čerpadlo tady immem blokovaný není
Předpokládám že máš motor DW8 z Peugeota což je to samý jak WJY...
Napsal: 05 srp 2016, 17:24
od M4rt4s
Jo, já to poplet (imo)
Motor sem tam dal i s čerpadlem, tak se nechám překvapit
Potřeboval bych radu, nejni tu někdo kdo má peugeota 1.9 doma ?
Myslel sem, že všechny konektory budou blbovzdorný jako všude, ale tady jsou 3 který jsou stejný a nevim kterej kamdát, abych něco neodpálil, nebo aspon schéma zapojení, kde budou i piny ŘJ abych to moch dohledat.
Jde mi o konektory na snímač zdvihu jehly, el.mag. ventil co je chycenej ke krytu baterky - na podtlaky a ventil na sání - asi ovládá chcípací klapku, všechny maj 2 piny a jsou černý, auto je rozebraný přes 14 dní a nevim kterej kam.
Napsal: 07 srp 2016, 06:55
od M4rt4s
Tak co, nikdo neví ?

Napsal: 15 srp 2016, 15:43
od M4rt4s
Tak motor už běží, ale hlásí chybu P0170 úprava paliva- chybná funkce
Zkoušel jsem hejbnout počátkem vstřiku ale houby platný.
Co by to mohlo dělat ?
Napsal: 15 srp 2016, 19:42
od slovacek.milos
M4rt4s píše:Tak motor už běží, ale hlásí chybu P0170 úprava paliva- chybná funkce
Zkoušel jsem hejbnout počátkem vstřiku ale houby platný.
Co by to mohlo dělat ?
musíš seřídit zátěžák, na čerpadle potenciometr tři dráty jak se přidává plym
Napsal: 15 srp 2016, 21:48
od M4rt4s
Ahá, tak to bude velkolepé

to se dělá jak? Nám ve škole říkali, že na t se nesahá, že to se nastavuje na stolici
Přišel jsem na to, že když rozvody a čerpadlo hodim na základní nastavení (aretace na kolíky) tak motor vynechává jde občas až na 2 ale chybu to neháže, když dám trochu větší počátek vstřiku místo 13° 20° tak už motor nekouři bíle, jde jak má, ale pak bliká kontrolka a hlásí to zmiňovanou závadu.
Motor tam mám po výměně, ale osadil jsem ho komponentama, který byly na původním motoru, takže čerpadlo a vstřiky jsou původní a normálně to na ně jezdilo. Akorát je mi divný, že tam je čerpadlo Delphi, který co sem koukal se do peugeotů 306 1.9D nemontovalo - už toasi nekdo upravoval a běhalo to před výměnou motoru.
Napsal: 16 srp 2016, 17:47
od jericho-3
Udělal jsi křížence, pokud to jede dobře, vykašli se na kontrolku, protože tohle je dost háklivé. Stačí měnit řemen a trochu nakřivo dát kolík a už kontrolka svítí ..Někdy ne, ale rozsvítí se za chvilku...Chce to vyzkoušet, trochu pojezdit a pokud to nebude problém, "vyndat žárovku"..

Napsal: 16 srp 2016, 21:10
od Marek001
Ja jednu 306ku robievam a ak sa nemýlim veru tam je čerpadlo už so štítkom Delphi. A ešte kedysi niekto predo mnou vytrhal z toho všetky štekre, nechal len cievku a fachčí to. Pri takom starom kráme sa už na nejaké svietiace kontrolky moc nehrá, hlavne aby to išlo a nehúlilo.
Napsal: 17 srp 2016, 21:02
od M4rt4s
Kříženec to byl a se starým motorem to makalo a nic nesvítilo (kody motoru jsou stejný)
Auto sem předal s tim že bliká kontrolka, ale auto jede a nekouří, je to "skoro tchána" takže ho budu průběžně pozorovat. Už jsem našel člověka kterej to auto servisoval předemnou, a nejspíš z toho křížence udělal, když bude nejhůř sjedu k němu.
NEbo bych usel nějak ŘJ jednostce vysvětlit nebo nějak přenastavit rozvody aby spočtená a nestavená hodnota počátku byla stejná s s tim že počátek musí bejt ten co tam je teď.
Spočtená je cca 13° a skutečná 18° ještě mě napadlo povoli šrouby na vačce a kousek hnout klikou, proože to asi dopočátvá podle cívky na 4. válci a kdyby se klika hnula oproti všemu o těch 5° tak by se hodnoty rovnaly ? Nebo je to jen moje špatná úvaha ?

Napsal: 18 srp 2016, 15:33
od jericho-3
Nevím, ale jestli motor chytá a není hlučný a kola na obou čerpadlech která tam patří tak jsou stejná , bude to problém . A když kontrolka zhasne, motor je podforován a blafe posluchově ne na všechny válce a hulí bíle..? Tak nějak jsi to psal , je to jako by to bylo o zub...A jsi v nezáviděníhodné situaci, budoucí tchán musí vědět, že jsi expert a neděláš polovičatá řešení..Soustřeď se a ještě to zkus...

Napsal: 20 srp 2016, 08:25
od M4rt4s
O zub to nejni

i tu možnost jsem zkoušel, tak jsem to zkoušel přesadit o zub a na řemenici to jakoby vrátit a to už bylo moc.
A je to jak píšeš když se vše zaaretuje tak motor kouří bíle a vynechává a na testovací jízdu to ani nejni

.
Už sem se tim zabejval dost dlouho a on potřeboval jezdit, tak sem mu auto zatim dal s tim že na něj bliká kontrolka občas při brždění motoru z kopce zasne a pak se zase rozsvítí.
Jediný co mě napadlo že by mohlo pomoct, povoli šrouby na vačce a hnout s klikou aby se hodnoty vypočtenýho a skutečnýho počátku srovnaly, to bude určovat asi cívka na vstřikovači a snímač klikovky. Takže když se pohne klikou správným směrem moch by bejt klid

Napsal: 20 srp 2016, 17:05
od jericho-3
A kola obou čerpadel jsou stejná i drážky v těch kolech na klínek?