Kompresor z 1.4 tsi plus turbo

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
janpelikanbk23
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2014, 21:01

Kompresor z 1.4 tsi plus turbo

Příspěvek od janpelikanbk23 »

neskousel nekdo pridelat na tdi motor i kompresor ? napadl me treba z 1.4 tsi a k tomu velky turbo myslite ze je to blbos ? mohlo by to jet pekne od spodu ne ?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Verim, ze to napadlo nejednoho z nas.

Me na pocatku milenia a ikdyz me to stalo hodne casu pochopil jsem, ze je to nesmysl tak jsem se uchylil k sekvencnimu twinturbu.

Zkus popremyslet jaka je ucinnost takoveho kompresoru a pochopis svuj omyl. Vem si, ze benzinu staci pul baru (efektivne) a jeho vykon silene naroste. To ale neni pripad vznetovych motoru. Ty potrebuji vyrazne vetsi tlaky na dosazeni rozumneho vykonu.

Aby to jelo odspodu a Ty dostal do motoru dostatek vzduchu, musel bys ho poradne zprevodovat ... a kdyz bys ho zprevodoval, tak pokud bys ho nevypinal tak bys ho pretocil. Navic, kompresory jako je napriklad EATON tak produkuji znacne mnozstvi tepla.

Kdyby tato myslenka mela jen sebemensi potencial tak uz by se objevila v seriovych autech a BMW by nevymyslelo triturbo.

Jediny kompresor na spodek, ktery ma vyznam tak je ten elektricky, ktery pouziva Audi ;)


Ten sehnat a zajistit dostatecne nabijeni baterii (48V, takze jedine rekuperace), to by byl zajimavy pocin a smer!

PS: navic, do bezneho mestskeho provozu nepouzitelne, je to hrozne ukvicene a kazdy (i uplne blby) policista by se Ti chtel hned dostat pod kapotu a poslat Te na prvni STK
Naposledy upravil(a) Forest dne 14 zář 2016, 23:35, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

no a taky ten z 1.4TSI by byl na 1.9 příliš malý, když už, tak spíš nějaký z Mercedesa 230K a řádně zpřevodovat... ale proč to dělat, když dnešní turba chodí tak dobře :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

turbo kamna power píše:z Mercedesa 230K
Kdyby o nej nekdo projevil zajem, mam ho nakoupeny doma, rad ho zpenezim (jedna se o opravdu skladny kousek se zajimavymi schopnostmi vhodnymi pro zazehovy motor, zadne velke hovado) ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
tantor-bn
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Odpovědi: 0
Registrován: 08 dub 2012, 10:59

Příspěvek od tantor-bn »

Jeden typek na fb to prave robi. Resp snaži sa :-)
Cupra TDI
janpelikanbk23
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2014, 21:01

Příspěvek od janpelikanbk23 »

dik za odpoved je to celkem logicky co pises skoda s tím tlakem u benzinu me to nedoslo :( biturbo tam nacpat a pak ho hlavne naucit v tom aute chodit je dost slozity chci nakou jednoduchou cestu :P tak se hold spokojim s turbem z 4.2 tdi a snad to bude tlacit od spodu nahoru :D
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

tantor-bn píše:Jeden typek na fb to prave robi. Resp snaži sa :-)
Snaha je skvela vec a je k uspechu potreba ale nema-li projekt oporu hlavne v teoretickych zakladech opirajicich se predevsim o fyzikalni zakony, je to pouze "junkyard art".

Ten "typek" (paklize myslis Lukase Roubala) je matlak a bastlir ktery bez spetky elementarnich znalosti proste "jen zkousi" (neco jako krizit kocku a psa - "vsak co oboji to ma rozmnozovaci organy, oba jsou to savci - kde je problem, ne woe?!"). Pritom by stacilo vzit si kompresorove mapy kompresoru a turba, ktere zvolil (mimochodem hodne nestastne HX40 bez regulace) a vedel by uz "od stolu", ze je to nesmysl.

Varoval jsem ho uplne stejne jako tady, nedal si rict a hlavne, stavi to z "odpadu" takze nelze ocekavat, ze by vzniklo neco jineho nezli zase jen odpad.

Opodstatneni vyse uvedeneho vidim v tom, ze kdyz jsem mu polozil nekolik zakladnich otazek (jejichz odpovedi jsou absolutnim zakladem pro takovy projekt), nebyl mi schopen odpovedet a aby se pred svym "obecenstvem stejne mentalni urovne" neponizil tak me radeji vyhodil ze skupiny (LOL)

Fakt, ze od te doby (pocatek cervence) je "ticho po pesince" mi dava zapravdu.

Myslim si, ze si s Kissiakosem sedli, protoze v tomto smeru jsou na stejne urovni (rofl)
janpelikanbk23 píše:dik za odpoved je to celkem logicky co pises skoda s tím tlakem u benzinu me to nedoslo :( biturbo tam nacpat a pak ho hlavne naucit v tom aute chodit je dost slozity chci nakou jednoduchou cestu :P tak se hold spokojim s turbem z 4.2 tdi a snad to bude tlacit od spodu nahoru :D
Prosim, rado se stalo - dobre, ze ses zeptal a neutopil v tom zbytecne penize, cas, usili a nervy.

Turbo ze 4,2 tdi je skvele, lepsi nezli "VB", dobra volba.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
janpelikanbk23
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2014, 21:01

Příspěvek od janpelikanbk23 »

je este nejake vhodnejsí turbo pro cca 200 koni ? jde me hlavne o celkovej prubeh napada me treba nejake turbo z 2.2 tdi instalace me je fuk klidne to ríznu a navarim na svody mam to na svoji octavii ktera se ted zadrela na klice takze si s autem pohraji pres zimu
Uživatelský avatar
mato8625
Přispěvovatel
Příspěvky: 389
Odpovědi: 0
Registrován: 02 črc 2008, 07:45
Bydliště: slovensko

Příspěvek od mato8625 »

GTB-1752VLK
VW G4 Variant TDI PD AXR ,chip 1??Kw-3??Nm,GT1749VB,kat.off,egr off,HP sporting
Škoda Fabia II 1,2 Htp
Fiat Ducato 2,3 Jtd (250)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

mato8625 píše:GTB-1752VLK
Nemam s timto turbodmychadlem zkusenost, nicmene si nemyslim, ze by dosahovalo lepsiho spodku nezli GTB1749VK. Pokud mas osobni zkusenost, budu rad (a ja verim, ze nejen ja), kdyz se podelis. Predem diky.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4283
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

a co třeba gtb1756vk ? to by nešlo ?
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Odpovědi: 0
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37

Příspěvek od Gardner »

Tak jiste ze by to slo, ale to obecne nema zas tak dobrej spodek jako 1749 a je spise do 230 nezli do 200, ale jsestli si stim ma cas pohrat, zkusil bych mozna jeste neco novejsiho, treba z rady GTD (chlazeni vodou, kulickova loziska).
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
janpelikanbk23
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2014, 21:01

Příspěvek od janpelikanbk23 »

kolik je realnej tlak co to turbo da GTB1749VK auto nemam na dení jezdení spís jen víkendove takze auto moc nenajede taky premyslím co mam pořídít za vstřiky jesi jen naky spicky firad nebo FB a nebo koupit jety AL vsřikovace jde o motor bxe 77 kw spodek motoru asz hlava s vackou arl
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“