Kompresor z 1.4 tsi plus turbo
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 116
- Registrován: 24 bře 2014, 21:01
Odpovědi: 0
Kompresor z 1.4 tsi plus turbo
neskousel nekdo pridelat na tdi motor i kompresor ? napadl me treba z 1.4 tsi a k tomu velky turbo myslite ze je to blbos ? mohlo by to jet pekne od spodu ne ?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Verim, ze to napadlo nejednoho z nas.
Me na pocatku milenia a ikdyz me to stalo hodne casu pochopil jsem, ze je to nesmysl tak jsem se uchylil k sekvencnimu twinturbu.
Zkus popremyslet jaka je ucinnost takoveho kompresoru a pochopis svuj omyl. Vem si, ze benzinu staci pul baru (efektivne) a jeho vykon silene naroste. To ale neni pripad vznetovych motoru. Ty potrebuji vyrazne vetsi tlaky na dosazeni rozumneho vykonu.
Aby to jelo odspodu a Ty dostal do motoru dostatek vzduchu, musel bys ho poradne zprevodovat ... a kdyz bys ho zprevodoval, tak pokud bys ho nevypinal tak bys ho pretocil. Navic, kompresory jako je napriklad EATON tak produkuji znacne mnozstvi tepla.
Kdyby tato myslenka mela jen sebemensi potencial tak uz by se objevila v seriovych autech a BMW by nevymyslelo triturbo.
Jediny kompresor na spodek, ktery ma vyznam tak je ten elektricky, ktery pouziva Audi
Ten sehnat a zajistit dostatecne nabijeni baterii (48V, takze jedine rekuperace), to by byl zajimavy pocin a smer!
PS: navic, do bezneho mestskeho provozu nepouzitelne, je to hrozne ukvicene a kazdy (i uplne blby) policista by se Ti chtel hned dostat pod kapotu a poslat Te na prvni STK
Me na pocatku milenia a ikdyz me to stalo hodne casu pochopil jsem, ze je to nesmysl tak jsem se uchylil k sekvencnimu twinturbu.
Zkus popremyslet jaka je ucinnost takoveho kompresoru a pochopis svuj omyl. Vem si, ze benzinu staci pul baru (efektivne) a jeho vykon silene naroste. To ale neni pripad vznetovych motoru. Ty potrebuji vyrazne vetsi tlaky na dosazeni rozumneho vykonu.
Aby to jelo odspodu a Ty dostal do motoru dostatek vzduchu, musel bys ho poradne zprevodovat ... a kdyz bys ho zprevodoval, tak pokud bys ho nevypinal tak bys ho pretocil. Navic, kompresory jako je napriklad EATON tak produkuji znacne mnozstvi tepla.
Kdyby tato myslenka mela jen sebemensi potencial tak uz by se objevila v seriovych autech a BMW by nevymyslelo triturbo.
Jediny kompresor na spodek, ktery ma vyznam tak je ten elektricky, ktery pouziva Audi

Ten sehnat a zajistit dostatecne nabijeni baterii (48V, takze jedine rekuperace), to by byl zajimavy pocin a smer!
PS: navic, do bezneho mestskeho provozu nepouzitelne, je to hrozne ukvicene a kazdy (i uplne blby) policista by se Ti chtel hned dostat pod kapotu a poslat Te na prvni STK
Naposledy upravil(a) Forest dne 14 zář 2016, 23:35, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
no a taky ten z 1.4TSI by byl na 1.9 příliš malý, když už, tak spíš nějaký z Mercedesa 230K a řádně zpřevodovat... ale proč to dělat, když dnešní turba chodí tak dobře 

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Kdyby o nej nekdo projevil zajem, mam ho nakoupeny doma, rad ho zpenezim (jedna se o opravdu skladny kousek se zajimavymi schopnostmi vhodnymi pro zazehovy motor, zadne velke hovado)turbo kamna power píše:z Mercedesa 230K

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 116
- Registrován: 24 bře 2014, 21:01
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Snaha je skvela vec a je k uspechu potreba ale nema-li projekt oporu hlavne v teoretickych zakladech opirajicich se predevsim o fyzikalni zakony, je to pouze "junkyard art".tantor-bn píše:Jeden typek na fb to prave robi. Resp snaži sa
Ten "typek" (paklize myslis Lukase Roubala) je matlak a bastlir ktery bez spetky elementarnich znalosti proste "jen zkousi" (neco jako krizit kocku a psa - "vsak co oboji to ma rozmnozovaci organy, oba jsou to savci - kde je problem, ne woe?!"). Pritom by stacilo vzit si kompresorove mapy kompresoru a turba, ktere zvolil (mimochodem hodne nestastne HX40 bez regulace) a vedel by uz "od stolu", ze je to nesmysl.
Varoval jsem ho uplne stejne jako tady, nedal si rict a hlavne, stavi to z "odpadu" takze nelze ocekavat, ze by vzniklo neco jineho nezli zase jen odpad.
Opodstatneni vyse uvedeneho vidim v tom, ze kdyz jsem mu polozil nekolik zakladnich otazek (jejichz odpovedi jsou absolutnim zakladem pro takovy projekt), nebyl mi schopen odpovedet a aby se pred svym "obecenstvem stejne mentalni urovne" neponizil tak me radeji vyhodil ze skupiny

Fakt, ze od te doby (pocatek cervence) je "ticho po pesince" mi dava zapravdu.
Myslim si, ze si s Kissiakosem sedli, protoze v tomto smeru jsou na stejne urovni

Prosim, rado se stalo - dobre, ze ses zeptal a neutopil v tom zbytecne penize, cas, usili a nervy.janpelikanbk23 píše:dik za odpoved je to celkem logicky co pises skoda s tím tlakem u benzinu me to nedoslobiturbo tam nacpat a pak ho hlavne naucit v tom aute chodit je dost slozity chci nakou jednoduchou cestu
tak se hold spokojim s turbem z 4.2 tdi a snad to bude tlacit od spodu nahoru
Turbo ze 4,2 tdi je skvele, lepsi nezli "VB", dobra volba.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 116
- Registrován: 24 bře 2014, 21:01
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Nemam s timto turbodmychadlem zkusenost, nicmene si nemyslim, ze by dosahovalo lepsiho spodku nezli GTB1749VK. Pokud mas osobni zkusenost, budu rad (a ja verim, ze nejen ja), kdyz se podelis. Predem diky.mato8625 píše:GTB-1752VLK
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 116
- Registrován: 24 bře 2014, 21:01
Odpovědi: 0