Stránka 1 z 1
Kompresor z 1.4 tsi plus turbo
Napsal: 14 zář 2016, 12:59
od janpelikanbk23
neskousel nekdo pridelat na tdi motor i kompresor ? napadl me treba z 1.4 tsi a k tomu velky turbo myslite ze je to blbos ? mohlo by to jet pekne od spodu ne ?
Napsal: 14 zář 2016, 23:13
od Forest
Verim, ze to napadlo nejednoho z nas.
Me na pocatku milenia a ikdyz me to stalo hodne casu pochopil jsem, ze je to nesmysl tak jsem se uchylil k sekvencnimu twinturbu.
Zkus popremyslet jaka je ucinnost takoveho kompresoru a pochopis svuj omyl. Vem si, ze benzinu staci pul baru (efektivne) a jeho vykon silene naroste. To ale neni pripad vznetovych motoru. Ty potrebuji vyrazne vetsi tlaky na dosazeni rozumneho vykonu.
Aby to jelo odspodu a Ty dostal do motoru dostatek vzduchu, musel bys ho poradne zprevodovat ... a kdyz bys ho zprevodoval, tak pokud bys ho nevypinal tak bys ho pretocil. Navic, kompresory jako je napriklad EATON tak produkuji znacne mnozstvi tepla.
Kdyby tato myslenka mela jen sebemensi potencial tak uz by se objevila v seriovych autech a BMW by nevymyslelo triturbo.
Jediny kompresor na spodek, ktery ma vyznam tak je ten elektricky, ktery pouziva Audi
Ten sehnat a zajistit dostatecne nabijeni baterii (48V, takze jedine rekuperace), to by byl zajimavy pocin a smer!
PS: navic, do bezneho mestskeho provozu nepouzitelne, je to hrozne ukvicene a kazdy (i uplne blby) policista by se Ti chtel hned dostat pod kapotu a poslat Te na prvni STK
Napsal: 14 zář 2016, 23:19
od turbo kamna power
no a taky ten z 1.4TSI by byl na 1.9 příliš malý, když už, tak spíš nějaký z Mercedesa 230K a řádně zpřevodovat... ale proč to dělat, když dnešní turba chodí tak dobře

Napsal: 14 zář 2016, 23:42
od Forest
turbo kamna power píše:z Mercedesa 230K
Kdyby o nej nekdo projevil zajem, mam ho nakoupeny doma, rad ho zpenezim (jedna se o opravdu skladny kousek se zajimavymi schopnostmi vhodnymi pro zazehovy motor, zadne velke hovado)

Napsal: 15 zář 2016, 07:53
od tantor-bn
Jeden typek na fb to prave robi. Resp snaži sa

Napsal: 15 zář 2016, 08:23
od janpelikanbk23
dik za odpoved je to celkem logicky co pises skoda s tím tlakem u benzinu me to nedoslo

biturbo tam nacpat a pak ho hlavne naucit v tom aute chodit je dost slozity chci nakou jednoduchou cestu

tak se hold spokojim s turbem z 4.2 tdi a snad to bude tlacit od spodu nahoru

Napsal: 15 zář 2016, 08:28
od Forest
tantor-bn píše:Jeden typek na fb to prave robi. Resp snaži sa

Snaha je skvela vec a je k uspechu potreba ale nema-li projekt oporu hlavne v teoretickych zakladech opirajicich se predevsim o fyzikalni zakony, je to pouze "
junkyard art".
Ten "typek" (paklize myslis Lukase Roubala) je matlak a bastlir ktery bez spetky elementarnich znalosti proste "jen zkousi" (neco jako krizit kocku a psa - "vsak co oboji to ma rozmnozovaci organy, oba jsou to savci - kde je problem, ne woe?!"). Pritom by stacilo vzit si kompresorove mapy kompresoru a turba, ktere zvolil (mimochodem hodne nestastne HX40 bez regulace) a vedel by uz "od stolu", ze je to nesmysl.
Varoval jsem ho uplne stejne jako tady, nedal si rict a hlavne, stavi to z "odpadu" takze nelze ocekavat, ze by vzniklo neco jineho nezli zase jen odpad.
Opodstatneni vyse uvedeneho vidim v tom, ze kdyz jsem mu polozil nekolik zakladnich otazek (jejichz odpovedi jsou absolutnim zakladem pro takovy projekt), nebyl mi schopen odpovedet a aby se pred svym "obecenstvem stejne mentalni urovne" neponizil tak me radeji vyhodil ze skupiny
Fakt, ze od te doby (pocatek cervence) je "ticho po pesince" mi dava zapravdu.
Myslim si, ze si s Kissiakosem sedli, protoze v tomto smeru jsou na stejne urovni
janpelikanbk23 píše:dik za odpoved je to celkem logicky co pises skoda s tím tlakem u benzinu me to nedoslo

biturbo tam nacpat a pak ho hlavne naucit v tom aute chodit je dost slozity chci nakou jednoduchou cestu

tak se hold spokojim s turbem z 4.2 tdi a snad to bude tlacit od spodu nahoru

Prosim, rado se stalo - dobre, ze ses zeptal a neutopil v tom zbytecne penize, cas, usili a nervy.
Turbo ze 4,2 tdi je skvele, lepsi nezli "VB", dobra volba.
Napsal: 16 zář 2016, 12:24
od janpelikanbk23
je este nejake vhodnejsí turbo pro cca 200 koni ? jde me hlavne o celkovej prubeh napada me treba nejake turbo z 2.2 tdi instalace me je fuk klidne to ríznu a navarim na svody mam to na svoji octavii ktera se ted zadrela na klice takze si s autem pohraji pres zimu
Napsal: 16 zář 2016, 15:04
od mato8625
GTB-1752VLK
Napsal: 16 zář 2016, 15:12
od Forest
mato8625 píše:GTB-1752VLK
Nemam s timto turbodmychadlem zkusenost, nicmene si nemyslim, ze by dosahovalo lepsiho spodku nezli GTB1749VK. Pokud mas osobni zkusenost, budu rad (a ja verim, ze nejen ja), kdyz se podelis. Predem diky.
Napsal: 17 zář 2016, 11:29
od Jarda S.
a co třeba gtb1756vk ? to by nešlo ?
Napsal: 17 zář 2016, 15:01
od Gardner
Tak jiste ze by to slo, ale to obecne nema zas tak dobrej spodek jako 1749 a je spise do 230 nezli do 200, ale jsestli si stim ma cas pohrat, zkusil bych mozna jeste neco novejsiho, treba z rady GTD (chlazeni vodou, kulickova loziska).
Napsal: 24 zář 2016, 09:49
od janpelikanbk23
kolik je realnej tlak co to turbo da GTB1749VK auto nemam na dení jezdení spís jen víkendove takze auto moc nenajede taky premyslím co mam pořídít za vstřiky jesi jen naky spicky firad nebo FB a nebo koupit jety AL vsřikovace jde o motor bxe 77 kw spodek motoru asz hlava s vackou arl