Odmontovaní ramena stěrače

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Odmontovaní ramena stěrače

Příspěvek od Matrix »

Ahojda, tohle je teda trochu mimomísovka, ale potřebuju radu. Chtěl jsem si vyměnit kabinový filtr vzduchu. Myslel jsem že to bude asi na minutku práce... Ale po nahlédnutí do příručky sem zjistil, že se musí odmontovat i rameno stěrače, aby se dala odendat ta plastová krytka pod kterou je ten filtr. Problém nastal ve chvíli, kdy jsem odšrouboval šroub co drží to rameno, rameno pak nechc vůbec dolů, zkoušel jsem to prostříknout nějakýma povolovačema, poklepávat kladívkem, ale nic... je to naražený asi na kónusu a drží to jak sviňa (wallbash) . Nemáte někdo radu jak to z toho dostat, bez použití nějakého spešl nářadí ???

P.S. - se divím že to neudělali ještě složitější... třeba že by se musel vymontovat celej motor i s převodovkou z kastle (LOL), tohle fakt nedomysleli.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

No, mne hodne pomohlo sklopit sterac, protoze dokud se opira o sklo, tak paci na ten konus malicko pod uhlem a nejde to. Sklopit a chytit pevne za tu spodni cast a "zaviklat". A je venku.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Zkusel jsem... nic (wallbash)
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Dussič
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 24 led 2006, 08:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Č.B.

Příspěvek od Dussič »

Ahoj , já to také sundaval a povedlo se mi to až stahovákem na kulové čepy. Nic vhodnějšího jsem po ruce neměl.
octávia 66KW r.2000
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Tak stahovák bohužel nemám :(
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Pepe Karita
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 19 úno 2006, 23:26
Odpovědi: 0
Bydliště: LBC

Příspěvek od Pepe Karita »

Tak kvůli tomu jsem si nekoupil oftáfku
octule 2.0 BKD
Uživatelský avatar
Naldo
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 23 led 2006, 15:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Naldo »

Kabinový filtr jsem už párkrát měnil a stěrač jsem nikdy dolů nedával. Pouze odklopil a šlo to. Akorát ty plasty jsou dva druhy dle roku výroby -novější je nacvaknutí -je potřeba dávat pozor aby to neprasklo ten starší je na takové palstové šrouby-šlo mi to na obou typech aniž bych dával dolu stěrač.
Octavia Combi 1.9 TDI 81kW, AHF
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

No joo, to nejde, protože ten stěrač prochází skrz ten plast a díky tomu to nejde jen odklopit...
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Hm, tohle se mi stalo když jsem prvně sundaval raménko na Fábii, taky jsem se s tím mordoval a nic, nakonec jsem udělal takovej stahováček.
Ono pokud je to torpédo vcelku, tak stěrače dolů musej.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Jetli tím myslíš ten plastovej kryt co doléhá na sklo, tak ten v celku mám... A ani ramínko stěrače není nějak dělené... Prostě úplně na prd... A z čeho jsi ten stahovák udělal ???
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Naldo
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 23 led 2006, 15:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Naldo »

Já jsem měl ty plasty vždycky ze dvou dílů. Netušil jsem, že se to dělá(dělalo) dohromady.
Octavia Combi 1.9 TDI 81kW, AHF
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Tak to si to pujdu znovu prohlednout,ale zadny spoj jsem tam nenasel.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Z havy si to nepamatuju, GIII má torpédo dělený a tuším že stará Oct. taky, ale to si nejsem jistej.
Jinak ten stahovák jsem udělal z kusu plocháče a dvou příchytek na vodítka výtahu, což asi u 99% z vás nehrozí. Ono je totiž naprd, že u levého stěrače docela překáží kapota, a u fábie je to ještě horší.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

100% to de vyměnit bez sundání toho stěrače, teda pokud je to určitě Octávka, ve předu to má takovej okřídlenej šíp, zelenej. :D
Uživatelský avatar
Naldo
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 23 led 2006, 15:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Naldo »

Ten plast je ze dvou dílů-levá strana vesměru jízdy-v ní jsou oba stěrače-pravá strana ve směru jízdy je bez děr.tzn neprochází jí žádný stěrač. Prostě vyloupneš jen tu pravou stranu.
Octavia Combi 1.9 TDI 81kW, AHF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“