Stránka 1 z 3
1.5 dCi - v mrazu jen točí, nechytne
Napsal: 08 led 2017, 17:55
od joyride
Pánové, mám na Vás dotaz. U Renaultu Kangoo II. (1.5 dCi, 63kW) řešíme následující:
Po delšim odstavení (stačí přes noc), když je venku zima, auto jen točí a nechytne. Nemá ani snahu chytnout. Pak po několika dnech člověk přijde, auto trošku dýl točí, ale najednou chytne. Jakmile chytne, už pak startuje normálně na otočení. Takhle vydrží fungovat 3-4 dny, následně vše znovu.
Na roztažení ale chytne hned.
Už měněno/zkoušeno:
- paliv. filtr
- žhavičky
- baterie
- lepší nafta
- aditiva
...
Bylo ve dvou servisech, tlaky prý OK, rail OK, kostra OK, naftu to dává,... Na diagnostice bez chyb. Pouze u "teploty paliva" svítí soustavně nula. Ale pokud jsme našli správně, toto novější Kangoo čidlo teploty paliva nemá (narozdíl od staršího Kangoo).
Má někdo nějakej nápad? Nebo tuší někdo, kde teplotu paliva auto měří?
Díky...
Napsal: 09 led 2017, 13:37
od roman1648
jestli chytne na roztažení hned tak starter
i když se zdá že točí, tak netočí jak by měl...
Napsal: 09 led 2017, 13:45
od joyride
Startér by souvisel s teplotou?
Napsal: 09 led 2017, 13:52
od Marek77
S teplotou až tolik ne. Ale jde o něco jiného.
Pokud startér odebírá moc proudu (třeba se přidírá, má vůle v uložení rotoru apod.) a roztáčí ztuhlý nenamazaný motor, může na baterce poklesnout napětí pod určitou mez (dejme tomu pod 10,5V, což je u mnoha aut hraniční hodnota) a jednotka nedá povel ke vstřiku paliva. Roztažením žádný startér proud neodebírá, napětí bude nad 12V a vše funguje. Stejně tak po delším startování, kdy motor se promaže a mírně uvolní, čímž se sníží jeho odpor a startér postupně nežere tolik, napětí malinečko naroste (nad tu kritickou hodnotu) a dá to naftu.
Stává se poměrně často.
Napsal: 09 led 2017, 13:58
od roman1648
přesně, líp bych to nenapsal
díky Máro

Napsal: 09 led 2017, 14:04
od Marek77
Služebník.....

Napsal: 09 led 2017, 14:05
od roman1648
hele nechceš Dustera 1.5DCi s ojnicí venku ?
v sobotu dojela paní na odtahovce

Napsal: 10 led 2017, 12:12
od joyride
Tak včera dán na zkoušku kompletní nový startér. Auto poté startovalo (ale to spíš přisuzuju teple v servisu).
Původní vypadá v pořádku.
Nicméně ráno se celá scenérie opakovala, auto jen točí, ale nechytne (venku -4).
Tudíž startérem to nebylo, takže další návrhy?

Napsal: 10 led 2017, 12:19
od chosepm
a když to konečně chytne po delším startu, tak z výfuku vylítne co?
Napsal: 10 led 2017, 12:57
od joyride
Nevyletne vubec nic. Normalni start bez koure, apod.
Napsal: 10 led 2017, 13:34
od zx10r
Zkusit vytáhnout je víčko nádrže něco podobného jsem řešil na cliu a když se jezdilo bez víčka tak vše OK.
Napsal: 10 led 2017, 17:42
od bepa
A žhaví to na svíčkách?
Napsal: 10 led 2017, 17:48
od joyride
Zkoušelo se v servisu, žhaví.
K víčku nádrže - zkusíme.
Díky všem.
Napsal: 10 led 2017, 18:26
od jericho-3
Pokud to chytne na lano, tak je to asi jak píše Marek 77, protože škubnutí na laně a chytnutí buď nahradí slabou kompresi, což asi není tento případ, ale zaručí, že soustava má proudu, co hrdlo ráčí, který jinak sežere startování starterem. Je možné, že to díky poklesu proudu nedává naftu, protože pokud ano, musí z výfuku něco jít..Ta nespálená nafta se nemá kam zašít..Já si koupil digitální voltmetřík, který se zastrčí do zásuvky zapalovače /200kč/a řidič ví, v jakém je zaprvé baterka stavu a zadruhé, jak baterie při startu poklesne..Zrovna dnes jsem jel asi po 14 dnech, baterku jsem preventivně dobil, po sundání dobíječky jsem měl 13,5 V na baterce, po nažhavení 11,2 a při startování 9,6 V..Jelikož mám TD , tak to stačí, ale u elektroniky je to už průser, je to prostě málo....

Napsal: 10 led 2017, 18:41
od chosepm
Mrkni ještě kde je snímač na klice, jak vypadá vedení, a jak daleko od toho je kabel ke starteru a kostry...
Snímač teploty paliva máš v SZ.