Stránka 1 z 3
Spatne studené start VW Bora 1.9 PD 85Kw
Napsal: 04 úno 2017, 15:18
od Boratt234
Ahojte zdravím vás, vlastním boru r.v. 2001 1.9 PD85 kW+chip, najeto 250tis, auto proběhlo větším servisem a od ty doby špatně startuje za studena, ale pouze první start. Pak chytá na brnk, jak auto stojí přes noc ráno opět první start špatný. Na autě proběhlo .: Go hlavy (ventily, gufirka ventilu, vložkování pro vstriky, srovnani, tlakovani,...) Samozřejmě nové veškeré těsnění (pod hlavou, gumičky +podložky pod vstriky, výfukove, saci, pod tandemové čerpadlo, příruby vody, ventil víko, gufera pod rozvody,...) Nové šálky + nova vacka (odborné usazeno) nové rozvody i s vodní pumpou nastavené na přípravky, nové zhavice + zhavice pro předehřevu vody, zaslepen EGR + vypnutí v jednotce, už jsem vyzkoušel .: Diagnostika nic nepíše, 2X výměna gumiček a podložek pod vstriky, 2X palivový filtr, 2X ventil na palivovém filtru, spetny palivový ventil co je na hadici od filtru k tandemu, zkusil jsem i druhý tandem z auta do startuje na brnk,podávací čerpadlo tlačí cca 3bar, už vážně nevím jak dál děkuji za rady a nápady
Napsal: 04 úno 2017, 20:16
od stanomx
korekcie po štarte kanál 13 a 23
kanál 4, 4té políčko
a niekde tam je aj coolant temp, tak ci to +- sedi
Napsal: 04 úno 2017, 20:58
od Velký metař
udelej co ti radi vyse stanomx, uvidis aspon trochu v jakem stavu jsou vstriky a nastaveni klika - vacka atd. a urcite bych skontroloval jak jsou na tom tlaky ve valcich a jeste mrkni jestli je OK ta lista na zhavkach , jestli ti vubec jde proud na zhavky
Napsal: 05 úno 2017, 15:57
od Octavak1.9 96kw
od kolika stupnu to spatne startuje?taky bych to videl na spatne tlaky ve valcich
Napsal: 05 úno 2017, 20:44
od Jirka84
zkus koupit poradny pevnostní srouby na vstriky.ty originály stojí za hovno.
Napsal: 05 úno 2017, 21:14
od Car diag
Silové kabely a kostra jsou v pořádku, baterka také?
Starter toči dobře?
Napsal: 06 úno 2017, 06:42
od Boratt234
Na diagnostiku se dostanu zítra zkusím kouknout a dám vědět
Napsal: 06 úno 2017, 17:33
od stanomx
Octavak1.9 96kw píše:od kolika stupnu to spatne startuje?taky bych to videl na spatne tlaky ve valcich
v lete mi to štartovalo dobre hocjako, v zime je vidno rozdiel už aj keď je tam +/- 3 stupne, a s +8 to nechcelo vôbec naštartovať... až po asi dvoch minutovych točkách
Napsal: 06 úno 2017, 20:12
od Boratt234
Zhavice jsou všechny nový a po testu žhaví krásné, když je pod -10 startují třeba i na 10x než začne pochytavat, tedka když se oteplylo tak se to dá natočit tak na potřetí , baterie je stará cca 4mesice a startér točí jak ďábel , po startu to zní jak když vynechává jeden válec pak se chytne a jede, za jízdy tahne pěkně plynule žádné kuckani ani žádná prodleva jede perfektně, jeyteb jsem zapomel je tam i nová elektroinstalace vstřiku. Zítra zkusím diagnostiku a změřit tlaky nevíte někdo náhodou kolik by tam mělo cca být bar? Mohli by to třeba dělat i vstriky? Že by nějakej netesnil a kapal? Jen taková teorie
Napsal: 06 úno 2017, 21:31
od Octavak1.9 96kw
ideal je 25-30bar treba ja mam na 1.9tdi 85kw jen 18bar a se starty je problem.prodlouzenim doby zhaveni se startovani o dost zlepsilo.jeste ze mam auto v garazi a trapim ho jen jednou za den, ostatni starty během dne uz v pohode.
Napsal: 06 úno 2017, 21:33
od Velký metař
No udelej nejdriv tu diagnostiku , jinak se dal nehnes . Vstriky jsou na kanalu 13 a mely byt co nejblize k nule , potom si dej 4kanal a policko 4 ti ukaze synchronizaci vacka a klika , taktez by to melo byt co nejblize k nule .
Potom urcite zmer ty kompresni tlaky na teplem motoru , idealne by mely mit kolem 30 bar , +- 2 bar a valce mezi sebou idealne zadny velky rozdil , kdysi jsem tady vycetl ze tak max rozdil do 4 bar( treba tlaky 32 30 31 28 ) , pak uz je neco spatne a je treba se na valec a pist ktery ma vetsi rozdil tlaku oproti ostanim podivat , mezni hodnota je tusim 19 bar , ale urcite to je uz malo .
Pak asi bych kontaktoval nejakeho elektrikare ktery ma trochu vybaveni , aby ti zmeril klestovym merakem jestli opravdu do tech zhavek jde proud co ma , ze zhavky zhavi nekde na baterce jeste nic neznamena. Klidne muze byt po smrti ta lista na zhavkach
A urcite bych jeste zkusil napruzit kontakty na vstrikovacich
Tohle aspon udelej , nestoji to skoro nic . Pak se muze badat dal .
Napsal: 07 úno 2017, 09:46
od stanomx
neviem naco cakas, hned v prvom prispevku mas vpodstate vysvetlene co skontrolovat, a to že žhaviče žhavia neznamena, že musia byť funkčné - žhaviaca lišta, prechodovy odpor fajky atď...
zajdi stym radsej kniekomu kto tomu rozumie, napr. odtialto sa ti niekto ponukne ak povies odkial si.
Mne keby niekto spravil takuto "generalku" tak by som mu jebol blok do hlavy.
Napsal: 08 úno 2017, 06:51
od Boratt234
stanomx píše:korekcie po štarte kanál 13 a 23
kanál 4, 4té políčko
a niekde tam je aj coolant temp, tak ci to +- sedi
Jak koukám nějaká chyba na vstrikach, ale může to způsobovat špatne studené starty? Ještě dnes večer odstavíme auto a zítra zkusím ještě tlaky ve válcích
Napsal: 08 úno 2017, 07:38
od george40
dal jsi tam správné žhaviče ? Existují dva typy žhavičů s rozdílnou délkou žhavíví armatury - v závislosti na typu mororu (datumu jeho výroby). Když se použijí žhaviče s armaturou 20mm místo 25mm, tak je při startu v zimě problém...
Napsal: 08 úno 2017, 07:57
od Octavak1.9 96kw
ty hodnoty se me zdaji byt ok.rozhodne nic aby to melo vliv na starty.kdyz mu to spatne startuje i pri 8st tak to zhavkama nebube.a tlaky bych meril za studena kdyz je problem se studenyma startama,nafta nepada?