renault scenic studeny nejde nastartovat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

renault scenic studeny nejde nastartovat

Příspěvek od oregan »

Prijela ke me pani se scenikem rv 2006 1,6 16v.
Vozidlo ma problem,ze pokud stoji delsi dobi,napriklad pres noc tak druhy den vozidlo chytne az na 6 - 10pokus.
vozidlo ma startovani na tlacitlo.Tlacitko se zmackne a starter toci treba 6 - 8 vterin a vozidlo nechytne.Radeji se zmackne tlacitko na vypnuti startovani a zmackne se znovu,aby neshorel starter.
Vzdy jakmile to nechce chytnout,tak neco boucha jakoby od rozvodu.Nemuze to delat hydralicky kolo?
Jakmile to chytne,tak to potom uz normalne chyta.
Pise to zavadu:
DF080 - OVLADANI VACKOVEHO HRIDELE OVLADANI VNE

ZDE je to v originale Z launche:
df080 camshaft dephaser circuit control outside

za motorem nekde unika strasne spousta oleje,ale nevim odkud to jde,jelikoz je oleje vsude po cely motoru.

Resil jste nekdo takocou zavadu?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

No skúsenosť presne s takouto závadou nemám, ale podľa toho čo píšeš tak by mohol byť problém v remeniciach, myslím že je to podobný systém ako napr. Opel
Možno by som na tvojom mieste skúsil ráno keď to nebude chcieť chytiť zmerať signál kľuka-vačka a potom keď to na ten 6-10 pokus začne chytať tak ho porovnať či zbadáš nejaký posun.
To búchanie od rozvodov by tomu celkom nahrávalo.
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od oregan »

Marek001 píše:No skúsenosť presne s takouto závadou nemám, ale podľa toho čo píšeš tak by mohol byť problém v remeniciach, myslím že je to podobný systém ako napr. Opel
Možno by som na tvojom mieste skúsil ráno keď to nebude chcieť chytiť zmerať signál kľuka-vačka a potom keď to na ten 6-10 pokus začne chytať tak ho porovnať či zbadáš nejaký posun.
To búchanie od rozvodov by tomu celkom nahrávalo.
nevis jak to hydrokolo pracuje?Z motoru tece zezadu strasne oleje,nemuze byt treba pri prvnich startech maly tlak oleje a to hydrokolo nema tlak oleje?Nebo jaky je princip?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Vnútri remenice sú komory s lamelami do ktorých ide olej pod tlakom a ovláda to elektromagnetický ventil striedou podľa potreby. A ten olej tečie z pod tej remenice alebo odkiaľ? Skús to umyť a odsledovať. Keď ale býva remenica KO tak sa to prejavuje tak že motor chytí a dajme tomu dve-tri sekundy sa ako keby háda/klepe a potom začne ísť normálne. Ten Scenic má variabilnú remenicu len saciu, či nie? Ja by som fakt skúsil zmerať tie signály keď to ide oproti tým kedy to nechytá a od toho by som sa odrazil. Samotný tlak oleja v sústave sa mi nechce veriť že by to spôsoboval.
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od oregan »

Marek001 píše:Vnútri remenice sú komory s lamelami do ktorých ide olej pod tlakom a ovláda to elektromagnetický ventil striedou podľa potreby. A ten olej tečie z pod tej remenice alebo odkiaľ? Skús to umyť a odsledovať. Keď ale býva remenica KO tak sa to prejavuje tak že motor chytí a dajme tomu dve-tri sekundy sa ako keby háda/klepe a potom začne ísť normálne. Ten Scenic má variabilnú remenicu len saciu, či nie? Ja by som fakt skúsil zmerať tie signály keď to ide oproti tým kedy to nechytá a od toho by som sa odrazil. Samotný tlak oleja v sústave sa mi nechce veriť že by to spôsoboval.
jen pro zajimavost kde najdu ten elektromagneticky ventil?Pri startu musi pracovat o hydrokolo a nebo pracuje az ve vyssich otackach?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ten ventil je za víčkom ako sa nalieva olej. Pri štarte neviem (skús pozrieť akou striedou ho RJ ovláda a či vôbec, v meraných hodnotách by to niekde malo byť) ale všeobecne pri nízkych otáčkach natáča vačku dozadu a vo vysokých dopredu. V meraných hodnotách by všetko malo byť vidieť, alebo ak sa ti chce napichni skopom ten regulačný ventil, kľuku, vačku a hneď uvidíš ako sa to chová. Problém pri tých štartoch býva že tá remenica je vybehaná a vytečie z nej olej a preto nejaký čas po štarte je motor rozhádaný kým sa natlakuje a keď už je vybehaná extrémne aj za tepla ide ako diesel. Remenice som menil viackrát na Oploch, ale nikdy sa nestávalo že by motor nechytal, len to rachotilo resp. bol zlý volnobeh ako som písal, na Renaulte som kedysi menil len ten ventil ale tam bol vtedy myslím skrat na kostru alebo niečo také už neviem presne, ale ten motor chytal dobre akurát bol hnilý a nešiel do otáčok. Daj vedieť čo si nakoniec zistil.
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od oregan »

tak ted budu na tom delat rozvody.ocistil jsem snimac kliky ktery byl zabordelovanej od oleje a zatim starty ok.Jinak zezadu za motorem strasne tece olej.Kdyz sundam spodni kryt motoru tak je plnej oleje.Celej motor je poblitej az dolu,dozadu vede plastovy sani a neni za motor vubec videt.Netrpely na neco tyhle motory?ze by nekde unikal olej?Vubec nechapu z ceho by to mohlo tyct.Kdyz se podivam na bok bloku u prevodovky,tak je tam plastova kaplicka ve ktery je termostat a na ty plastovy kaplicce je taky olej.ale nad kaplickou nad hlavou je sucho.Nechapu kudy to tece:-( nemate nekdo nejaky napad?Dekuji
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“