Nerovnomerné opotrebenie kotúčov

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Nerovnomerné opotrebenie kotúčov

Příspěvek od Hacman »

Zdravím, z vonkajšej strany mám predný ľavý aj pravý kotúč vyleštený ukážkovo po celej ploche ale z vnútornej je ľavý kotúč lesklý tak na 30% plochy a pravý na 50%, zvyšok je zahrdzavený. Čo som našiel na fórach tak všetci riešili nerovnomerné opotrebovanie práve na vonkajšej strane kotúča, čo vraj spôsobovali napr. zahrdzavené vodiace čapy alebo vybité púzdra čapov. Mne však naopak robí problém vnútorná strana a neviem si to vysvetliť. Uvažujem, že ak by sa riadne nehýbali piestiky na strmeňoch, tak by potom riadne nedotláčalo brzdové platničky ani na vonkajšej strane. Jeden strmeň som zhodil dolu a vonkajšia platnička bola hladká ale vnútorná bola drsná, vypadaná. Kotúče sú Brembo max, platničky Textar a majú najazdené cca 15.000 km.
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33608
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

problém je v tom že pokud máš auto nové tento efekt nenajdeš kotouče vyleštěné po celé ploše,


jak tyto brzdy nahradíš bude to stát za pi.ču a přesně jak píšeš (LOL)
Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Příspěvek od Hacman »

Tento problém teda jednoducho nastane po výmene kotúčov bez ohľadu na použitú značku a nejde odstrániť?
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

zadní kotouče a dědkostyl jízdy si moc nerozumí (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33608
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Hacman píše:Tento problém teda jednoducho nastane po výmene kotúčov bez ohľadu na použitú značku a nejde odstrániť?
nejde :roll:
Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Příspěvek od Hacman »

a ja som už uvažoval, že dám nové strmene, kotúče...?!?
Jarda S. píše:zadní kotouče a dědkostyl jízdy si moc nerozumí (hm)
Ale ja píšem o predných.
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Úvaha , že na novom aute sa problém nevyskytuje , je správna , pretože výrobca používa kotúče a platne ktoré k sebe pasujú .Pri výmene je správne použiť kotúče a platne od toho istého výrobcu , pričom je dobré akceptovať jeho doporučenia o vhodnosti pre jazdný režim . Zjednodušene možno povedať , že najvýkonnejšie závodné brzdy na bežnom aute nebudú brzdiť dobre , pretože nedosiahneš teplotu pri ktorej sú najvýkonnejšie .
V Tvojom prípade odhadujem , že platne sú príliš tvrdé a nerozumejú si s kotúčmi . Navrhujem kúpiť lacné platne ( bývajú spravidla mäkšie ) a sledovať ich účinok .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Příspěvek od Hacman »

Ak sú platničky tvrdé, čo môže byť, tak prečo ale derie zle iba jednu stranu kotúča? Skúsim dať kotúče prefrézovať na PRO-CUT a platničky vymením za Bremba a uvidím, čo to spravi. Ináč tie originál kotúče som menil, lebo boli v katastrofálnom stave. Samá ryha a platničky ani nehovorím, ako keby ich myši vyžrali.
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Jednu stranu derie spravidla vtedy , ak nie sú dosť pohyblivé strmene a nedokážu sa po uvolnení brzdy vrátiť pôsobením o krúžku vo valčeku .Vonkajšia strana potom trie o kotúč , až kým sa pôsobením nerovnosti kotúča neuvoľní. Presvedčiť sa môžeš ak na zodvihnutom kolese zabrzdíš ( pri naštartovanom motore ) a po uvolnení brzdy skúsiš potočiť kolesom .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33608
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="senioring1"] viděl jsem víc brzd kde pístek krásně zajíždě, vodítka šli ok, destičky se hýbali a na vnitřní straně 3 cm vyrezlý pásek, výbec to nedokážu vysvětlit
Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Příspěvek od Hacman »

Vyskúšam to, ale myslím, že by strmene nemali chodiť ťažko, lebo vodiace čapy sa pohybuju ľahko.
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Hacman píše:Vyskúšam to, ale myslím, že by strmene nemali chodiť ťažko, lebo vodiace čapy sa pohybuju ľahko.
Nezabudni , že aj platne sa pohybujú voči strmeňu a miesto ich styku by malo byť namazané .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

slovacek.milos píše:
senioring1 píše: viděl jsem víc brzd kde pístek krásně zajíždě, vodítka šli ok, destičky se hýbali a na vnitřní straně 3 cm vyrezlý pásek, výbec to nedokážu vysvětlit
Nemohlo by to byť tým , že kotúč nie kolmo na strmeň ? Platňa na vonkajšej strane sa prispôsobí a vnútorná ktorá je držaná piestikom nebrzdí celou plochou ?
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33608
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

senioring1 píše:
slovacek.milos píše:
senioring1 píše: viděl jsem víc brzd kde pístek krásně zajíždě, vodítka šli ok, destičky se hýbali a na vnitřní straně 3 cm vyrezlý pásek, výbec to nedokážu vysvětlit
Nemohlo by to byť tým , že kotúč nie kolmo na strmeň ? Platňa na vonkajšej strane sa prispôsobí a vnútorná ktorá je držaná piestikom nebrzdí celou plochou ?
jenže to bylo příklad 2 cm vyleštěná plocha, 2 cm zrezlá a 2 cm zas vyleštěná a zvenku celá plocha lesklá,

nebo lesklý kotouč a pod tím leskem vyrezlý dal se to toho zapíchnout i núž, jakoby si slepil ten kotouč z několika vrstev jak překližku
Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Příspěvek od Hacman »

Bol som v servise, kde majú Pro-Cut aby som dal tie kotúče presústružiť. Mechanik ma však odhovoril, vraj ak mi ich aj presústruží, tak za 1/2 roka budú také isté ako teraz. Radšej aby som dal kotúče nové a hlavne lakované. Neviem, či si myslím dobre, ale lakované kotúče sú len povrchovo nastriekané farbou, ktorá sa stejne zoderie. Toto by asi môj problém nevyriešilo a vyslovene nehrzdavejúce kotúče som ešte nevidel. Ak by aj existovali predsa len potrebujem zistiť, prečo sa z tej vnútornej strany neodierajú tak ako z vonkajšej. Najbližšie zhodím koleso a dám sem foto.
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“