Stránka 1 z 2
Vitamíny od doktora pro starší vránu
Napsal: 18 kvě 2017, 19:49
od aaantonkaaa
Čaute
Jsem dlouhodobým vlastníkem Škoda O1 1.9 TDI PD, 96 KW, rok 2004, kod motoru ASZ, veškerý HW v serii. Teda je tam čip zhruba na 120Kw (buh vi, nikdo to nikdy nemeril, ale jede to pekně). Nejsem automechanik takže nemám o někerých vecech co se týče aut ani páru ..
Par dni zpět jsem zjistil že muj IC je jeden velký čený od oleja mastný kus čehoci co určitě nemuže ani zdaleka plnit funkčnost -> asi turbíčko plače olej. Nu, ideální příležitost na to aby auto dostalo zase vitamínky. Je mi jasné že bez nového HW to už nepude. Je to předkolka tak preš 250 koní už to nemá cenu si myslím. Takže nějakejch 240 – 250 koní max je asi idealka.
Trisky
ano jistě že nové, na to by seriove nestačili. jako rozumná volba se mi jeví FB POWERPLUS 1043 , nebo ne ?
IC
Jistě že novej, takou tu klasiku co se dava naspodek pod masku pred ostatní chladiče. Myslíte že bude rozumější zvolit variantu kde vstup a výstup jsou na jedné straně ? je tam velkej rozdíl v elektivitě chlazení?
od Forge motorsport je všude chválen ale zase ta cena :/ :/ nemáte nějakou alternativu ?
Turbo
Ano tohle taky nové a jiné,ale jaké nemám tucha. Čet sem si tu na foru nějaké doporučení co na ten motor dat ale zase to byla vlákna z roku zhruba 2008-2012 a doba zase pokročila tak esi není třeba něco nového a více vyspelého.
S turbem prosím o radu.
Vzduchové hadice
Ano taky nové, předpokládám že to seriove vedeni nebude žádný výhra... Tu bych asi moc po značce nešel, nebo jako má to nějaký významý efekt ?
Jak zistím jaký prumer trubek potřebuju ?. Je nějaké pravidlo podle čeho stanovit prumer trubek na vzduch ?
Když zmizí seriovej IC vznikne místo na malej olejovej chladič v podbehu.
Spojka
Nepamatuju si ted prumer prítlačáku ale momentálně je tam SACHS s lamelou z nějakého obyč materiálu -> takže lamelu vyndat a do Renovaku ju nechat predelat na organiku. to by mohlo stačit, ně ?
Brzdy
Jasný kdo přidává musí aj brzdit
Čip
Ano. Asi tu z dieselpoweru. Ikdyž jsem z moravy tak možna by jsem volil nějakého renomovaného upravce z moravy aby jsem tím nemusel až do Prahy má diesel power nějakého spojence na moravě ?
Výfuk
je třeba to ted řešit ?
Díky moc za rady
Určitě na tomto foru existují články kde se tohle řeší ale data techto článků jsou dle mně stará a tak bych se rad na tyhle základní a důležité věci zeptal
Re: Vitamíny od doktora pro starší vránu
Napsal: 18 kvě 2017, 21:05
od Woko_O
aaantonkaaa píše:...Nejsem automechanik takže nemám o někerých vecech co se týče aut ani páru ..
To já taky vyloženě automechanik nejsem, ale trochu se v tom vyznám a tak ti dobře poradím a doufám, že si to vezmeš k srdci..
Dobře, máš krásnou O1, dobrej motor, veškerý HW v serii. Rada tedy je: Vyser se na to všechno co píšeš, je to skurvená práce, úplně k hovnu, bude tě to stát čas, nervy a peníze a jediný co můžeš, je si doma pohonit nad tim že máš octavku s 250 koňma a můžeš machrovat na dědině v knajpe a kouřit si navzájem s borcama, kterým to nejede pyčo vole..
Tahle doba už je dávno pryč a rozumně uvažujícího člověka by to nemělo ani napadnout, zvlášť pokud je to auto na denní dojíždění a o to víc, když na tom neumíš udělat ani hovno.. Projezdi ty prachy v naftě, prodej to a kup si něco lepšího, šetři si na bydlení, vem nějakou buchtu ven, ale nevymýšlej podobný píčoviny. Vím o čem mluvím...
Napsal: 19 kvě 2017, 05:50
od marena tdi
Turbo TSA 220 , FMIC chladič , koupit original spojkovou sadu sachs a na ni udelat organické obložení , pak uz jen kvalitního upravce aby to celé naladil . Ostatní veci můžou zůstat puvodni . Reálně se budeš pohybovat mezi 200-220 ps .
Re: Vitamíny od doktora pro starší vránu
Napsal: 19 kvě 2017, 06:17
od standa123
Woko_O píše:aaantonkaaa píše:...Nejsem automechanik takže nemám o někerých vecech co se týče aut ani páru ..
To já taky vyloženě automechanik nejsem, ale trochu se v tom vyznám a tak ti dobře poradím a doufám, že si to vezmeš k srdci..
Dobře, máš krásnou O1, dobrej motor, veškerý HW v serii. Rada tedy je: Vyser se na to všechno co píšeš, je to skurvená práce, úplně k hovnu, bude tě to stát čas, nervy a peníze a jediný co můžeš, je si doma pohonit nad tim že máš octavku s 250 koňma a můžeš machrovat na dědině v knajpe a kouřit si navzájem s borcama, kterým to nejede pyčo vole..
Tahle doba už je dávno pryč a rozumně uvažujícího člověka by to nemělo ani napadnout, zvlášť pokud je to auto na denní dojíždění a o to víc, když na tom neumíš udělat ani hovno.. Projezdi ty prachy v naftě, prodej to a kup si něco lepšího, šetři si na bydlení, vem nějakou buchtu ven, ale nevymýšlej podobný píčoviny. Vím o čem mluvím...
tak trochu souhlasím s wokem.....ale........každá zábava něco stojí, a kazdej sport a koníček něco stojí. Musíš si dobře rozmyslet jestli ty prachy do toho chceš vložit a jestli pak vůbec využijes potenciál toho auta. Sedni si....spočítej si kolik to bude +- stát, pak kolik ti to zabere času, a co jinýho by sis za ty prachy mohl koupit......pak teprve začni jednat

Napsal: 19 kvě 2017, 08:00
od techi
Taky bych souhlasil s WOkem, nějaké lehké úpravy - proč ne, ale dělat takovouhle kompletní přestavbu už je na OI škoda. Nemá to podvozek a nikdy mít nebude, není to pohodlné na dálniční cesty, není to už pomalu schopné jezdit v říši, Rakousku atd...I na 250PS už to chce nějaký samosvor, jinak je to vpodstatě dragseter. Vlastně jediný co to auto má je relativně odolný motor.
Vykašlat se na to a ušetřený peníz vložit do motorky.
Jo a abych nezapomněl, při prodeji ti úpravy spíš snižují cenu vozu.
Napsal: 19 kvě 2017, 08:43
od roman1648
já bych to nedělal už z toho důvodu že si na tom nic neudělá sám, každej nouzák nebo zablbnutí bude muset řešit někde u někoho za peníze, nebo vyčíst paměť závad čínským vagem, hodit to sem s dotazem "co s tím"

Napsal: 19 kvě 2017, 10:04
od trhna
Taky se pridam a nema to cenu. Jen samej problem stk a podobne. Koupil bych pokud mas turbo v pici nove Vb 1749 cena kolem 20 000. Fmic a vedeni, muzes bud udelat sam cena kolem 8000. Nebo objednat u treba Mareni. Spojka pokud neni v pici dvouhmota tak jen lamela do hds 1000. Pak udelat soft a mas tak 180-190koni. Cena celkove tak do 40 000 a nebude problem, to je nejakej 800 za kone

Napsal: 19 kvě 2017, 10:45
od Jarda S.
a ted z druhýho konce:
turbo: pokud pouští olej bude tak jako tak potřeba jiný tak proč ne rovnou větší
IC: pokud je koule šmíru tak tam taky někde bude netěsnost, stačil by i IC ze sharana
brzdy: pokud jsou na odchodu tak přestavba na 312 už taky nejni moc rozdíl proti novým 288
spojka: dokud nenastane problém tak bych neřešil a jako že když bude ladit odborník tak problém ani nastat nemusí

Re: Vitamíny od doktora pro starší vránu
Napsal: 19 kvě 2017, 15:08
od aaantonkaaa
Woko_O píše:aaantonkaaa píše:...Nejsem automechanik takže nemám o někerých vecech co se týče aut ani páru ..
To já taky vyloženě automechanik nejsem, ale trochu se v tom vyznám a tak ti dobře poradím a doufám, že si to vezmeš k srdci..
Dobře, máš krásnou O1, dobrej motor, veškerý HW v serii. Rada tedy je: Vyser se na to všechno co píšeš, je to skurvená práce, úplně k hovnu, bude tě to stát čas, nervy a peníze a jediný co můžeš, je si doma pohonit nad tim že máš octavku s 250 koňma a můžeš machrovat na dědině v knajpe a kouřit si navzájem s borcama, kterým to nejede pyčo vole..
Tahle doba už je dávno pryč a rozumně uvažujícího člověka by to nemělo ani napadnout, zvlášť pokud je to auto na denní dojíždění a o to víc, když na tom neumíš udělat ani hovno.. Projezdi ty prachy v naftě, prodej to a kup si něco lepšího, šetři si na bydlení, vem nějakou buchtu ven, ale nevymýšlej podobný píčoviny. Vím o čem mluvím...
ano i tohle je odpoved za kero dík a vic se k tvemu textu nehodlámn vyjadřovat.
Re: Vitamíny od doktora pro starší vránu
Napsal: 19 kvě 2017, 15:11
od aaantonkaaa
standa123 píše:Woko_O píše:aaantonkaaa píše:...Nejsem automechanik takže nemám o někerých vecech co se týče aut ani páru ..
To já taky vyloženě automechanik nejsem, ale trochu se v tom vyznám a tak ti dobře poradím a doufám, že si to vezmeš k srdci..
Dobře, máš krásnou O1, dobrej motor, veškerý HW v serii. Rada tedy je: Vyser se na to všechno co píšeš, je to skurvená práce, úplně k hovnu, bude tě to stát čas, nervy a peníze a jediný co můžeš, je si doma pohonit nad tim že máš octavku s 250 koňma a můžeš machrovat na dědině v knajpe a kouřit si navzájem s borcama, kterým to nejede pyčo vole..
Tahle doba už je dávno pryč a rozumně uvažujícího člověka by to nemělo ani napadnout, zvlášť pokud je to auto na denní dojíždění a o to víc, když na tom neumíš udělat ani hovno.. Projezdi ty prachy v naftě, prodej to a kup si něco lepšího, šetři si na bydlení, vem nějakou buchtu ven, ale nevymýšlej podobný píčoviny. Vím o čem mluvím...
tak trochu souhlasím s wokem.....ale........každá zábava něco stojí, a kazdej sport a koníček něco stojí. Musíš si dobře rozmyslet jestli ty prachy do toho chceš vložit a jestli pak vůbec využijes potenciál toho auta. Sedni si....spočítej si kolik to bude +- stát, pak kolik ti to zabere času, a co jinýho by sis za ty prachy mohl koupit......pak teprve začni jednat

slušná a rozumná rada

dík

Napsal: 19 kvě 2017, 15:13
od aaantonkaaa
techi píše:Taky bych souhlasil s WOkem, nějaké lehké úpravy - proč ne, ale dělat takovouhle kompletní přestavbu už je na OI škoda. Nemá to podvozek a nikdy mít nebude, není to pohodlné na dálniční cesty, není to už pomalu schopné jezdit v říši, Rakousku atd...I na 250PS už to chce nějaký samosvor, jinak je to vpodstatě dragseter. Vlastně jediný co to auto má je relativně odolný motor.
Vykašlat se na to a ušetřený peníz vložit do motorky.
Jo a abych nezapomněl, při prodeji ti úpravy spíš snižují cenu vozu.
hm me motorka nebere :/ ale dík za tu připomínku o tom samosvoru

Napsal: 19 kvě 2017, 15:24
od aaantonkaaa
když jsem si to ted tak prečetl tak pravdou bude že neí třeba z toho delat přeboostovanou potvoru kera na STK neprojde bez X litrů pálenky ale jak píše Jarda S. Kdyby všecko fungovalo a ja to chtěl vyndat a nahradit tak fajn chapu to že me zustane plno funkčních dílů kere ale nikdo nebude chtít ..takto mi zustane turbo co pouští olej(hodnota = par stováků), IC kerej ma někde nětěsnost protože ten prusak oleje je fakt znát, hodnota = snad jeden stovák.
ale všim jsem si že nikdo nemluví o triskách. tech +-200koní se da dosahnout se seriovíma triskama ? aspon by jsem je mel poslat do PD aby je zrepasovali, ne ?
Napsal: 19 kvě 2017, 15:38
od Milda92
aaantonkaaa píše:když jsem si to ted tak prečetl tak pravdou bude že neí třeba z toho delat přeboostovanou potvoru kera na STK neprojde bez X litrů pálenky ale jak píše Jarda S. Kdyby všecko fungovalo a ja to chtěl vyndat a nahradit tak fajn chapu to že me zustane plno funkčních dílů kere ale nikdo nebude chtít ..takto mi zustane turbo co pouští olej(hodnota = par stováků), IC kerej ma někde nětěsnost protože ten prusak oleje je fakt znát, hodnota = snad jeden stovák.
ale všim jsem si že nikdo nemluví o triskách. tech +-200koní se da dosahnout se seriovíma triskama ? aspon by jsem je mel poslat do PD aby je zrepasovali, ne ?
200 koní bude jejich strop pokud budou v dobrém stavu
Napsal: 19 kvě 2017, 15:59
od Vici
Na vstriky nesahat..dle stavu daji pres 200koni.
K tomu turbo ze 110kw a nejaky ic a pak soft od Tdifun.cz kdyz jsi z te moravy a bude to fajn
Vic nema smysl
Napsal: 19 kvě 2017, 18:04
od aaantonkaaa
ještě jedna otazka ke vštřikům:
Vyndat je a zrepasovat v Dieselpoweru by nebyl špatnej napad, ne ?
nebo prostě nesahat = NESAHAT ?:)