Problém se stěrači

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ler0
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 29 srp 2007, 08:42
Odpovědi: 0

Problém se stěrači

Příspěvek od ler0 »

Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli někdo ví jak řešit problém s pomalými stěrači u Sharana? Vím, že to bývá častá vada, díky korozi, ale dal jsem si tu práci a rozebral dané kloby, promazal a zlepšilo se to jen opravdu o trošičku...

Děkuji za odpověď
pitrisek
Přispěvovatel
Příspěvky: 904
Registrován: 05 bře 2007, 20:03
Odpovědi: 0
Bydliště: západ

Příspěvek od pitrisek »

Kloby nestačí, msíš rozhýbat a promazat osy co jsou na nich přišroubovaný ramínka stěračů. Jsou tam dvě mosazné pouzdra. Stěrače musí komplet ven
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Konzola je hliníková a hřídelky ocelové. To je vražedná kombinace.....

Konzolu s táhly ven (demontáž plastové příčky za motorem) a potom se musí vyklepat a vykroutit hřídelky ven. Důkladně očistit od toho bordelu (takový jakoby šedivý písek), vyškrábat to i z otvorů v konzole a řádně namazat (doporučuji Cu pastu).

Je to naprosto normální, stává se to prakticky u všech Sharanů, Alha a Galaxy.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Osvědčilo se mi mazání hřídelek vazelínou ve spreji, která je určena na mazání pomaluběžných ozubených soukolí. Perfektně odpuzuje vodu a má vynikající přilnavost a vydrží tam hóóódně dlouho. :)
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

A ja som do tých hliníkových domcov v strede urobil maznice a sem tam to premažem a je to.
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
ler0
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 29 srp 2007, 08:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od ler0 »

Díky moc za odpovědi. Jen se chci ještě ujistit... já jsem totiž celou konstrukci měl jednou venku, klouby které jsou přímo pod stěrači jsem měl rozebrané, vyčistil jsem je a promazal vazelínou, pak tam jsou táhla s nerozebiratelnými klouby, ty jsem promazal sprejem. (otázka je, jestli to chce vše ještě jednou?) Pak bych se rád zeptal, jestli to náhodou nemůže být motorkem?

Děkuji
Uživatelský avatar
12skvarka
Aktivista
Příspěvky: 1303
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Příspěvek od 12skvarka »

musiš rozebrat (vylisovat nebo vyklepnout ) prímo tu osičku s tisicihranem na kterej je pridelany raminko sterače a poradne vyčistit a hlavne promazat
wakko
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 13 zář 2007, 20:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec, SR

Příspěvek od wakko »

Mal som nedavno podobny problem na mojej A6ke. Nejaku dobu sli stierace pomalsie, a potom v poriadnej burke zastali uplne. Nastastie na pumpe kde som to odstavil mali gelove stierace, a s tymi som siel v lejaku uplne v pohode, viditelnost ako s normalnymi mechanickymi :-) Boli to zoxidovane hriadele v puzdrach, tak ako tu pisu ini - vytiahnut celu konzolu, opatrne vyklepat hriadele von, jemne prebrusit, premazat. Ak to potom po zlozeni ide v pohode pohnut rukou, a napriek tomu su tie stierace stale dopomala, je to asi motor.
Sranda je, ze ked sme to vytiahli, rukou sa to nedalo ani trochu potocit, ale motor bol este schopny sem-tam s tym trochu pohnut. Nezda sa, krpec jeden... :D
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
F40
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 31 říj 2006, 09:58
Odpovědi: 0
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvek od F40 »

Pokud setřu jenom jednou, nebo dám cyklovač, tak se někdy stěrače trvale zapnou a nejdou vypnout, když přepínám páčkou pořád nahoru a dolů tak se pak vypnou. A po dojezdu při vypnutí ještě cuknout nahoru. Nevíte co s tím? v servise by hned měnili cekou páčku za tisíce......
77 kW, BXE
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

F40 píše:Pokud setřu jenom jednou, nebo dám cyklovač, tak se někdy stěrače trvale zapnou a nejdou vypnout, když přepínám páčkou pořád nahoru a dolů tak se pak vypnou. A po dojezdu při vypnutí ještě cuknout nahoru. Nevíte co s tím? v servise by hned měnili cekou páčku za tisíce......
To jsem měl u octy taky, jde o to že jsou zatuhlé ty hřídelky v pouzdrech jak se píše výše a motor pak musí brát větší silou, tudíž si veme i víc proudu a to nedělá dobře těm doběhovejm drahám (plastovejm) v motoru a pak to takhle blbne. S páčkou to nemá nic společnýho. Je to jen mechanika - ROZEBRAT, VYČISTIT, PŘÍPADNĚ JEMNĚ PŘEBROUSIT-VYLEŠTIT, NAMAZAT, SMONTOVAT A ŠUP S TIM DO AUTA.
Uživatelský avatar
ajdl
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 17 kvě 2006, 21:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od ajdl »

u oktávky mi to bohužel při rozebírání prasklo, musel jsem v Kelly za 1200,- koupit nové - prý nemoc oktávek.
Potom to chce občas je nechat proběhnout naprázdno třeba v létě, když moc neprší.
Kdo maže, ten jede...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“