Problém se stěrači
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Problém se stěrači
Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli někdo ví jak řešit problém s pomalými stěrači u Sharana? Vím, že to bývá častá vada, díky korozi, ale dal jsem si tu práci a rozebral dané kloby, promazal a zlepšilo se to jen opravdu o trošičku...
Děkuji za odpověď
Děkuji za odpověď
Konzola je hliníková a hřídelky ocelové. To je vražedná kombinace.....
Konzolu s táhly ven (demontáž plastové příčky za motorem) a potom se musí vyklepat a vykroutit hřídelky ven. Důkladně očistit od toho bordelu (takový jakoby šedivý písek), vyškrábat to i z otvorů v konzole a řádně namazat (doporučuji Cu pastu).
Je to naprosto normální, stává se to prakticky u všech Sharanů, Alha a Galaxy.
Konzolu s táhly ven (demontáž plastové příčky za motorem) a potom se musí vyklepat a vykroutit hřídelky ven. Důkladně očistit od toho bordelu (takový jakoby šedivý písek), vyškrábat to i z otvorů v konzole a řádně namazat (doporučuji Cu pastu).
Je to naprosto normální, stává se to prakticky u všech Sharanů, Alha a Galaxy.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
Díky moc za odpovědi. Jen se chci ještě ujistit... já jsem totiž celou konstrukci měl jednou venku, klouby které jsou přímo pod stěrači jsem měl rozebrané, vyčistil jsem je a promazal vazelínou, pak tam jsou táhla s nerozebiratelnými klouby, ty jsem promazal sprejem. (otázka je, jestli to chce vše ještě jednou?) Pak bych se rád zeptal, jestli to náhodou nemůže být motorkem?
Děkuji
Děkuji
Mal som nedavno podobny problem na mojej A6ke. Nejaku dobu sli stierace pomalsie, a potom v poriadnej burke zastali uplne. Nastastie na pumpe kde som to odstavil mali gelove stierace, a s tymi som siel v lejaku uplne v pohode, viditelnost ako s normalnymi mechanickymi
Boli to zoxidovane hriadele v puzdrach, tak ako tu pisu ini - vytiahnut celu konzolu, opatrne vyklepat hriadele von, jemne prebrusit, premazat. Ak to potom po zlozeni ide v pohode pohnut rukou, a napriek tomu su tie stierace stale dopomala, je to asi motor.
Sranda je, ze ked sme to vytiahli, rukou sa to nedalo ani trochu potocit, ale motor bol este schopny sem-tam s tym trochu pohnut. Nezda sa, krpec jeden...

Sranda je, ze ked sme to vytiahli, rukou sa to nedalo ani trochu potocit, ale motor bol este schopny sem-tam s tym trochu pohnut. Nezda sa, krpec jeden...

OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
To jsem měl u octy taky, jde o to že jsou zatuhlé ty hřídelky v pouzdrech jak se píše výše a motor pak musí brát větší silou, tudíž si veme i víc proudu a to nedělá dobře těm doběhovejm drahám (plastovejm) v motoru a pak to takhle blbne. S páčkou to nemá nic společnýho. Je to jen mechanika - ROZEBRAT, VYČISTIT, PŘÍPADNĚ JEMNĚ PŘEBROUSIT-VYLEŠTIT, NAMAZAT, SMONTOVAT A ŠUP S TIM DO AUTA.F40 píše:Pokud setřu jenom jednou, nebo dám cyklovač, tak se někdy stěrače trvale zapnou a nejdou vypnout, když přepínám páčkou pořád nahoru a dolů tak se pak vypnou. A po dojezdu při vypnutí ještě cuknout nahoru. Nevíte co s tím? v servise by hned měnili cekou páčku za tisíce......