Stránka 1 z 1

Problém se stěrači

Napsal: 24 zář 2007, 15:50
od ler0
Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli někdo ví jak řešit problém s pomalými stěrači u Sharana? Vím, že to bývá častá vada, díky korozi, ale dal jsem si tu práci a rozebral dané kloby, promazal a zlepšilo se to jen opravdu o trošičku...

Děkuji za odpověď

Napsal: 24 zář 2007, 18:49
od pitrisek
Kloby nestačí, msíš rozhýbat a promazat osy co jsou na nich přišroubovaný ramínka stěračů. Jsou tam dvě mosazné pouzdra. Stěrače musí komplet ven

Napsal: 25 zář 2007, 07:09
od Marek77
Konzola je hliníková a hřídelky ocelové. To je vražedná kombinace.....

Konzolu s táhly ven (demontáž plastové příčky za motorem) a potom se musí vyklepat a vykroutit hřídelky ven. Důkladně očistit od toho bordelu (takový jakoby šedivý písek), vyškrábat to i z otvorů v konzole a řádně namazat (doporučuji Cu pastu).

Je to naprosto normální, stává se to prakticky u všech Sharanů, Alha a Galaxy.

Napsal: 25 zář 2007, 09:19
od Bugs.Bunny
Osvědčilo se mi mazání hřídelek vazelínou ve spreji, která je určena na mazání pomaluběžných ozubených soukolí. Perfektně odpuzuje vodu a má vynikající přilnavost a vydrží tam hóóódně dlouho. :)

Napsal: 25 zář 2007, 09:46
od Ivo
A ja som do tých hliníkových domcov v strede urobil maznice a sem tam to premažem a je to.

Napsal: 25 zář 2007, 14:26
od ler0
Díky moc za odpovědi. Jen se chci ještě ujistit... já jsem totiž celou konstrukci měl jednou venku, klouby které jsou přímo pod stěrači jsem měl rozebrané, vyčistil jsem je a promazal vazelínou, pak tam jsou táhla s nerozebiratelnými klouby, ty jsem promazal sprejem. (otázka je, jestli to chce vše ještě jednou?) Pak bych se rád zeptal, jestli to náhodou nemůže být motorkem?

Děkuji

Napsal: 25 zář 2007, 19:46
od 12skvarka
musiš rozebrat (vylisovat nebo vyklepnout ) prímo tu osičku s tisicihranem na kterej je pridelany raminko sterače a poradne vyčistit a hlavne promazat

Napsal: 28 zář 2007, 08:31
od wakko
Mal som nedavno podobny problem na mojej A6ke. Nejaku dobu sli stierace pomalsie, a potom v poriadnej burke zastali uplne. Nastastie na pumpe kde som to odstavil mali gelove stierace, a s tymi som siel v lejaku uplne v pohode, viditelnost ako s normalnymi mechanickymi :-) Boli to zoxidovane hriadele v puzdrach, tak ako tu pisu ini - vytiahnut celu konzolu, opatrne vyklepat hriadele von, jemne prebrusit, premazat. Ak to potom po zlozeni ide v pohode pohnut rukou, a napriek tomu su tie stierace stale dopomala, je to asi motor.
Sranda je, ze ked sme to vytiahli, rukou sa to nedalo ani trochu potocit, ale motor bol este schopny sem-tam s tym trochu pohnut. Nezda sa, krpec jeden... :D

Napsal: 08 lis 2007, 10:56
od F40
Pokud setřu jenom jednou, nebo dám cyklovač, tak se někdy stěrače trvale zapnou a nejdou vypnout, když přepínám páčkou pořád nahoru a dolů tak se pak vypnou. A po dojezdu při vypnutí ještě cuknout nahoru. Nevíte co s tím? v servise by hned měnili cekou páčku za tisíce......

Napsal: 08 lis 2007, 14:17
od Martin.R
F40 píše:Pokud setřu jenom jednou, nebo dám cyklovač, tak se někdy stěrače trvale zapnou a nejdou vypnout, když přepínám páčkou pořád nahoru a dolů tak se pak vypnou. A po dojezdu při vypnutí ještě cuknout nahoru. Nevíte co s tím? v servise by hned měnili cekou páčku za tisíce......
To jsem měl u octy taky, jde o to že jsou zatuhlé ty hřídelky v pouzdrech jak se píše výše a motor pak musí brát větší silou, tudíž si veme i víc proudu a to nedělá dobře těm doběhovejm drahám (plastovejm) v motoru a pak to takhle blbne. S páčkou to nemá nic společnýho. Je to jen mechanika - ROZEBRAT, VYČISTIT, PŘÍPADNĚ JEMNĚ PŘEBROUSIT-VYLEŠTIT, NAMAZAT, SMONTOVAT A ŠUP S TIM DO AUTA.

Napsal: 08 lis 2007, 14:30
od ajdl
u oktávky mi to bohužel při rozebírání prasklo, musel jsem v Kelly za 1200,- koupit nové - prý nemoc oktávek.
Potom to chce občas je nechat proběhnout naprázdno třeba v létě, když moc neprší.