2.0 TDi - PD - BMM Spolehlivost

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

rachet666
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2017, 09:23

2.0 TDi - PD - BMM Spolehlivost

Příspěvek od rachet666 »

Zdar hoši.
Mám nabídku na Octavii II, 2.0 TDI-PD, 103KW 8v, označení motoru BMM.
Na internetu čtu velmi smíšené, nicméně lehce pozitivní názory na tento motor, má s ním někdo nějaké zkušenosti? Mám do toho auta jít?
Jedná se o O2 2006, najeto cca 200tkm. Plně vedená serviska ze Škodovky, po 1. majiteli z Německa, vážně krásné a opečovávané auto, je na něm vidět, že se o něj majitel velmi dobře staral. Není to žádný firemák, nebo auto po nějakém mladém blbovi, co tomu šlapal za studena. Nejspíš starší pán, neboť je 1. majitelem a auto je velmi vybavené, chybí pouze kůže a navi.
Jinak má nezávislé topení, xenony, sport podvozek, 18" kola, vylepšené rádio s výměníkem, vylepšené stereo, tempomat, prakticky vše snad, kromě těch dvou.
Nevím zda do ní jít. Cenově je trochu nadceněná, ale myslím si, že pokud motor není problémový, tak že ta cena je pochopitelná:

Díky za všechny odpovědi
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2063
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Raději BKD.
rachet666
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2017, 09:23

Příspěvek od rachet666 »

Jirka. píše:Raději BKD.
16ventil? No nevím, zkoušel jsem hledat názory právě na BMM a o 16v bez DPF jsem nevyčetl nikde nic dobrého. Údajně problémy čerpadla, praskání hlavy a kdovíco ještě. Jsem z toho hotovej, protože ta Octavie co mi nabídl ten kamarád je nádherné auto a jede krásně. Turbo nepíská, nic nikde neklepe, vše perfektní, jen mám strach z toho motoru no :/
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

Servisuji O2 BMM, od dovozu z D(150T km), teď má 612000km.
na motoru asi v 550 000km vačka a hydra, olej LL , jinak nic, pouze servis po cca 30t.Je fakt ,že asi od 300t je venku DPF.Další v Cady cca 350000, a taky žádný poblém.Mám ho radši než 16V.
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2063
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Jaký čerpadla? Dyt jsou úplně ty samý. U 16V problém praskání hlavy, ale už jsem prasklou neviděl ani nepamatuji, protože to byla výrobní vada, která se projevila do nějakých km. Pak to chce při výměně rozvodů převrtat preventivně šteft. Jinak ce to celkem motor na pohodu.

Oproti tomu u 8V na většině omletá vačka, to samé vyjebaný chladič spalin který vyjde na 10.000. Praskání klikovky celkem běžná věc, DPF životnost tragická, občas zdechne i nějaké čidlo kolem dpf.

Jako vodítko spolehlivosti celkem dobře slouží cena motoru jako ND. BKD seženeš kolem 20.000 Kč, zatím co BMM kolem 40.000 Kč. Proč asi?
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2063
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Sice tohle konkrétní je BLS, ale vršek je v podstatě to samé jako BMM. Takhle vypadá vačka ve 170tis.kmObrázek
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

A proč asi, záslepky na vahadlech venku, celej problém ojebaný vačky. , na chladič jsem zapoměl.
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2063
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

pafka píše:A proč asi, záslepky na vahadlech venku, celej problém ojebaný vačky. , na chladič jsem zapoměl.
No to jsem si taky vždycky myslel, ale tady byly záslepky naprosto v pořádku. Úplně stejně to vypadalo i na druhém motoru a záslepky taky ok. Tak budto to už někdo předemnou znovu zaslepil(ale to teda nevypadalo, jedině by dal komplet nové vahadla), nebo možná někdo přejížděl olej, těžko říct.Obrázek
rachet666
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2017, 09:23

Příspěvek od rachet666 »

Předem - díky za odpovědi. :)

Ke klikovce bych dodal - Není náhodou problém s prasklou klikovou tím, že si lidé idioti nemůžou dovolit udělat novou dvouhmotu a tím klikovka dostává kouř? Pokud se nepletu, tak tím pádem je to následkem nedbalosti a zbytečného šetření na autě, který by se pravděpodobně mého kousku a ani v budoucnosti mě netýkal :D
rachet666
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2017, 09:23

Příspěvek od rachet666 »

pafka píše:Servisuji O2 BMM, od dovozu z D(150T km), teď má 612000km.
na motoru asi v 550 000km vačka a hydra, olej LL , jinak nic, pouze servis po cca 30t.Je fakt ,že asi od 300t je venku DPF.Další v Cady cca 350000, a taky žádný poblém.Mám ho radši než 16V.
Po 550tkm je to celkem slušné :D Na to, že tam byl LL, tak se docela divím, že to 550tkm vydrželo, ale pokud to bylo za pár let a jezdily se velmi dlouhé trasy, tak je to pochopitelné.
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Bmm nikdy! Je to sebevražda!

Kecy o 16v jsou nesmysl,leta tradovaný. BKD je nejlepší z PD dvoulitrů

Je tu několik Bkd,jen jezdí. Dva kámoši mají bmm,jednomu umřel dvakrát,druhému jednou,oba to stálo nemálo desetitisíců. Kaput motory ještě nekdo za nemálo vykoupil,proč asi (LOL)
rachet666
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2017, 09:23

Příspěvek od rachet666 »

Vici píše:Bmm nikdy! Je to sebevražda!

Kecy o 16v jsou nesmysl,leta tradovaný. BKD je nejlepší z PD dvoulitrů

Je tu několik Bkd,jen jezdí. Dva kámoši mají bmm,jednomu umřel dvakrát,druhému jednou,oba to stálo nemálo desetitisíců. Kaput motory ještě nekdo za nemálo vykoupil,proč asi (LOL)
Je vtipné, jak jsem se ptal na více místech a internet se nemůže shodnout :?
Někde haní 16v a chválí 8v a tady naopak. Většinou tedy ve prospěch 8v, ale je to vážně zarážející. Asi vážně bude záležet na tom, jaký kus koupím, protože jak vidím, tak nic nového jsem se nedozvěděl :/
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2063
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Kup co chceš. Já osobně bych koupil to co je v lepším stavu. Ale z dvou naprosto identických bych raději šel do BKD. A ono taky záleží kde s tím budeš jezdit, jestli dlouhé trasy tak to to BMM přežije, jestli krátké tak odděláš dpf za pár tisíc, to ti garantuji.
rachet666
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2017, 09:23

Příspěvek od rachet666 »

Jirka. píše:Kup co chceš. Já osobně bych koupil to co je v lepším stavu. Ale z dvou naprosto identických bych raději šel do BKD. A ono taky záleží kde s tím budeš jezdit, jestli dlouhé trasy tak to to BMM přežije, jestli krátké tak odděláš dpf za pár tisíc, to ti garantuji.
Nemám na výběr dvě, spíš mám na výběr jednu pěknou a nevím, jestli do ní jít. Jezdívám do práce cca 30km tam a zpět po pěkné silnici, to by DPF nemělo tolik trpět, ne? Každopádně spousta lidí filtr vyndala, nebo deaktivovala, je to dnes ještě vůbec možné? To neprojde emisemi, že?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

pafka píše:Servisuji O2 BMM, od dovozu z D(150T km), teď má 612000km.
na motoru asi v 550 000km vačka a hydra, olej LL , jinak nic, pouze servis po cca 30t.Je fakt ,že asi od 300t je venku DPF.Další v Cady cca 350000, a taky žádný poblém.Mám ho radši než 16V.
Osobně bych to poslal do světové knihy rekordů a potvrzuje to známou moudrost vyjímka potvrzuje pravidlo. Mě by to nesmělo do baráku... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“