Stránka 1 z 2

Rachot/vibrace při přidání plynu - co to muže být

Napsal: 08 bře 2018, 19:33
od sallvator
Zdravím, moje Audinka ma už pomalu 250k a začíná mě zlobit. Před nedávnem jsem si všiml že auto už celkem dost vibruje ve vyšší rychlosti (na volantu a bylo to citítí v plynovém pedálu a karoserii) + tam při zrychlování bylo slyšet lehké rachotění, jen při přidáná plynu (nejvíce do kopce)

Měnil jsem tedy silentbloky na motoru + na převodovce. Vibrace do karoserie a celkově ruzna cukání od motoru se dost zlepšili.

Naopak to rachotění je ted znatelnější jak je vše ostatní klidnější + vibrace do plynového pedálu jsou stále (ikdyž méně).

Hlavní mnou vypozorované projevy.

- Při přidání plynu na neutrál když stojím je vše OK, žádný zvuky ani vibrace.
- Při zařazené rychlosti a přidání plynu jde z prosotu tipuji převodovky "rachotění" jen v záběru docela to pozoruji i při couvání.
- Během toho zrychlování je citít i takové "vibrace" občas jakoby škubání/cuknutí v plynovém pedálu
- to rachotění je slyšet i ve vyších rychlostech npř jedu na dálnici 130 a v kopci přidám plyn tak začne být slyšet a jsou tam vibrace, když hned vyhodím na neutral vše ustane.
- Dost mi vibruje řadička, i na neutral (to skače celkem dost) i se huře řadí levá strana převodů. (hl. 1,2) když je zařazeno a jedu tak na ní nejde mít ruku je to vibrátor.
- Celkově problem je jen když je zařazeno a auto je v zápřahu. Pokles výkonu ale nepozoruji. Když na plynu povolím a mám ho jen napul abych udržel rychlost tak to také odezní.

Spojka je stará 1 rok ale nedělala se dvouhmota! ALe nic nemlátí.

Je to audi A4 B8 2007, TDI 2.0 105kw čip.

Díky za každou radu, muj mechanik už je ze mě zoufalej říká že to nic nebude že už to prostě má nalítáno at to neřeším. Je fakt že to není nic moc zásadního na provoz ale bojim se aby to nepřerostlo v něco vážnějšího. Zatím to jsou jen vibrace a zvuky.

Napsal: 08 bře 2018, 19:46
od Biimbo
Dal jsi origo silentbloky?

Napsal: 08 bře 2018, 20:23
od sallvator
ANo jsou origo + tyto problemy byly i před jejich výměnou, nove silenbloky to o neco zlepšily ale ne o moc. Zlepšilo se po jejich výměněn hlavně cukání od motoru npř při rozjezdu. Když sem dal plyn tak to cuklo celým autem jak se motor vrtel to je ted OK, karoserie OK.

Ale vibrace plyn/volant/radicka + rachot zustalo

Napsal: 08 bře 2018, 20:31
od Pepíček
Asi se s tebou loučí ten nevyměněnej setrvák (wallbash)

Napsal: 08 bře 2018, 20:38
od sallvator
TO je i muj tip ale než se pustím do opravy setrvaku za X tisíc rad bych měl větší jistotu ze to je ono.

Cetl jsem že setrvák se nejlepe pozná mlácením od podvozku, npř po zhasnutí motoru že je slyšet mlacení ale mě nic nemlátí, spíše rachotí/plechově chrčí

Napsal: 08 bře 2018, 20:49
od Pepíček
No vidíš, mě zase to mlátí jak kdyby mi někdo při zhasnutí motoru praštil kladivem do převodovky, ale zase absolutně nic nevibruje.
Poznáš to taky tak, že při jízdě třeba na trojku prudce ubereš a hned zase prudce přidáš plyn.Jak uslyšíš ostrý lupanec, tak je to setrvák.

Napsal: 08 bře 2018, 22:16
od sallvator
Proto si uplně nejsem jistej tou dvouhmotou a zjistuji co by to mohlo pripadne byt jeste.

Dodam ze je to horší po dlouhodobější jízdě. Rano když je to vše stuhle to je lepší.

Napsal: 09 bře 2018, 13:45
od jericho-3
Pepíček píše:No vidíš, mě zase to mlátí jak kdyby mi někdo při zhasnutí motoru praštil kladivem do převodovky, ale zase absolutně nic nevibruje.
Poznáš to taky tak, že při jízdě třeba na trojku prudce ubereš a hned zase prudce přidáš plyn.Jak uslyšíš ostrý lupanec, tak je to setrvák.
A pak jednou přijdeš k autu a startér s ním ani nehne..Pružina z dvouhmoty se šprajcne pod setrvákem..Raději bych to řešil..

Napsal: 09 bře 2018, 15:49
od jayd
Co klouby na poloose?
Mě to dělalo, že při jízdě bez plynu případně málo plynu po rovině..tak bylo ticho..jakmile jsem přidal, tak to začalo děsně "bouchat"..stačilo jet do kopce

Napsal: 09 bře 2018, 16:47
od Sinister
Ako píše jayd.. skontroluj či už nemáš velkú vôlu na klboch..hlavne vnútorné homokinetáky zvyknú robiť čudesnosti ak maju už svoje za sebou.

Napsal: 10 bře 2018, 10:44
od uiqjirka
Ten nevymenený setrvak se ti brzo vymstí..

Napsal: 11 bře 2018, 19:04
od sallvator
Co nejhoršího mě čeká když budu otalet a setrvačník už má dost?

Napsal: 11 bře 2018, 20:09
od uiqjirka
Muze znicit jak vymenenou lamelu, pritlacak, kousnuty nebo nadmerne uvolneny setrvacnik umi i znicit obal prevodovky apod.
Vymenit lamelu bez setrvaku může opravdu jen šetřící bezmozek, promin me to oznaceni, ale tak to je.

Napsal: 11 bře 2018, 20:23
od sallvator
Taky me to dost sere ze to bracha nevyměnil, mam auto po Bratrovi a on rozhold před rokem udělat spojku bez dvojhmoty aby ušetřil, Přitom sem koukal že se to da koupit jako set a neni to už o moc dražší. Ja to zjistil až ted když sem si zjistoval info o te nove spojce.

Napsal: 11 bře 2018, 20:27
od frantisek28
Kdesi je fotka ako vyletel von, uhryzol aj kusok soferovho obutia… Aj ked, neviem ci je to realna moznost… Ako vystraha vsak pekne😀