Vola v lozisku kolesa a vibracie pri brzdeni

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Vola v lozisku kolesa a vibracie pri brzdeni

Příspěvek od Csala »

Zdravim.
Pri miernom brzdeni citim vibracie vo volante. Podozrieval som brzdove kotuce. Ale nasiel som volu v lozisku predneho kolesa. Moze to mat vplyv prave na tie vibracie pri brzdeni?
Diky za nazory.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Vybrácie pri brzdení môže spôsobovať: vymlátené čapy, špátné disky, zlé vyváženie pneumatík, deformované kotúče od dlhého brzdenia, ložisko?
To by si ho musel počuť pti prechode zákrut.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

PiP píše:Vybrácie pri brzdení môže spôsobovať: vymlátené čapy, špátné disky, zlé vyváženie pneumatík, deformované kotúče od dlhého brzdenia, ložisko?
To by si ho musel počuť pti prechode zákrut.
Capy som kontroloval, su OK. Disky su tam uz ine - s letnymi pneu a robi to to iste. Aj zle vyvazene pneu by som vylucil. Kotuce su ventilovane - predpokladam, ze su podstatne odolnejsie voci zvlneniu. Nejaky hluk pocujem pri priamej jazde. Pri zatazeni laveho loziska v pravotocivej zakrute sa hluk znizi.
Takze tak, ci tak lozisko musim vymenit. :( Ma totiz len cca 30 tis. km. :?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Mal som podobný problém na predošlom aute Ritmo TD. Pri brzdení do 80-90 km/k normál. Pri brzdení 110 - 115 km/h som myslel že stratím predok. Na STK to bolo špatne. Po pretočení kotúčov všetko ustálo. Problém bol vyriešený. Pokial budeš potrebovať ND za super ceny pozri sa na www.auto-art.sk. Urob ešte jeden pokus. Rozbehni to na takých 80 kiláčov, pusť korman a intenzívne začni brzdiť (nie šmyk) to Ti hodne napovie a celem stave nápravy a brźd. Auto musí držaíť priamy smer jazdy.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

PiP píše:Mal som podobný problém na predošlom aute Ritmo TD. Pri brzdení do 80-90 km/k normál. Pri brzdení 110 - 115 km/h som myslel že stratím predok. Na STK to bolo špatne. Po pretočení kotúčov všetko ustálo. Problém bol vyriešený. Pokial budeš potrebovať ND za super ceny pozri sa na www.auto-art.sk. Urob ešte jeden pokus. Rozbehni to na takých 80 kiláčov, pusť korman a intenzívne začni brzdiť (nie šmyk) to Ti hodne napovie a celem stave nápravy a brźd. Auto musí držaíť priamy smer jazdy.
No pri intenzivnom brzdeni to netrasie, len pri miernom brzdeni.
Diky za rady.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:29

Příspěvek od lukee »

Mám stejný problém, s tím rozdílem že kotouče a desky mám nové (měněné na začátku podzimu). Navíc při přejíždění nerovností náprava dost klepe.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
Rasto
Přispěvovatel
Příspěvky: 476
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2006, 17:41
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Rasto »

JE to lozisko to iste mi robilo na mondeu
Rasto
Přispěvovatel
Příspěvky: 476
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2006, 17:41
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Rasto »

TO lukee u teba by mali byt zle sylentbloky na ramenach tie valcove su vzadu na prednom ramene. Tentoisty problem mal moj brat minuly tyzden sme to menili.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Rasto píše:JE to lozisko to iste mi robilo na mondeu
Diky.
Tak ho vymenim. Len to ma trapi, ze vydrzalo len cca 30 tisic km. Ta druhovyroba asi fakt za vela nestoji :(
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Csala píše:
Rasto píše:JE to lozisko to iste mi robilo na mondeu
Diky.
Tak ho vymenim. Len to ma trapi, ze vydrzalo len cca 30 tisic km. Ta druhovyroba asi fakt za vela nestoji :(
Vymenil som lozisko a vibracie ustali. Lozisko malo velku volu, ale nehucalo :?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:29

Příspěvek od lukee »

Tak u mě už jsme zjistili příčinu - zcela jinou. Čepy co drží těhlici zespod (čepy na ramenech) mají velkou vůli, budu muset měnit ramena. Kolik cca vydrží rameno z druhovýroby (1kus 1600Kč) ?
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

lukee píše:Tak u mě už jsme zjistili příčinu - zcela jinou. Čepy co drží těhlici zespod (čepy na ramenech) mají velkou vůli, budu muset měnit ramena. Kolik cca vydrží rameno z druhovýroby (1kus 1600Kč) ?
Myslis zvisle gulove capy?
A nemas ich vymenitelne?
Ja ich mam k ramenu napravy upevnene 3-mi skrutkami M8.
Nedavno som ich kontroloval po cca 15 kkm a su OK. A to nieco na tych nasich cestach zazili. 8)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“