Špatný termostat na 2.0 TDI 130kW?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Špatný termostat na 2.0 TDI 130kW?

Příspěvek od the_miracle »

Mám pocit, že se auto dlouho zahřívá. Na 70°C vyleze olej celkem rychle, ale pak to trvá, kór pokud člověk jede klidnou jízdou. Pokud se jede náročnější terén, tak vyleze olej na 80-90°C, ale pohybuje se v tomto intervalu nahoru a dolů. Kolik je normální provozní teplota oleje u tohoto dieslu? Na TSI co máme v práci to klidně leze i přes 100°C. Teď jsem třeba přijel, před cílem jsem tam měl i 90 °C a stojím před domem na volnoběh a padlo to na 82°C a venku jsou cce 1-2°C pod nulou. A ještě jedna věc. Dokud ručička vody nevyleze na 90°C, tak i klesá. Když už vyleze na 90°, ta se tam ale udrží. Termostat, nebo je to normální? Díky.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Treba si uvedomiť, že teplota ktoré ju ukazovaná na budíkoch nie je lineárna, čiže na budíkoch ti síce ukazuje 90 ale reánle ti ukazuje 90 už od 75 stupňov, treba si to posledova't cez diagnostiku
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

No mě právě zaráží ta voda, že když se jede s klidnou nohou normální terén, tak to prostě ani na budících na těch 90° nevyleze ani behem 15-20 km. A dokud to nevyleze, tak to klidně klesne při jízdě z kopce např. Má zkušenost ale byla, že když byl KO termostat, tak to klesalo i z těch 90°.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

A co tam je za převodovku? ;)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5707
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

ked tam máš DSG tak má dva termostaty
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Díky, akorát tedy fakt nevím. Někdo píše, že to zahřívání je u CR normální. Brácha má 1.6 TDI v B7 s manuálem a říkal, že se mu to dlouho zahřívá a ten olej je normál okolo 80°C.

Takže teď nevím. :-)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Jodr
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2011, 16:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jodr »

Mám 1,6 CAYC v manuálu. Teď v zimě, venku teplota -2. Vyjedu z garáže (kolem +8st) a zahřívá se na svých 90 tak po dvaceti km. V letě mu stačí ani ne 5km a je na provozní teplotě
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Tak jsem vyměnil ten termostat DSG, ale asi to tím nebude. Ten starý normálně v lavoru zavírá a otevírá. Uteklo mi jen pár kapek, ale trochu vody jsem dolil. Když za studena doleji k max, je to OK, nebo mám trochu ubrat? Díky.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

Je to prostě tak, tyhle auta se nehřejou a když jedeš z kopce tak schladne i benzínový TSI když topíš (hm)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

the_miracle píše:Když za studena doleji k max, je to OK, nebo mám trochu ubrat? Díky.
Asi ses nikdy nepodíval na nádobku za studena a pak po ohřátí, že, natož mrknout do manuálu ... No, pokud to nikde neteče, abys musel dolívat, já bych to nyní na zimu klidně dolil jen na minimum, po ohřátí budeš na cca půlce mezi min a max.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“