Stránka 1 z 1
chiptuning a spotřeba dle palubního počítače
Napsal: 11 dub 2006, 10:30
od vencas
Chtěl bych se zeptat, jestli se dá věřit spotřebě udávané palubním počítačem při úpravách výkonu. Podle mého při chiptuningu ano ( delší vstřik o kterém by měla řídící jednotka vědět, o kolik víc vstříkla). Při výměně trysek za větší ( např. do 90 HP TDi tryska Sprint520) ale řídící jednotka přece neví, že dává víc, takže ukazuje hodnoty jako pro původní slabší verzi. Je to tak?
Napsal: 11 dub 2006, 11:49
od Kornout
Dá se to nastavit v softu.
Napsal: 11 dub 2006, 16:59
od Jim
vencas: pri vymene trysek je tomu skutecne tak...zaclo mi to pak ukazovat hodnoty 3,7-4l/100km...docela pekne, ale mensi dojezd me privedl zpatky do reality...

Napsal: 11 dub 2006, 20:11
od Alex
Väčšinou ani po chiptuningu to nekazuje dobre, ale menej ako v skutočnosti. Neviem prečo- možno sa tá spotreba počíta z inej mapy, ktorá sa bežne pri chiptuningu neupravuje. Viac by asi vedel povedať Reesha... Možno on to robí tak, že to ukazuje dobre, nevidel som žiadnu úpravu od neho.
Napsal: 12 dub 2006, 08:29
od Andre
Od toho je tam možnost ve VAGu zkalibrovat PP
Napsal: 12 dub 2006, 08:45
od elit
Andre píše:Od toho je tam možnost ve VAGu zkalibrovat PP
Jakym zpusobem?
Napsal: 12 dub 2006, 22:12
od Karl
elit píše:Andre píše:Od toho je tam možnost ve VAGu zkalibrovat PP
Jakym zpusobem?
Zravna u takého Passata ako máš ty som sa to pokúšal s Kalibrovať a jednotka túto funkciu vypadá, že npodporuje Ináč oktávvie, Seaty u väčšiny to ide ale u PD som to nemohol nájsť aj keď VIS píše žeby to malo ísť.
Napsal: 13 dub 2006, 14:23
od reesha
Alex píše:Väčšinou ani po chiptuningu to nekazuje dobre, ale menej ako v skutočnosti. Neviem prečo- možno sa tá spotreba počíta z inej mapy, ktorá sa bežne pri chiptuningu neupravuje. Viac by asi vedel povedať Reesha... Možno on to robí tak, že to ukazuje dobre, nevidel som žiadnu úpravu od neho.
Ahoj.
Záleží jak je chip udělaný. Chip může rozhodit palubní počítač pěkně

.
Pokud dělám čip normální (ne žádnou brutalitu), tak palubní počítač ukazuje spotřebu jak má. U brutality záleží, co se s tím všechno dělá.
Je možné pomocí diagnostiky udělat nějaké korekce.
Napsal: 13 dub 2006, 16:28
od Alex
Ale niekedy tie korekcie jednoducho nestačia.

Je tam len malý rozsah nastavenia. A na niektorých autách to nastavenie nie je vôbec. Okrem toho nie vždy je to riešenie, napríklad u mňa palubný počítač ukazuje malú spotrebu, ak idem kľudne, ale ak tomu riadne dávam, ukazuje zase nereálne veľa. Takže tá spotreba nemusí byť vždy posunutá jedným smerom a lineárne, u mňa sa krivky skutočnej a nameranej spotreby pretínajú v nejakom bode, takže korigovať sa to nedá.

Napsal: 13 dub 2006, 20:26
od reesha
Alex píše:Ale niekedy tie korekcie jednoducho nestačia.

Je tam len malý rozsah nastavenia. A na niektorých autách to nastavenie nie je vôbec. Okrem toho nie vždy je to riešenie, napríklad u mňa palubný počítač ukazuje malú spotrebu, ak idem kľudne, ale ak tomu riadne dávam, ukazuje zase nereálne veľa. Takže tá spotreba nemusí byť vždy posunutá jedným smerom a lineárne, u mňa sa krivky skutočnej a nameranej spotreby pretínajú v nejakom bode, takže korigovať sa to nedá.

Pravda. V takovém případě jedině chipem. Pokud se jedná o rozsáhlejší úpravy, je to problém. Zatím jsem to neřešil, každého zajímalo spíše stádo pod kapotou

a nemuseli jsme se tímto zatěžovat.
Napsal: 13 dub 2006, 21:00
od Alex
Kone sú prvoradé, to je jasné

ale aj palubák by potešil... Ale už som si zvykol na to, že to ukazuje nanič.