VW Passat B6 2009 zadní brzdy hoří

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Hanzek1
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 21:26

VW Passat B6 2009 zadní brzdy hoří

Příspěvek od Hanzek1 »

Dobrý den
mám dotaz, zda nemáte někdo zkušenost ze zadníma brzdama na passatu s elektronickou ruční brzdou. Jedu 20 km do práce a zadní brzdy se hrozně hřejou. Dnes jsem jel ostřejš a z brzd se kouřilo. Tento problém mám asi rok. Destičky vydrží 20 tis. km a jsou KO. Pístky vyndány namazány. Suporty chodí, namazány vazelínou.
Audi A6 1.9 TDI 81 kw
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Měnil jsi i gumičku pístku nebo jen vyčistil.Chce ji to měnit.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Desky co se hřejou jsou origo nebo "náhrada"?
Hanzek1
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 21:26

Příspěvek od Hanzek1 »

Gumičky jsem neměnil, jsou měkoučké. Vyměnit je mohu. Pístek jde zamačknout palcema. Destičky dávám Ate stojí zhruba 1000,- Když se desky opotřebuji do 3/4 tak to začne fungovat dobře. Ale síla obložení je tak na hranici zničit kotouč. Ještě mně napadli hadice, ale zase je to r.v. 2009. To jsem měnil u 20 let starých aut.
Audi A6 1.9 TDI 81 kw
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9193
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Jen jelikož si nejsem jist nezadava se tady tloušťka obložení ??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Jodr
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Odpovědi: 0
Registrován: 04 úno 2011, 16:33

Příspěvek od Jodr »

Sundej kolo, nasaď zpět šrouby a lehce dotáhni. Zkontroluj házivost kotoučů. Do dvou setin mm jsou OK, jinak dej nové. Pak je třeba důkladně očistit dosedací plochu náboje! Pokud kotouče nehází, vyměň gumičky, že jsou vláčné nic neznamená. Gumičky nemají čtvercový profil, ale lichoběžníkový. Tvar pomáhá při povolení brzdy pístek stáhnout zpět, žádná vratná pružina v brzdách není! Přitom bych vyměnil i brzdovou kapalinu a vyleštil povrch pístku na hadráku. Brzdy je třeba nastavit diagnostikou. Spočívá v tom, že motory brzd jsou hlídány v krajních polohách na odběr proudu. Motor vypíná při odběru kolem 17A !! B6 jsou pověstné prasklým plastovým krytem planetové převodovky a následně vyrezlým převodem.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Kód: Vybrat vše

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Working_on_the_Electro-Mechanical_Parking_Brake_(EPB)

Kód: Vybrat vše

https://www.youtube.com/watch?v=zFZJj39FZ3s
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A zastudena se ti kolo točí normálně lehce? Pokud ano, tak popojeď kus, zvedni kolo a zkus jak se točí, pokud to už půjde ztuha, tak zkus povolit odvzdušňovák, zda brzda povolí..Pokud ano, je tlak v soustavě, pokud ne, je to brzdě..Brzda funguje pořád stejně i když má el. ruční brzdu a pokud při rozjezdu byla odbržděna a kolo se točí volně..
nepropadat panice...
Hanzek1
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 21:26

Příspěvek od Hanzek1 »

Zkoušel jsem jak se točí kola, nejdou úplně lehce. Auto jinak nedrhne a na rovině to jde popotlačit zvolna. Jinak motory jsem nakalibroval přes esitronik. Kotouče jsem dal nové a desky taky. Laborováním o tom se mi zdá jako kdyby ty motory měli krátkej chod pro odbrždění a lehýnko to vázlo. Tím by to mohlo být. Jinak děkuji za informace Příští týden dám nové gumičky a napíši jak to dopadlo.
Audi A6 1.9 TDI 81 kw
Jodr
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Odpovědi: 0
Registrován: 04 úno 2011, 16:33

Příspěvek od Jodr »

Kola musí jít protočit úplně volně. Vyměň těsnicí gumičky, povrch pístu musí být naprosto čistý. Podívej se pod kryt převodu, nesmí tam být voda.
Uživatelský avatar
zizuzidan
Aktivista
Příspěvky: 2432
Odpovědi: 0
Registrován: 10 zář 2007, 11:32
Bydliště: Sedlčansko

Příspěvek od zizuzidan »

Stejně tě nemine než dát komplet brzdiče :(
Mnohokrát zkoušeno všechno možný a vždy brzdiče v háji(tím myslím komplet i s motůrkem)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33626
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: VW Passat B6 2009 zadní brzdy hoří

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Hanzek1"]Dobrý den

Dnes jsem jel ostřejš a z brzd se kouřilo.

Pístek jde zamačknout palcema

Auto jinak nedrhne a na rovině to jde popotlačit zvolna


něco nehraje, pokud de pístek zatlačit palcem tak je hadička OK a hadička se pojebe i na novějších autech nedávno jsem měnil ucpanou ale už nevím na čem ale není to častý jev jak u feldy
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Hanzek1 píše:Zkoušel jsem jak se točí kola, nejdou úplně lehce. Auto jinak nedrhne a na rovině to jde popotlačit zvolna. Jinak motory jsem nakalibroval přes esitronik. Kotouče jsem dal nové a desky taky. Laborováním o tom se mi zdá jako kdyby ty motory měli krátkej chod pro odbrždění a lehýnko to vázlo. Tím by to mohlo být. Jinak děkuji za informace Příští týden dám nové gumičky a napíši jak to dopadlo.
Oživím to tu, protože mám stejný problém na B7 (r.v.2014) 130 kW. Vloni se měnily kotouče a desky, obojí ATE. Letos na jaře jsem si začal všímat popískávání (https://streamable.com/qp25vg). Vždy to bylo jen občas, vliv na to mělo natočení volantu, proto jsem šel nejprve po předku. Pak se ale zjistilo, že to dělá zadek. Zdálo se, že pouze jedna strana, vyměnilo se ložisko, které mělo poškozený kroužek ABS, ale bohužel. Daly se nové desky (BOSCH) a poté jsem si všiml, že ty brzdy hřejí daleko víc než přední. Není to dočervena, ale ruka se na tom udržet nedá a po delší cestě jsou vlažné i disky na středu. Přední jsou určitě chladnější. Zkoušel jsem jak se točí kolo, videa jsou zde:
https://streamable.com/7ob5ir
https://streamable.com/2ga01a

Trochu to tedy drhne. Pokud se dá EPB přes diagnostiku do servisní polohy otevřeno, pak se kola točí zcela volně i po prošlápnutí brzdy. Z toho (a také, protože se chovají obě strany stejně) usuzuji, že třmeny i vodící čepy jsou v pořádku (samozřejmě jsem je i kontroloval včetně prachovek). Dal jsem to známému do originál servisu a provedl důkladné vyčištění brzdičů i destiček. Stav je lepší:
https://streamable.com/qtjox6
https://streamable.com/5tk8sc

Bohužel 100% to není. Zvažuji instalaci originálních destiček a výměnu kotoučů, protože ty aktuální už přeci jen budou trochu vyhřáté.

Mám z toho přesně stejný pocit, že by bylo ideální, kdyby ručka povolovala o půl vteřiny déle.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“