VW Passat B6 2009 zadní brzdy hoří
Moderátoři: šulda, Moderátoři
VW Passat B6 2009 zadní brzdy hoří
Dobrý den
mám dotaz, zda nemáte někdo zkušenost ze zadníma brzdama na passatu s elektronickou ruční brzdou. Jedu 20 km do práce a zadní brzdy se hrozně hřejou. Dnes jsem jel ostřejš a z brzd se kouřilo. Tento problém mám asi rok. Destičky vydrží 20 tis. km a jsou KO. Pístky vyndány namazány. Suporty chodí, namazány vazelínou.
mám dotaz, zda nemáte někdo zkušenost ze zadníma brzdama na passatu s elektronickou ruční brzdou. Jedu 20 km do práce a zadní brzdy se hrozně hřejou. Dnes jsem jel ostřejš a z brzd se kouřilo. Tento problém mám asi rok. Destičky vydrží 20 tis. km a jsou KO. Pístky vyndány namazány. Suporty chodí, namazány vazelínou.
Audi A6 1.9 TDI 81 kw
Gumičky jsem neměnil, jsou měkoučké. Vyměnit je mohu. Pístek jde zamačknout palcema. Destičky dávám Ate stojí zhruba 1000,- Když se desky opotřebuji do 3/4 tak to začne fungovat dobře. Ale síla obložení je tak na hranici zničit kotouč. Ještě mně napadli hadice, ale zase je to r.v. 2009. To jsem měnil u 20 let starých aut.
Audi A6 1.9 TDI 81 kw
Sundej kolo, nasaď zpět šrouby a lehce dotáhni. Zkontroluj házivost kotoučů. Do dvou setin mm jsou OK, jinak dej nové. Pak je třeba důkladně očistit dosedací plochu náboje! Pokud kotouče nehází, vyměň gumičky, že jsou vláčné nic neznamená. Gumičky nemají čtvercový profil, ale lichoběžníkový. Tvar pomáhá při povolení brzdy pístek stáhnout zpět, žádná vratná pružina v brzdách není! Přitom bych vyměnil i brzdovou kapalinu a vyleštil povrch pístku na hadráku. Brzdy je třeba nastavit diagnostikou. Spočívá v tom, že motory brzd jsou hlídány v krajních polohách na odběr proudu. Motor vypíná při odběru kolem 17A !! B6 jsou pověstné prasklým plastovým krytem planetové převodovky a následně vyrezlým převodem.
Kód: Vybrat vše
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Working_on_the_Electro-Mechanical_Parking_Brake_(EPB)
Kód: Vybrat vše
https://www.youtube.com/watch?v=zFZJj39FZ3s
A zastudena se ti kolo točí normálně lehce? Pokud ano, tak popojeď kus, zvedni kolo a zkus jak se točí, pokud to už půjde ztuha, tak zkus povolit odvzdušňovák, zda brzda povolí..Pokud ano, je tlak v soustavě, pokud ne, je to brzdě..Brzda funguje pořád stejně i když má el. ruční brzdu a pokud při rozjezdu byla odbržděna a kolo se točí volně..
nepropadat panice...
Zkoušel jsem jak se točí kola, nejdou úplně lehce. Auto jinak nedrhne a na rovině to jde popotlačit zvolna. Jinak motory jsem nakalibroval přes esitronik. Kotouče jsem dal nové a desky taky. Laborováním o tom se mi zdá jako kdyby ty motory měli krátkej chod pro odbrždění a lehýnko to vázlo. Tím by to mohlo být. Jinak děkuji za informace Příští týden dám nové gumičky a napíši jak to dopadlo.
Audi A6 1.9 TDI 81 kw
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33626
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Re: VW Passat B6 2009 zadní brzdy hoří
[quote="Hanzek1"]Dobrý den
Dnes jsem jel ostřejš a z brzd se kouřilo.
Pístek jde zamačknout palcema
Auto jinak nedrhne a na rovině to jde popotlačit zvolna
něco nehraje, pokud de pístek zatlačit palcem tak je hadička OK a hadička se pojebe i na novějších autech nedávno jsem měnil ucpanou ale už nevím na čem ale není to častý jev jak u feldy
Dnes jsem jel ostřejš a z brzd se kouřilo.
Pístek jde zamačknout palcema
Auto jinak nedrhne a na rovině to jde popotlačit zvolna
něco nehraje, pokud de pístek zatlačit palcem tak je hadička OK a hadička se pojebe i na novějších autech nedávno jsem měnil ucpanou ale už nevím na čem ale není to častý jev jak u feldy
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 634
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Odpovědi: 0
Oživím to tu, protože mám stejný problém na B7 (r.v.2014) 130 kW. Vloni se měnily kotouče a desky, obojí ATE. Letos na jaře jsem si začal všímat popískávání (https://streamable.com/qp25vg). Vždy to bylo jen občas, vliv na to mělo natočení volantu, proto jsem šel nejprve po předku. Pak se ale zjistilo, že to dělá zadek. Zdálo se, že pouze jedna strana, vyměnilo se ložisko, které mělo poškozený kroužek ABS, ale bohužel. Daly se nové desky (BOSCH) a poté jsem si všiml, že ty brzdy hřejí daleko víc než přední. Není to dočervena, ale ruka se na tom udržet nedá a po delší cestě jsou vlažné i disky na středu. Přední jsou určitě chladnější. Zkoušel jsem jak se točí kolo, videa jsou zde:Hanzek1 píše:Zkoušel jsem jak se točí kola, nejdou úplně lehce. Auto jinak nedrhne a na rovině to jde popotlačit zvolna. Jinak motory jsem nakalibroval přes esitronik. Kotouče jsem dal nové a desky taky. Laborováním o tom se mi zdá jako kdyby ty motory měli krátkej chod pro odbrždění a lehýnko to vázlo. Tím by to mohlo být. Jinak děkuji za informace Příští týden dám nové gumičky a napíši jak to dopadlo.
https://streamable.com/7ob5ir
https://streamable.com/2ga01a
Trochu to tedy drhne. Pokud se dá EPB přes diagnostiku do servisní polohy otevřeno, pak se kola točí zcela volně i po prošlápnutí brzdy. Z toho (a také, protože se chovají obě strany stejně) usuzuji, že třmeny i vodící čepy jsou v pořádku (samozřejmě jsem je i kontroloval včetně prachovek). Dal jsem to známému do originál servisu a provedl důkladné vyčištění brzdičů i destiček. Stav je lepší:
https://streamable.com/qtjox6
https://streamable.com/5tk8sc
Bohužel 100% to není. Zvažuji instalaci originálních destiček a výměnu kotoučů, protože ty aktuální už přeci jen budou trochu vyhřáté.
Mám z toho přesně stejný pocit, že by bylo ideální, kdyby ručka povolovala o půl vteřiny déle.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012