1.9 TDI AGR

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

1.9 TDI AGR

Příspěvek od Kendys_TDI »

Ahojte začalo mi zlobit auto (po pár sprintech na car wars). Občas to při akceleraci vibruje a hází z volantem, a přitom to jde hodně špatně za plynem (musí se víc šlapat pro stejný výkon jako dřív). Problém nastává jen sporadicky. Nevíte někdo čím by to mohlo být ? Měl jsem místo váhy vzduchu diodu a do 3000 otáček se to s ní dost dusilo, potom to jelo jako z praku. Teď mi přijde, že to jede v celým spektru otáček právě takhle (jakoby tam to maximum vzduchu nějaký komponent nepobíral) Může být ucpaný výfuk ? Při akceleraci mam pocit jakože mi něco táhne odzadu (řešil sem přibržďující zadní nápravu, ale tam bylo vše v pořádku). Jinak ono to jede, jen reakce na plyn už je o dost horší a občas to právě duní a vibruje celým autem. Ale není to pravidlem, stává se to občas. Rozvody skočený o kousek ? To by ale dělalo pořád a ne jen sporadicky že ? A kdyby byly poloosy nebo setrvačník nebo převodovka KO, tak to asi taky dělá pořád a ne jen občas. Sem z toho jelen :D
Dneska sem to trochu protáhl po dálnici a přišlo mi, že se to o dost zlepšilo. Auto taky už cca. půl roku moc nejezdí, protože do práce chodím po svých 8)
Třeba se opravdu rozsypal ten vejfuk (kat/tlumič), protože jak sem to protáhl, tak to potom tolik už nedunělo ani neškubalo. Těžko říct, čekám na někoho s autogenem, kdo mi navaří new výfuk, abych toto vyloučil. Potom zkusim váhu vzduchu vyměnit popř. diodou jí vyřadit a když ani to nepomůže, tak zkouknu rozvody, ale podle mě je hnutý čerpadlo, protože to auto jede jak z praku na 66kw. A kdo ví, jaký úpravy tam ještě najdem (LOL)
Je i na pováženou, že auto od začátku co ho mam má velice nízkou (až neuvěřitelnou spotřebu max. 5L/100km při jakymkoliv stylu jízdy). Jakoby tam šlo málo nafty, ale studený i teplý starty jsou v pořádku. Dřív zlobily teplý starty, ale jak sem to prohnal, se i tento problém vyřešil. Turbo olej bere minimálně a z chladiče sem vylil po 650 najetých tisících cca. 3-4 deci černého oleje, což není zase tak strašlivý.
Auto je takový náladový no, jednou jede jak ďas a podruhý se rozvibruje jak pračka automatka vyráběná před rokem 89 :D

P.S.: EGR vyčištěnej/zaslepenej. Čerpadlo nemá v průhledné hadiičce ani při vyšších otáčkách na volnoběh bublinky (max. když chcípnu motor, tak z čerpadla do hadičky vyběhne pár bulin, který se po startu vcucnou zpátky a už se neudělají); palivák včetně hadiček a sponek vyměněný, občas při volnoběhu se zvyšuje hladina paliva v nádrži (jako tam něco tlakovalo)...jestli to neni tim, že vzniká podtlak a jde tam za jízdy málo nafty třeba? nebo jiná chyba u nádrže (nemá podávací čerpadlo) a nebo to bude jen starou naftou Efecta od benziny ? (asi měsíc jí mam v nádrži)
Díky za rady/nápady....
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

V prvé řadě diagnostika-předvstřik a váha vzduchu... A kontrola/vyčištění sacího koše, popř. zapojení hadic na filtru.
S2 CFGB DSG
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

V druhé řadě si kup benzin, nebudeš se divit, že to málo žere a dávat mu čočku je pro něho potěšení, zato chrochták se lépe cítí v traktoru..Jsi to ale opovážlivěc, TDI chytat pod krkem a chtít od něho pořádnou produktivitu.. (LOL)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

Tohle všechno je OK, po delší jízdě na dálnici se to zlepšilo, takže to bude nějaká kravina - ucpaný katik, jak to řikam od začátku :x :D Tohle přesně mi to ale dělalo, když sem tam měl diodu místo váhy vzduchu, takže nejspíš odešla možná i ta váha co ? :/ a nebo to blblo jen proto, že tam šlo moc vzduchu a spaliny neměly kudy odcházet, proto to asi takhle vygradovalo. Jako ten vejfuk už se třepotá solidně - nechtěl bych ho vidět při těch 5,200,- otáčkách (LOL) :o
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Říkáš že je to ok a přitom jsi to na diagnostice ani neměl, jinak by jsi věděl jestli váha vykazuje dobré hodnoty nebo ne... Tak když je to nějaká kravina tak si na to určitě přijdeš sám.
S2 CFGB DSG
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

tak mě stačilo minule, jak mi tu každej lojza z montážní jámy psal, že turbo musí bezpodmínečně z auta !!! A musim zkontrolovat regulaci a rozhýbat a že mam shnilej ten podtlakovej klobouček (když sem viděl že rezavej neni a táhlo sem si rozhejbal mechanicky na rampě) a podobný skvělý a nejdražší a časově náročný úkony. Nikdo nevěřil, že když vidim postupně praskající podtlakový hadičky od turba, že přefukuje ventil N75, kterej sem posléze na rampě zcela sám za cenu nového ventilu a pár metrů hadiček vyměnil, že auto už přes půl roku do nouzáku nepadlo v žádný situaci. Takže teď, když řikam že vejfuk nejde ven a je to někde přicpaný, tak věřte hoši, že až tam v sobotu navaříme novej kat a zadní tlumič s trubkama, tak to poznat bude. Teda pokud nebyl ten katík už v takovym stavu, že znovu rozerval (rok starej měněnej) vlnovec :x :?
Jo a ještě sem zapomněl hlavní příčinu: auto strašně zle reaguje na přidání plynu...ale když prošlápnu (meziplynem) tak vyletí ručička vždy přes 2000 ot. takže to s tim bude mít jistě určitou souvislot...že nejde za plynem a dusí se atd.
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Uživatelský avatar
este
Aktivista
Příspěvky: 4920
Odpovědi: 0
Registrován: 19 zář 2007, 15:34
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od este »

pises AGR ale popisujes ALH tak co tam teda mas je to lehce rozdílny .ú)
VW T5 GP 103 KW long
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

to:kundys_tdi:to myslíš vážně?a nebo je to nějaká satira?
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Odpovědi: 1
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Kendys tdi: Tak co po nás sakra vlastně chceš!
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“