Stránka 1 z 3

Za studena kouří modro-bíle a klepe.

Napsal: 12 pro 2019, 20:47
od jakub4prosec
Zdravím, vím že to tu již bylo x-krát, ale po několika desítkách hodin pročítaní a zkoušení všech tipů jsem už bezradný. Mám 4 golfa 1.9 tdi 81kw ASV. Při studeném startu motor klepe a kouří silně bílo-modře a smrdí jako stará avie. Dokud se nerozjedu a auto trochu nezahřeju kouří a klepe stále. Předvstřik seřízen, váha ok, svíčky žhaví a teplota chl. kapaliny je taky podle vagu v pořádku, všechny filtry nové, palivák společně s termoventilem a těsněním, podtlakové hadičky jsem měnil také. Ze zoufalosti jsem vyměnil už i všechny vstřiky :D . A nic z výše uvedeného mi nepomohlo problém vyřešit. Ještě je nutno dodat že chladící kapalina nemizí. Palubák mi hlásí nesmyslný hodnoty spotřeby, když stojím na místě, při studeném startu klidně okolo 20l/100km, nevím co si o tom mám myslet. Budu rád za váš jakýkoli nápad a pomoc, díky :-)

Napsal: 12 pro 2019, 21:13
od Pepíček
Změř kompresi.To vypadá jak přidřenej válec(válce).

Napsal: 12 pro 2019, 21:28
od proxima
Klepať môže kvôli tečúcej tryske...alebo môže byť prihnutá ojnica ak motor pred tým nasal olej...Nebolo pred tým menene turbo?

Napsal: 12 pro 2019, 21:32
od jakub4prosec
Podle slov prodejce bylo měněno, ale kdo ví :-) Zkusím změřit ty tlaky jak psal Pepíček a uvidíme.

Napsal: 12 pro 2019, 21:52
od prka
Zkus se po nastartování při volnoběhu podívat ve VAGu na blok hodnot č.13 /rovnoměrnost běhu na volnoběhu/. Jsou tam vidět opravné vstřikovací dávky. Pokud bude opr. dávka u některého válce výrazně větší než u ostatních, je třeba se na tento válec zaměřit a vše kolem něj zkontrolovat. Při problémech, které popisuješ, by však tato opr. dávka musela být o dost vyšší než +2mg/H, které ještě výrobce u Tvého motoru povoluje. Co se týká počítačové spotřeby po nastartování studeného motoru, tak ta bývá i vyšší než uvádíš. Záleží na teplotě motoru. Čím bude chladnější, tím vyšší spotřeba se po spuštění motoru zobrazí. A co výpis závad na VAGu, je čistý ?

Napsal: 12 pro 2019, 22:58
od jakub4prosec
Kanál č. 13 jsem si kontroloval a ani jedna z hodnot nepřešla přes 2mg, ale zítra zkusím napíchnout na vag znovu a dodám konkrétnější hodnoty. Závady jsou čisté až na jednu věc kterou jsem zapomněl zmínit, to se týká turba, pokud jedu na 5 delší dobu pod plným plynem, ihned po ubraní to skočí do nouzáku, a vag vypíše že regulační mez byla překročena.(n75 jsem taky měnil, podtlaky taky v poho) Viděl bych to na špinavé lopatky, které se nevrátí do původní polohy po ubrání plynu, ale nevím je to jen má teorie...Nevím zda by to mohlo nějak souviset s problémem kouře a klepání. Popř. Mohu udělat log. Jinak vag žádné jiné chyby nevypisuje.

Napsal: 13 pro 2019, 08:06
od roman1648
sání čisté - není zarostlé?
Chcípklapka ?
EGR ?
Tlaky změřit samozřejmě to je základ

Napsal: 13 pro 2019, 09:11
od jakub4prosec
Nad tím jsem taky přemýšlel, chcípklapka se mi zdá v pohodě, na tu jsem koukal. Ohledně egr, prodejce mi říkal že je nový, i tak vypadá, ale kdo ví, zda jen nevyměnil podtlakovou hadičku a nevyleštil ho aby tak vypadal :D . Stejně mě to čeká, takže jakmile si pořídím moment. klíč, tak se na to vrhnu. Tlaky budu měřit snad o víkendu, tak sem pak hodím výsledky

Napsal: 13 pro 2019, 09:15
od Source
mne to podobne ako opisuješ klepalo keĎ som mal staré čerpadlo, nedymilo to ale keď som to naštartoval za studena tak to bol hrozný klepot. po výmene čerpadlo to už nerobí. ale môže to byť hocičo, začni tým ako ti chalani radia

Napsal: 13 pro 2019, 09:17
od roman1648
jakub4prosec>> Momentový klíč k čemu konkrétně tady ???[/b]

Napsal: 13 pro 2019, 09:26
od jakub4prosec
Myslel jsem to ve spojení s tím čistěním turba a sání. Na egr se samozřejmě mrknu i bez klíče :D

Napsal: 13 pro 2019, 09:50
od roman1648
No dobře ale stejně nevím co tam budeš utahovat na moment

Napsal: 13 pro 2019, 10:25
od hansdob
Přál bych si aby méně zkušení na moment utahovaci saní jelikož ty imbusy po některých je unikat povolit.

Napsal: 13 pro 2019, 10:46
od roman1648
ja to utahuju normálně malou ráčnou no, nevim proc bych to měl rvat jak debil....

Napsal: 13 pro 2019, 11:30
od Source
hansdob píše:Přál bych si aby méně zkušení na moment utahovaci saní jelikož ty imbusy po některých je unikat povolit.
už som mal tú česť povolovať na vlastnom aute imbusy, ktoré som si ja vždy dal na moment a bolo to v servise a nemohol som to ani za boha po nich povoliť.