Stránka 1 z 1
Zvýšení výkonu D5252T motoru S K14 turbem
Napsal: 25 pro 2019, 01:03
od Tarkin
Čus,
mám dotaz. Zkouším zvedat tlak na svém Volvu S80 s TDI motorem (Audi 5 válec), motor je po stage 1 čipu od Volvočesky na 125kW, který má maximální tlak turba 1,1 baru.
Před čipem samozřejmě došlo k výměně šroubů uložení kliky, výměny olejových ostřiků, nastavení předvstřiku, instalace catch canu, atd... 100% technický stav
K otázce, na autě je tedy čip s zvýšeným tlakem na 1,1 z původních 0,9, jsou na tento tlak adaptované i další hodnoty mapy.
Co se teď stane, když manuálním pružinkovým regulátorem tlaku turba zvýším tlak a původní regulátor n75 zaslepím? Dopočte si auto dávku nafty podle váhy vzduchu? Nebo?
Respektive tlak už jsem zvýšil, mám tam teď 1,3 baru - dle VIDY, jen mě zajímá zbytek.
Napsal: 25 pro 2019, 13:04
od toefuk
nie, viac nafty tam nedostanes zvysenim tlaku preplnovania.
1,3 je na to turbo vela.
Napsal: 25 pro 2019, 13:24
od Tarkin
Proč tedy auto jede citelně lépe?
1,3 je na to turbo vela.
K14 dost lidí na zahraničních forech používají i kolem 1,5-1,8 baru.
Napsal: 25 pro 2019, 13:28
od toefuk
lebo mas asi zle nastavene AFR,
tlak nie je vsetko, KKK nepoznam, ale principialne to bude ako garrett a tam si pozri kompresorove mapy. Vacsi tlak nemusi znamenat viac vzduchu.
Napsal: 26 pro 2019, 00:04
od Tarkin
Mám takovou teorii. Nafta je v mapě daná průtok vzduchu vs otáčky, dokud nejsem mimo tuhle mapu, tak to palivo přidá, podle mapy.
Pokud bych byl mimo ní, pravděpodobně by to hodilo nějakou chybu.
Je to nesmysl?
Dá se na diagnostice pomocí vyčítání nějakých parametrů moje teorie vyvrátit?
Napsal: 26 pro 2019, 08:27
od mecKo
...si este viac mimo ako si myslis. Aj mimo mapu, aj mimo teoriu aj mimo prax

viac studuj ako to cele funguje...
Napsal: 16 úno 2020, 09:42
od Tarkin
Je v okolí Plzně, Klatov někdo kdo by to uměl načíst a podívat se do mapy případně ji trochu upravit?
Napsal: 24 úno 2020, 09:42
od THOMEK
mecKo píše:...si este viac mimo ako si myslis. Aj mimo mapu, aj mimo teoriu aj mimo prax

viac studuj ako to cele funguje...
Aspoň vzdáleně chápe princip smoke limiteru, narozdíl od některých lidí co chip tvoří pouhým napětím na čerpadle/dobou vstřiku
Navíc mě fascinují názory typu x-barů je na to turbo moc, chtěl bych být takovým expertem a dokázat to určit jen dle typu turba, bez kompresorové mapy, bez znalosti korigovaného průtoku vzduchu.

Napsal: 26 úno 2020, 18:46
od mecKo
THOMEK ak narazas na predoslu odpoved od pouzivatela toefuk tak ver tomu ze ma dostatocne vedomosti ktore sa opieraju o poznatky podlozene praxou. Ak nahodou aj ty budes v buducnosti niekedy ladit aspon tdi motor, laborovat s roznymi velicinami tak aj ty prides na to kolko tlaku je na ktore turbo vela a podobne
Napsal: 26 úno 2020, 19:31
od Tarkin
...si este viac mimo ako si myslis. Aj mimo mapu, aj mimo teoriu aj mimo prax Hm viac studuj ako to cele funguje...
Co kdyby ses místo těch arogantních řečí podělil o nějaké smysluplné informace?
Navíc mě fascinují názory typu x-barů je na to turbo moc, chtěl bych být takovým expertem a dokázat to určit jen dle typu turba, bez kompresorové mapy, bez znalosti korigovaného průtoku vzduchu. Smile Sm?ch
Kompresorovou mapu jsem samozřejmě studoval, základními počty a hledání na křivkách jsem zjistil, že maximum - při plných otáčkách motoru je pro turbo nějakých 1,1-1,3b, kdy je tlak a vzduch ještě v efektivní míře. Každopádně je to jen hrubý základ, nevim jak do tohohle zasahují další veličiny jako je větší a lepší chladič atd... Mohl by mi to někdo prosím vysvětlit?
Na motor jsem objednal FMIC intercooler, další řešení je udělat nějakou smysluplnou mapu, aby vše odpovídalo. Otázka zní - Je tu někdo, kdo má mapy na D5252T, kdo je umí udělat, kdo to umí načipovat kolem Plzně?
Napsal: 27 úno 2020, 23:11
od THOMEK
Pokud si určoval tlak při max otáčkách motoru z kompresorového diagramu, musel si použít stavovou rovnici ve které mimo jiné figuruje i teplota, no a ejhle tahle teplota je právě to co se snaží snižovat mezichladič stlačeného vzduchu. Jednoduše řečeno, se zvyšující-se teplotou vzduchu klesá jeho hustota, jelikož to co tě ve skutečnosti zajímá je hmotnost, nikoliv objem vzduchu, dostává se pak motoru méně vzduchu.
Napsal: 27 úno 2020, 23:21
od Tarkin
Počítal jsem jí někdy před rokem, přesně už si to nepamatuju, díky za objasnění.
Každopádně hledám teď lepší chladič, zatím mám v plánu si origo turbo nechat, zvednout tlak, nechat udělat mapu a k tomu dát lepší IC.
Rozhoduji se mezi levnější variantou před klima chladič:
https://fmic.cz/intercoolery/149952-805 ... oleru.html
A pak "plug and play" variantou v podobě kopie Do88:
https://www.highperformanceparts.cz/int ... 906.121201
Co myslíte?
Napsal: 29 úno 2020, 13:24
od Tarkin