Přejetý interval passat

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
janvotocek
Nováček
Příspěvky: 2
Odpovědi: 0
Registrován: 21 říj 2007, 19:43

Přejetý interval passat

Příspěvek od janvotocek »

Ahoj, prosím o radu:
koupil jsem na divoko passat b5 2000, 1,9 |Tdi 85KW.Současný stav tacho. 130.000km

Je v něm Mobil Synt S 5W-40, ale místo 10tisíc na něj nalítali 20.000km.

1) Jaké s tím jdou škody a potíže? Nebo je to hraničně ještě únosné?
2) Jaký olej doporučujete teď použít?

3) Ješte bych se rád dozvěděl kde na internetu najdu jaké jsou servisní intervaly pro ten motor, jaký originální olej daný výrobce atd?

Díky moc
Zdravím
Jan
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Odpovědi: 0
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

Olej menis po 15000(vynimka je longlife) ale ak das 10W40 tak radsej 13000,je to polosyntetika-normu VW 505.00 splna.Alebo nejaky 5W40,full synthetic,ale to je na tebe-Castrol,Mogul,Shell,Madit.Ja osobne davam Castrol Magnatec 10W40 Diesel alebo obyč.ked je.Nemam problem s nim,co sa tyka intervalu, mylsim,ze 20tis.km nieje az take hrozne,ale fakt uz na hrane,cim skor vymen nech ma nove mazanicko ;) ;) ;) a hlavne aj olejovy filter
Vela zdaru ;)
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55

Příspěvek od wojto33 »

o tom ci sa meni olej po 13 tis alebo 15tis alebo 50 tis nerozhoduje to ci to je 5w40 10w40 rozhoduje o tom vyrobca motora takze neznamena ze ked tam das 0w50 alebo co ze mozes lietat na nom milion km ako si niekto mysli ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Máš motor 1,9TDi/85kW, což předpokládám je motor PD, takže olej použitý do tohoto motoru musí splnovat specifikaci VW 505.01 nebo VW 507.00. Výměnný interval oleje je 15.000 km. Pokud jsi místo toho najel 20.000 km, není to správně, ale nic tak strašného se nestalo.

Prostě vyměň olej a hotovo. Použij hlavně správnou specifikaci oleje VW, které jsem Ti tady uvedl. A příště si dej pozor, ať se to nestane znovu :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Odpovědi: 0
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

ja som si nevsimol,ze je to 85 kW-115k motor :o furt som v tom,ze maju vsetci 81 kW ako ja :roll: omluva za neuplne info,len ma neukamenujte za to ;)
Naposledy upravil(a) Warlockvw dne 27 bře 2009, 08:55, celkem upraveno 1 x.
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Odpovědi: 0
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

wojto33 píše:o tom ci sa meni olej po 13 tis alebo 15tis alebo 50 tis nerozhoduje to ci to je 5w40 10w40 rozhoduje o tom vyrobca motora takze neznamena ze ked tam das 0w50 alebo co ze mozes lietat na nom milion km ako si niekto mysli ;)
Ja som pisal preto,ze radsej menej cize 13 tis.km,lebo par mechanikov mi povedalo,ze by sa mal menit po menej ako 15 tis.km,ale zalezi v akych podmienkach bol jazdeny.A samozrejme si nemyslim,ze na 0W40 sa moze ˇˇlietatˇˇ milion km ;) potom uz by mal asi len tazko pozadovane mazacie schopnosti
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud je výrobcem motoru stanoven výměnný interval 15.000 km, pak je jedno, který schválený olej se použije. Pokud má olej předepsanou specifikaci, je úplně šumák, jaká je jeho základová složka.

Tedy prakticky vzato do motoru TDi 81kW použiju olej MOGUL GX 15W/40 a klidně ho tam nechám stejných 15.000 km jako olej Castrol EDGE 0W/40. Oba tyto oleje mají specifikaci VW 505.00 a nic jiného mě nezajímá.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Odpovědi: 0
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

o.k. :roll:
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Uživatelský avatar
Mongo
Přispěvovatel
Příspěvky: 949
Odpovědi: 0
Registrován: 16 dub 2007, 16:43
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mongo »

nedavno som sa rozpraval s jednym znamim co robil pre jednu petrochemicku firmu a bol zamerany na testovanie motorvych olejov.vravel mi ze ked sa olej testuje zoberu fungel auto daju ho na valcovu skusobnu naleju donho novy olej a auto ide dovtedy pokial sa motor nezadre...nasledne po tomto ukone sa roznymi prepoctami usuzuje unosna miera kolko olej znesie... a dozvedel som sa ze ked vyrobca udava vymenny interval dajme tomu 15 tis km tak je to len 1/3 z tej zivotnosti ktoru skusali na tom novom aute...no a dalsi postreh... ten co meni olej napr kazdych 7 tis km lebo si mysli ze ked na tom mam tak je to super sa myli pretoze olej ziskava naj mazacie vlastnosti po prejdeni 4-5 tis km.
Octavia Combi AGR face- Faza 1 in progress (288/232) co nevidiet VA, S764 , Bilstein B4
Passat B5.5 2.8 V6 4motion so skromným nájazdom 574000km
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Odpovědi: 0
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

pocul som o tom aj ja uz nieco ale bolo to o testovani v kamionoch...
Ale potom preco vyrobca VW dava vymenny interval 15 tis.???pre srandu kralikov?asi po tych 15 tis.straca nejake mazacie schopnopsti a vnutorna struktura sa meni cize straca pozadovane vlastnosti.Tolko co som ja pocital z roznych zdrojov ;) tak teda neviem uz ;) :roll:
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“