Octavia I 1.9 TDI špatný tah do kopce a studený start

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

dusa.psenicka
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2020, 18:24
Bydliště: Liberec

Octavia I 1.9 TDI špatný tah do kopce a studený start

Příspěvek od dusa.psenicka »

Zdravím, mám problém, koupil jsem škodu Octavii 1 rv. 2000 s 1.9 TDI 81kw a když jedu do kopce a je jedno na jaký rychlostní stupeň, tak mi zhruba vždy kolem 3tis. otáček motor ztrácí sílu jako kdyby vypadavalo turbo, a občas se zase chytne.

Dál mi to za studena špatně startuje asi 10 sek. Mohlo by to mít nějakou souvislost?

Děkuji za rady, ;-)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

musíš sem nalogovat turbo a váhu trojka plný pak se stím dá něco dělat

dlouhé starty, toho je moc padá nafta, žhaviče, starter, baterka, startovací dávka, tlaky atd ;)
dusa.psenicka
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2020, 18:24
Bydliště: Liberec

Příspěvek od dusa.psenicka »

Na logovani nemám vybavení,

už jsem do toho dával novou váhu vzduchu a baterií taky s plovákem co je v nádrži.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tak vyměn ještě turbo a N75, dej nové sací potrubí, všechny hadičky a pak se uvidí :roll:
dusa.psenicka
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2020, 18:24
Bydliště: Liberec

Příspěvek od dusa.psenicka »

Dobře, nějak to spáchám, díky za radu :)
Uživatelský avatar
matus
Přispěvovatel
Příspěvky: 555
Odpovědi: 0
Registrován: 22 čer 2007, 13:15

Příspěvek od matus »

slovacek.milos píše:tak vyměn ještě turbo a N75, dej nové sací potrubí, všechny hadičky a pak se uvidí :roll:

on ti tusim aj uveril (rofl)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

zkus mu vysvětlit že vidlama tank neopravíš, na tah tdi je treba špecialistov ;)
dusa.psenicka
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2020, 18:24
Bydliště: Liberec

Příspěvek od dusa.psenicka »

Já se jen chtěl zeptat jestli neměl někdo obdobný problém s nějakým řešením, stejně to dám někam udělat.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

obdobných problémů tu je miliony a je to jen o diagnostice cílené zjištění problému vag +
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20291
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

dusa.psenicka píše:Já se jen chtěl zeptat jestli neměl někdo obdobný problém s nějakým řešením, stejně to dám někam udělat.
no já si to říkal, ale jestli jsi čekal radu utáhni ten a ten šroubek a pojede to tak to ne ( nic ve zlém )
a když jsi to kupoval tak to tahalo normálně ?? jak dlouho to máš ?
co můžeš udělat sám :
- zkontrolovat jestli se baňka na turbu po startu zatáhne na max a drží
- kontrola všech podtlakových hadiček
- odmontovat chcípací klapku a egr ze sání a mrknout jestli sání není zarostlé ( někdy je tam dírka na malíček )
- povolit přírubu za turbem a projet ( uvidíš jestli není ucpaný kat ), sice to bude trochu dunět ale není to tak hrozné
- zkusit jiný ventil N75 co ovládá turbo - je to ten co z něj vede tenká hadička dolů na turbo,bacha ať si nerozpojíš zbytečně moc podtlaků a nemáš v tom guláš
- zásobník podtlaku - taková černá koule vepčedu na motoru, zkusit odpojit a fouknout do něj jestli drží
- kontrola plastové hadice od vývěvy k posilovači, někdy je prasklá tak nešikovně že to na první pohled nepoznáš
- jak je na tom vývěva, rozjeď se,vyřaď a několikrát šlápni na brzdu, jestli už na 2-3 šlápnutí bude pedál jak kamne,je vývěva slabá nebo je ko ta hadioce k posilovači,popř. posilovač ale to bys asi slyšel syčení u brždění

To pro začátek stačí, vyzkoušej a napiš.
Pokud je to na tebe moc, poptej někoho kdo ti na to mrkne a máš klid ;)
dusa.psenicka
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2020, 18:24
Bydliště: Liberec

Příspěvek od dusa.psenicka »

Asi něco takového jsem doufal, a díky podívám se na to.
Pak napíši :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

u toho prvního bodu jak nastartuješ a banka se zatáhne na max tak ještě je potřeba vypnout motor a jestli banka hned to táhlo nepustí tak máš zasraný N75 nebo filtřík na atmosferický vzduch
dusa.psenicka
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2020, 18:24
Bydliště: Liberec

Příspěvek od dusa.psenicka »

Jo dobře zítra dám vědět.

Díky :)
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Ještě dodám.
Zkontroluj, jestli nemáš vyviklaný hrdlo na vývěvě.Je na něj připojená hadice, respektive trubka co vede do posilovače.Někdy se viklá i půl centimetru.Pokud se bude jebat, jde to opravit vyndáním vývěvy a kladívkem opatrně zatemovat okolo hrdla a pojistit třeba epoxidem.Nezapomenout dát nový těsnění, co je mezi hlavou a vývěvou.
Tak jsem to udělal já a drží mi to už 50 000km.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
dusa.psenicka
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2020, 18:24
Bydliště: Liberec

Příspěvek od dusa.psenicka »

Tak jsem vše zkontroloval aj vyzkoušel, ale zdá se být vše v pořádku.
Asi bych jenom dodal že když už jedu do toho mírného kopce Př. Na 3 a mám asi 2400ot/min. tak motor přestane táhnout, pustím plyn a hned zase přidám a jako když se to vzpamatuje a zase chvíli asi 15sek. Zase táhne normálně. A spotřeba okolo 12litru.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“